Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پرسنل درمانی همواره در خط مقدم مبارزه با کرونا سربازان خستگی‌ناپذیر ایثار به قیمت جان هستند، که در میان هیاهوی شیوع ویروس کرونا و نگرانی مردم، تلاش خستگی‌ناپذیر آن‌ها برای مداوای مبتلایان به این بیماری، جلوه‌های زیبایی از خودگذشتگی و عشق را به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

از ابتدای شیوع ویروس کرونا مسئولان در تربت جام، میدان دار مقابله با گسترش ویروس کرونا هستند و با تشکیل ستاد‌های فرعی و جذب کمک‌های مردمی در زمینه جلوگیری از و پیشگیری از شیوع این ویروس فعالیت می کنند.

 

 اقدامات مسئولین در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تربت جام

مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با ویروس کرونا، می گوید: از ابتدای شیوع این ویروس جلسات مختلف کارگروه سلامت و امنیت غذایی با محوریت ویروس کرونا با حضور ریاست معاونین و مدیران، کارشناسان دانشکده علوم پزشکی تربت جام، ریاست بیمارستان سجادیه، روحانیون، روسای ادارات عضو کارگروه برگزار شد.   او ادامه می دهد: برای ورود به مقوله سلامت مردم گوش به زنگ دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی بوده و هستیم و این دستورالعمل‌ها را به خوبی در شهرستان اجرا کردیم.
فرماندار تربت جام می گوید: با همت مدیران و روسای ادارات به خصوص امامان جمعه، آموزش وپرورش و با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت آموزش‌های لازم به دانش آموزان و خانواده‌ها داده می شود.

حمیدی می افزاید: نظارت بر بازار خیلی مهم است همه مدیران دستگاه‌ها آماده باش بوده و هوشمندانه موضوعات را دنبال می کنیم.   او با قدردانی از تلاش‌های خالصانه مردم و دست اندرکاران پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تصریح می دهد: مردم باید برای ریشه کنی و شکست ویروس کرونا با مسئولان همکاری کنند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، تنها راه مقابله با این ویروس قطع ارتباط انتقال این ویروس است و مردم باید در خانه بمانند.

فرماندار تربت جام می گوید: به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و تصمیم ستاد تربت جام کارگاه تولید ماسک استاندارد با حضور مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی و اعضای ستاد پیشگیری ومقابله با ویروس کرونا در محل مهمانشهر این شهرستان راه اندازی شد.   حمیدی می افزاید: در این کارگاه روزانه بیش از چند هزار ماسک استاندارد تولید و به بازار عرضه می‌شود، با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در کارگاه، در صورت نیاز و تامین نیرو روزانه جایگاه تولید افزایش چشم گیری خواهد داشت.

او تصریح می دهد: به همین منظور به دستور استاندارخراسان رضوی و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشوربا تشکیل جلسه با علمای شهرستان‌های تلفیقی خراسان رضوی و هماهنگی لازم با امامان جمعه، امضاء صورت جلسه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نماز‌های جمعه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

فرماندار تربت جام با اشاره به آمادگی شهرستان در صورت افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و عدم همراهی مردم در رعایت نکات بهداشتی، می گوید: مراکز درمانی بیمارستان سجادیه و مهر مادرآماده خدمات رسانی است و در صورت ضرورت از فضا‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانش آموزی و دانشجویی استفاده خواهد شد که با همکاری نیروی انتظامی و معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام ایستگاه غربالگری در محل روستای کاریز نو پاسگاه شهید عزتی توسط دانشکده علوم پزشکی راه اندازی شد.   حمیدی می افزاید: پیرو مصوبات کارگروه ستادپیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس بازرسی و کنترل بازار توسط اعضاء کارگروه تنظیم بازار به صورت مستمر انجام می‌شود که در این بازدید‌ها تعدادی از واحد‌های آرایشگری و نانوایی ها مورد بازرسی قرار گرفت و از متصدیان نانوا‌هایی که الزامات بهداشتی و قانونی را رعایت کردند، قدردانی به عمل آمد.

او ادامه می دهد: به برخی از متخلفین صنفی تذکرات لازم داده شد که با توجه به ابلاغیه صادره مبنی بر تعطیلی بازار به جهت عدم تردد غیر ضروری شهروندان به آن دسته از واحد‌هایی که کماکان موضوع را جدی نگرفته اند و  به فعالیت اقتصادی مشغول بودند تذکرات لازم داده شد.

   تربت جام در وضیعت قرمز قرار دارد
دکتر محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،می گوید: از زمان شیوع ویروس کرونا ستاد مبارزه با این ویروس تشکیل و تمهیدات و اقدامات لازم در دانشکده علوم پزشکی تربت جام انجام گرفت، با توجه به اینکه اکنون شهرستان در وضیعت قرمز قرار دارد، از مردم تقاضا داریم با ما همکاری کنند تا چرخه انتقال ویروس شکسته شود، متاسفانه بعضی از مردم هنوز توصیه‌های بهداشتی را جدی نگرفته اند.

 او ادامه می دهد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تفاهم نامه ای بین سازمان بسیج و ورزات بسته شده است که به همین منظور سازمان بسیج به کمک دانشکده علوم پزشکی آمده است.   رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام می گوید: برگزاری هرگونه تجمع شامل؛ مجالس عروسی، عزاداری، دایر کردن اصناف غیر ضروری، مراجعه و تجمع در تفرجگاه ها، به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.    افکار می افزاید: از آن جایی که کنترل ورود و خروج مسافران از لحاظ وجود علائم بیماری کرونا نقش مهمی در کنترل بیماری دارد، اکیپ‌های تشخیص کرونا در مبادی ورودی این شهرستان مستقرشده که در این ایستگاه ها از کلیه مسافرانی که از شهر‌های استان به تربت جام و تایباد مسافرت دارند معاینه پزشکی به عمل می‌آید.   او تصریح می دهد: این اکیپ شامل پرسنل از معاون بهداشتی دانشکده و نیروی انتظامی، مجهز به تب سنج لیزری، لباس حفاظت فردی و برخی تجهیزات دیگر هستند که مسافران و افراد در حال تردد در مسیر‌های مواصلاتی مزبور، معاینات اولیه و تب سنجی را انجام می‌دهند و افراد مشکوک مورد بررسی دقیق قرار خواهند گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام می گوید: تعداد ۶ دستگاه مانیتورینگ و ۲ دستگاه ونتیلاتور" دستگاه تنفس " توسط اتاق بازرگانی خراسان رضوی، با همکاری مسئول مشارکت‌های مردمی ستاد مقابله با ویروس کرونا و مبلغ ۳۰ میلیون تومان توسط خیر نیکوکار به بخش کرونا بیمارستان سجادیه تربت جام اهدا شد.

او ادامه می دهد: دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ وسیله‌ای جهت استفاده برای بیماران بحرانی، نیاز به احیای قلبی، ریوی و تنفس مصنوعی از محل بودجه‌های دانشکده و به همت خیرین نیکوکار با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال خریداری شد.
  رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام می گوید: تاکنون توسط خیرین کمک‌های نقدی و غیر نقدی و اقدامات خوبی انجام شده است که بیشتر کمک‌ها از سوی خیرین و کمک‌های مردمی زیادی در زمینه تهیه لباس‌های ویژه " گان " برای پرستاران بخش کرونایی، دست کش‌های یکبار مصرف، تهیه ماسک، توزیع آبمیوه، کیک بوده است و کمک‌های مردمی زیادی از جمله اهدای پک بهداشتی به مناطق کم برخوردار شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد اهدا شده که همچنان این کمک‌ها رو به افزایش است.

افکار می افزاید: تاکنون ۲۷۵ هزار نفر از مردم تربت جام و صالح آباد غربالگری شده اند و دانشکده علوم پزشکی این شهرستان رتبه اول خود اظهاری و رتبه سوم پیگیری موارد خود اظهاری را در کشور کسب کرده است.

او ضمن تشکر و قدردانی از جوانان انقلابی و پیرو مکتب سردار شهید سلیمانی که با کمک خیرین اقدام به تولید و توزیع ماسک به نیازمندان کردند، تصریح می دهد: جوانان انقلابی و پیرو مکتب شهید سردار سلیمانی همراه و همگام مدافعان سلامت هستند که با تهیه و توزیع ماسک، ضدعفونی معابر و بسته غذایی بین نیازمندان فرهنگ جهاد، تفکر بسیجی، یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس، به ویژه مکتب شهید سلیمانی را زنده نگه داشتند.   رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام می گوید: برای قطع زنجیره ویروس کرونا، سپاه امام رضا(ع)، لشکر پنج نصر بهداری شمال شرق خراسان رضوی، فرماندهی، همکاران ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت جام، بسیجیان محور عملیاتی شهید محمدزاده، اقدام به ضدعفونی معابر شهری و روستایی، برپایی ایستگاه‌های سلامت، آموزش، اطلاع رسانی  و غربالگری کرده اند.
   افکار می افزاید: خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی نیز رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهند و عمده وظیفه آنها در این روزها، آگاه سازی مردم از نحوه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز ایجاد فضایی آرام، بدون استرس بین مردم می‌باشد.

