Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فاطمه فتحی معاون غذا و دارو از تولید ماسک n۹۵ خبر داد و گفت: با پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در کمیته بحران این دانشگاه مبنی بر رفع نیاز ماسک n۹۵ بیمارستان های تحت پوشش، همکاران تجهیزات پزشکی این معاونت از روزهای ابتدایی شروع بحران کرونا در کشور راهکارهای حمایت از تولید داخلی را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر همین اساس یکی از واحدهای تولیدی ماسک بدون مجوز در شهر قدس شناسایی و با تفویض اختیار از سوی ریاست سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی، پروانه های تولید کوتاه مدت برای این واحد تولیدی صادر شد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: طی یک تفاهم نامه این واحد تولیدی مستقر در شهر قدس نسبت به رفع نیاز بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران مبادرت کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه مذکور ضمن بهبود فضای فیزیکی، شرایط تولید استاندارد را با مشاوره مدیر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو فراهم کرد و با نظارت کامل همکاران این حوزه از نحوه تهیه مواد اولیه تا تولید این مهم محقق شد و مجوز تولید موقت ماسک در اسفند ماه به این واحد تولیدی اعطا شد.

 فتحی گفت: با هماهنگی اداره کل تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با نظارت بر تهیه مواد اولیه و با کیفیت، این واحد تولیدی موظف شده است، روزانه بخشی از ماسک N۹۵ مورد نیاز بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه را تحویل دهد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: ۱۸ فروردین ماه جاری تست های سازمان انرژی اتمی حاکی از کیفیت فوق العاده و ۹۸ درصد کارایی ماسک های تولیدی در عبور ذرات در مقیاس ۳ نانومتر است.

وی گفت: با همت همکاران تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران این واحد صنفی غیرمجاز که در بدترین شرایط ممکن بود، تبدیل به یک واحد تولیدی با راندمان عالی شده است و علاوه بر تقویت تولید داخل در مقایسه با نمونه های موجود خارجی در بازار که با قیمت های بسیار بالا در حال فروش می باشد، صرفه جویی مناسبی را برای دانشگاه در پی داشته است که این امر یکی از اقدامات درآمدزایی غیرمستقیم دانشگاه مبتنی بر نیاز جامعه محسوب می شود.

با تفویض اختیار از سوی دکتر محمدرضا شانه ساز سرپرست سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت به معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی در راستای صدور پروانه های تولید برای واحدها به منظور رفع بحران کرونا، تعداد ۶۰ واحد تولیدی مورد ارزیابی قرار گرفته اند که برای ۱۰ واحد به صورت موقت مجوز تولید صادر شده است.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشگاه علوم پزشکی ایران غذا و دارو دانشگاه معاونت غذا و دارو تجهیزات پزشکی واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضائی پس از ۶ سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج شد، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران شد.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی تحویل مالکین و سهامداران شد.

کد خبر 6096775

دیگر خبرها

  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • اخذ چهار گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل