Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان جنوبی سید کمال الدین میرجعفریان در نشست بررسی مشکلات خیرین مسکن ساز، رفع موانع موجود را به دستگاه‌ها تکلیف کرد.

وی پس از شنیدن صحبت‌های نمایندگان انجمن خیرین مسکن ساز، بر آمادگی کامل استان برای رفع موانع موجود تاکید کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از خیرینی که دغدغه‌ای جز تامین سرپناه برای افراد بی‌بضاعت ندارند اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند با تمام توان شرایط را برای تسهیل کار این انجمن فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا آن جایی که قانون اجازه می‌دهد با استفاده از ماده و تبصره‌های موجود، خیرین را در انجام وظیفه‌ای که به عهده گرفته‌اند، همراهی خواهیم کرد.

میرجعفریان تصریح کرد: تلاش استان در عملیاتی کردن پروژه ۱۰ هزار واحدی مسکن محرومان در راستای تامین مسکن ایمن و ارزان قیمت با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، نشان داد که این توانایی را داریم که در پروژه‌های عمرانی سرعت عمل داشته باشیم.

در این جلسه که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، مدیران عامل دستگاه‌های خدمات رسان، مدیرعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان، نماینده بسیج مهندسین و نمایندگان انجمن خیرین مسکن ساز استان برگزار شد، هزینه‌های سنگین تأمین انشعابات آب و برق و گاز، نبود زمین، شکل نگرفتن مجمع خیرین مسکن ساز و بروکراسی‌های اداری به عنوان مشکلات خیرین در ساخت مسکن ویژه محرومان مطرح شد.

مساعدت سازمان نظام مهندسی ساختمان و بسیج مهندسین در زمینه تهیه نقشه‌های ساختمانی، نظارت بر پروژه‌ها و همچنین همراهی شهرداری در اعمال تخفیفات لازم در هزینه‌های پروانه‌های ساختمانی و تامین زمین مناسب برای احداث مسکن توسط راه و شهرسازی از مصوبات این جلسه بود.

انجمن خیرین مسکن ساز فعالیت خود را از سال ۸۸ در استان آغاز کرد و از ابتدای کار تاکنون ۶۸۲ واحد مسکونی را به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده است و ۱۱۶ واحد دیگر در دست ساخت دارد.

موافقت کمیسیون ماده ۱۱ با راه اندازی ۳ واحد تولیدی

جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان برای بررسی وضعیت فعالیت چند واحد تولیدی تشکیل شد. 

در این جلسه که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، استعلام‌های ۳ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت. 

اعضای کمیسیون بعد از ارزیابی تمام جوانب (محدوده، حریم، فاصله با شهر یا روستا، جمعیت و میزان آلایندگی) موافقت خود را با راه اندازی این ۳ واحد تولیدی در شهرستان‌های زیرکوه، طبس و بیرجند اعلام کردند.

براساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.

در صورت اعتراض متقاضی به پاسخ محیط زیست، این اعتراض در کمیسیونی متشکل از یکی از معاونان استاندار (رئیس)، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست (دبیر)، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل سازمان بازرسی و فرماندار مربوطه بررسی و در صورت آلاینده نبودن واحد تولیدی، مجوز مقتضی صادر می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استاندارد خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی استان زمین مسکن بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خیرین مسکن ساز واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت، امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات مهموئی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

وی با اشاره به ویژگی هم‌افزایی و هم‌گرایی مدیران در استان خراسان‌جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده است، اظهار داشت: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی با تشکر از مردم روستای مهموئی، متذکر شد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

قناعت با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمان‌بر است، گفت: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه‌ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است، سال گذشته به‌طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

کد خبر 750791

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور