Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر کادر بهداشت سطح یک اعم از مطب‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز ۱۶ ساعته به دلایلی که در ذیل به آن اشاره می‌شود به ویروس مبتلا شوند چه پیامدهایی بدنبال دارد؟ آیا مراجعه کنندگان در مراجعه به مراکز درمعرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند؟

پیامد اول

بیماران مشکوک به کرونا یا داوطلبانه و یا از طریق تماس سامانه ۴۰۳۰ به مراکز مراجعه می‌نمایند، قطعا در مراکز شرایط حضور ویروس با وجود ضدعفونی کردن، محتمل تر است اما اگر بیماران مراجعه کننده بسته محافظتی نداشته باشند یا به هر دلیل به آنها داده نشده باشد تا استفاده کنند ۲ حالت پیش می‌آید، اگر بیمار هستند ویروس را درفضا رها می‌کنند و احتمال آلوده کردن کادر بهداشتی اعم از پزشک، مراقب سلامت، متصدی پذیرش و یا غیره را دارند و اگر هم بیمار نباشند ممکن است از بیماران دیگری که آنجا هستند و آنها هم وسایل پیشگیری مثل ماسک ندارند، ویروس را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت سطح ۲ که بیمارستان‌ها را شامل می‌شود برای پرسنل به مراتب عالی است. الان بیمارستان‌ها به نسبت ماه اول شیوع کرونا شرایط بهتری از لحاظ تجهیزات بهداشتی اعم از ماسک،گان، شیلد، دستکش و غیره برای پرسنل فراهم کرده و در مواجهه با بیمار کرونایی سطح ایمنی پرسنل را افزایش داده‌اند، اما این خطای فاحش برای بیماران از بدو ورود به بیمارستان نباید وجود داشته و تکرار شود، بیمار یا همراه مراجعه کننده به بیمارستان در معرض ویروس کروناست در بدو ورود باید"بسته بهداشتی" شامل ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده در اختیارشان گذاشته شود و از همان ابتدا آموزش لازم داده شود.

آیا واقعیت موجود این چنین است؟

اما واقعیت در درمانگاه‌ها و مراکز ۱۶ ساعته که خط اول جبهه مبارزه با کروناهستند، چیز دیگری است و اگر عالی عمل نکنیم محل انتشار ویروس می‌شویم و قطعا با فشارهای مضاعفی که بر بدنه بیمارستان‌ها وارد خواهد شد، اوضاع بهبود نخواهد یافت.

رویکرد بهداشت محور و تقویت این تفکر و تشویق و تقدیر مادی و معنوی مشابه حوزه درمان و بیمارستانی اتلاف منابع نیست بلکه سرمایه گذاری برای مردم و کشور است.

سعدی علی الرحمه ۷ قرن پیش در گلستان سعدی باب هشتم در آداب سخن فرموده است:

ای سلیم آب ز سرچشمه ببند                     که چو پر شد نتوان بستن جوی

پیامد دوم:

اگر پزشک یا کادر بهداشتی سطح یک مبتلا شود و بدون علامت باشد، قطعا افراد زیادی را آلوده می‌کند که جدا از خسارت‌های بعضا جبران ناپذیری که به همراه دارد، غیبت ناشی از بیماری در این شرایط و کمبود جایگزین بر مشکلات و نیازهای بهداشتی می‌افزاید.

لذا در آخر با قدردانی از تلاش‌های آقای دکتر نمکی وزیر محترم وزارت بهداشت درمان و آموزش و معاونان محترم انتظار می‌رود، تمهیداتی اندیشه شود تا به بیماران مشکوک یا قطعی که برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به مطب‌ها، درمانگاه‌ها و یا مراکز ۱۶ ساعته و یا بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند در بدو ورود "بسته بهداشتی" شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی تحویل شود و از همان ابتدا آموزش لازم با آنان داده شود، چراکه فردا خیلی دیراست.

*دکترای تخصصی مدیریت بهداشت و درمان، مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمارستان ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از مراجعه ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد که این میزان، افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تیمور باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها همه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند، گفت: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۳۰ هزار و ۵۵۵ مورد قبولی مرتبه اول، هفت هزار و ۴۲۱ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و هشت هزار و ۳۱ دستگاه نیز در تست‌های مربوطه رد شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان، تعداد پنج مرکز معاینه فنی فعال هستند که محل فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان (۲ مرکز)، خاش و سراوان است، افزود: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش از آنان خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند و می‌توانند کمک مؤثری به استان در راستای کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشند.

کد خبر 747093

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان