Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پایانِ مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان و مسجل شدن سهمیه تیمی ایران برای المپیک تقریبا همزمان شد با فراگیری ویروس کرونا در ایران و تاثیری که بر تمام فعالیت‌های ورزشی و غیرورزشی گذاشت طوریکه شمشیربازی مثل مجتبی عابدینی بعد از بازگشت به ایران خود را در منزل شخصی قرنطینه کرد و اینگونه به شعار «در خانه بمانیم» عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته وی طی این مدت تمرین در منزل را دنبال کرده اما فقط در حدی که آمادگی بدنی‌اش را  تا حدی حفظ کند چراکه تاکید دارد تمرین با اسلحه شمشیربازی به گونه‌ای نیست که بتوان آن را در محیطی غیر از سالن تمرین انجام داد. به همین دلیل است که این شمشیرباز تعویق در زمان برگزاری بازی‌های المپیک را به نفع خود و هم تیمی‌هایش می داند.

در قرنطینه هستم
مجتبی عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به محض بازگشت از محل برگزاری جام جهانی لهستان تا به امروز در خانه بوده‌ام و فقط برای خریدهای ضروری منزل را ترک کرده‌ام. اعضای خانواده‌ام یک هفته زودتر از خودم وارد قرنطینه خانگی شدند. الان نزدیک به ۵۰ روز است اینگونه زندگی می کنیم.

برای اینکه خانه ام خراب نشود با شمشیر تمرین نمی کنم
وی ادامه داد: طی این مدت تمرین در خانه داشتم البته نه آنقدر ویژه و تخصصی؛ فقط تمرینات کششی و کار با وزنه انجام می دهم تا آمادگی‌ام افت زیادی پیدا نکند اما در مورد تمرینات فنی و کار با اسلحه هیچ تمرینی نداشته‌ام چون اصلا شرایطش مهیا نیست. تمرین با اسلحه شمشیربازی به گونه‌ای است که باید فقط در سالن تمرینی انجام شود. اگر در جایی مانند خانه آنهم خانه آپارتمانی این تمرینات را انجام دهیم، تبعات خواهد داشت. اگر در جریان تمرین یک حمله داشته باشیم، یک طبقه را پایین می آورد و ساختمان را ویران می کند. 

با این شرایط کنار می آیم تا ببینم چه می شود
این ملی‌پوش شمشیربازی اسلحه سابر ایران با تاکید بر اینکه تمرین شمشیربازی درخانه امکان پذیر نیست، تصریح کرد: انجام حمله در حین تمرین و ضربه‌ای که به زمین وارد می‌کنیم، صدایی ایجاد می کند که ویران‌کننده است. اصلا نمیشود بدون ملاحضه این تمرین را در خانه انجام داد. شاید ایده بعضی‌ها این باشد که از ماسک شمشیربازی برای تمرین در خانه استفاده شود و به قول شمشیربازان نوک بزنند یعنی با شمشیر به ماسک ضربه بزنند که من اصلا این را قبول ندارم. در هر صورت فعلا با این شرایط کنار می آئیم و به تمرین مختصر بدنی بسنده می‌کنیم چون چاره‌ای غیر از این نداریم.

با تدبیری که در ایران می شود، حالا حالاها درگیر کرونا هستیم
عابدینی خاطرنشان کرد: منتظر هستیم ببینیم چه زمان شرایط برای بازگشت به اردو و سالن و تمرین گروهی مهیا می شود که البته بعید می دانم به این زودی‌ها مهیا شود. چینی‌ها که برای مبارزه با کرونا، قرنطینه سفت و سختی داشتند بعد از ۸۰ روز تقریبا به شرایط عادی بازگشتند و از قرنطینه خارج شدند. با شرایطی که در ایران می بینیم اما قطعا حالا حالاها درگیر با کرونا و مراقبت‌های لازم برای مبارزه با آن خواهیم بود.

شمشیربازان دغدغه ای بابت زمان بازگشت به اردو ندارند
وی گفت: فعلا همه مردم از هم می ترسند که البته این خوب است چون باعث می شوند نسبت به رعایت پروتکل های کرونا مُقَیدتر شوند. به هر حال تا زمان پاک شدن کامل جامعه از کرونا هیچ پیش بینی در مورد بازگشت به اردو و تمرین نداریم. البته برای رشته ای مانند شمشیربازی این مسئله خیلی نگران کننده نیست. به هر حال ما سهمیه خود را قطعی کرده ایم و دغدغه ای این حیث نداریم. بحران کرونا وتاثیری که مبنی بر لغو فعالیت ها داشته بیشتر برای ورزشکارانی مشکل‌ساز شده که همچنان استرس حضور در میادین انتخابی المپیک را دارند.

تعویق المپیک به نفع‌مان است
شمشیرباز المپیکی ایران همچنین به تغییر ایجاد شده در زمان بازی های المپیک اشاره کرد و گفت: اعتراف می‌کنم تا قبل از اینکه تصمیم نهایی برای تعویق بازی ها گرفته شود و به خصوص وقتی صحبت از برگزاری احتمالی بازی ها در موعد مقرر (مردادماه امسال) می‌شد، استرس زیادی داشتم چون می دانستم به خاطر شرایط ایجاد شده نمی توانیم خوب تمرین کنیم و با آمادگی کامل به توکیو برویم بنابراین تعویق یک ساله المپیک به نفع من و هم‌تیمی‌هایم است چون بدون دغدغه کسب سهمیه، یک سال و نیم زمان تمرین داریم. البته اینکه چه زمانی شرایط برای بازگشت به تمرینات مهیا شود، مشخص نیست اما در هر صورت کمبود زمان نداریم.

کد خبر 4896270 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجتبی عابدینی شمشیر بازی المپیک 2020 توکیو المپیک 2021 توکیو ویروس کرونا تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس احمد سعادتمند فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش و جوانان فدراسیون کشتی مهدی محمدنبی کشتی آزاد فیفا کشتی فرنگی اتحادیه جهانی کشتی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز قوهای سپید برای رتبه چهارم (عکس)

به گزارش ورزش سه، تمرین تیم فوتبال ملوان پیش از دیدار با هوادار برگزار شد و شاگردان مهدی تارتار برای تقابل با بنفش‌پوشان تهرانی آماده شدند.

این تمرین در هوای خنک و مطلوب انزلی برگزار شد و بازیکنان تیم فوتبال ملوان در ابتدا به گرم کردن بدن‌های خود پرداختند و پس از آن پاس‌های کوتاه را در برنامه خود قرار دادند.

پس از انجام تمرینات ابتدایی آنها زیر نظر مهدی تارتار برنامه‌های تاکتیکی را دنبال کردند و با مرور کردن نقشه‌های این تیم برای دیدار با هوادار آماده کسب امتیاز در بازی خانگی روز دوشنه شدند.

این تمرین زیر نور پروژکتور انجام شد و حال هوای جالبی داشت و بازیکنان ملوان با نشاط خاصی جلسه تمرینی خود را به پایان رساندند، ملوان فردا آخرین جلسه تمرینی خود را پیش از دیدار با هوادار برگزار خواهد کرد.

ملوان در صورت پیروزی مقابل هوادار و شکست تراکتور مقابل فولاد می‌تواند برای اولین بار در طول فصل به رتبه چهارم جدول برسد.

دیگر خبرها

  • رئیس فدراسیون والیبال از جیب خودش برای تیم ملی هزینه می کند
  • کاپیتان ایران در رده سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • حسن رود و آخرین توصیه‌های تارتار (عکس)
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • فهرست انتخاباتی «جبهه ایران اسلامی» اعلام شد
  • خیز قوهای سپید برای رتبه چهارم (عکس)
  • آبی‌های خوزستان آماده بازی بزرگ (عکس)
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