او ادامه می دهد: زحمات شهرداران، شهرداری‌ها و پرسنل آن ها، با حضور شبانه روزی و فعالیت همیشگی بر کسی پوشیده نیست و قدردان  زحمات شهرداری این شهرستان هستیم.     تاثیر کرونا بر وضعیت کشاورزی تربت جام   اصغر خوشخو مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: از آن جا که شغل اغلب مردم این شهرستان کشاورزی و دامپروری و شغل‌های وابسته به آن می‌باشد، با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه و ایجاد محدودیت سبب وارد شدن خساراتی به بخش کشاورزی شد.   او ادامه می دهد: عمده این خسارات به مرغداران ، گاوداران ، دامداران سبک و سپس زراعت و گلخانه ها است.   مدیر جهاد کشاورزی تربت جام می گوید: مرغداران با توجه به برنامه ریزی که انجام داده بودند تا محصول خود را برای بازار سال نو ارسال کنند، در بهمن ماه جوجه ریزی داشته اند که با توجه به محدودیت‌های انجام شده و تعطیلی رستوران‌ها،هتل‌ها، عدم مسافرت و تردد باعث کاهش تقاضا و افت قیمت مرغ از ۱۳۰۰۰ تومان به ۸۵۰۰ تومان شد، که فعالیت این واحد‌ها به صفر خواهد رسید و کلیه کارگران این واحد‌ها بیکار می‌شوند.

خوشخو می افزاید: بحث افت قیمت شیر به دلیل عدم صادرات و کاهش تقاضا در بازار توسط کارخانجات شیر به صورت علی الحساب ۱۷۰۰،۱۶۰۰  با تسویه ۲ تا ۳ ماهه تحویل داده می شود.
  او تصریح می دهد: ضمن اینکه قیمت نهاده‌ها و خوراک دام توسط کارخانجات خوراک افزایش یافت و به دلیل مشکلات در حمل و نقل و واردات نهاده‌ها ادامه کار کارخانجات را هم با مشکل روبرو کرده است که خسارت آن متوجه دامداران است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام می گوید: با توجه به تعطیلی بازار دام در این شهرستان، عدم تردد و ایجاد محدودیت به علت مسائل بهداشتی خساراتی به دامداران منطقه وارد می شود.

خوشخو می افزاید: در بخش کشاورزی و زراعت ضمن لزوم حضور کشاورزان در مزارع و انجام به موقع عملیات داشت مثل محلول پاشی،کودپاشی، مبارزه با آفات، بیماری‌ها، علف‌های هرز و همچنین کاشت محصولات بهاره مثل چغندرقند،خربزه به علت شرایط موجود شاهد عدم حضور کارگران در مزارع شدیم که ما را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

او ادامه می دهد: شغل‌های وابسته به بخش کشاورزی هم از جمله خدمات مشاوره‌ای، نهاده‌های کشاورزی، لوازم یدکی، خدمات بخش کشاورزی به علت وجود محدودیت‌ها و تعطیلی بازارها، از این خسارات بی نصیب نبودند و در حال حاضر نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان خسارت به بخش کشاورزی داشته باشیم.
  مدیر جهاد کشاورزی تربت جام می گوید: اقدامات صورت گرفته جهت کاهش خسارات و ادامه روند فعالیت اقتصادی شامل؛ خرید تضمینی گوشت مرغ توسط پشتیبانی امور دام، هماهنگی با فرماندار تربت جام جهت حضور و امکان تردد کشاورزان به مزارع و واحد‌های تولیدی، هماهنگی جهت خرید نهاده‌های دامی و کشاورزی و امکان تردد و حمل و نقل، حضور مستمر کارشناسان در مزارع و واحد‌های تولیدی و مدیریت شهرستان جهت پاسخگویی به مراجعان و ارائه توصیه‌های فنی صورت گرفته است.     اقدامات بسیجیان تربت جام در مقابله با شیوع ویروس کرونا    سرهنگ پاسدار ابوطالب جوان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: خیابان‌ها و معابر این شهرستان به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه،گردان امام حسین(ع)، بسیجیان و همراهی کشاورزان ضدعفونی شده است.

او می دهد: به منظور اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری نیروی مقاومت بسیج سپاه این شهرستان با استقرار ۱۲ تراکتور سم پاش با همکاری کشاورزان، ۱۸ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده، ۳۰ نفر نیروی بسیجی، ۱۰ سم پاش کولی، این شهرستان را  ضدعفونی کردند.   فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت جام می گوید: برای اطلاع رسانی عمومی، مبارزه با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس ۱۰ هزار بروشور آماده و توجیه خانواده‌ها، توسط بسیجیان حوزه شهری در سطح شهرستان توزیع شد.

جوان می افزاید: در بحث کنترل و پیشگیری ویروس کرونا جلساتی با همت فرماندار،دادستان و نیروی انتظامی در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان جهت تقویت مبارزه با ویروس کرونا، سه کمیته در قالب طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا کمیته آموزش، تایید محتوا، اطلاع رسانی و عملیات روانی تشکیل شد.      همدلی و همکاری مردم تربت جام در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا

هاشم بهرامی نیا رئیس شورای تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: اعضای شورا‌های اسلامی شهرها، بخش‌ها و روستا‌های تربت جام، در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا همراه خدمت گزاران بهداشت و درمان شهرستان، در کنار مردم هستند.

 او ادامه می دهد: اعضای شورا‌های شهرها، بخش‌ها و روستا‌های تربت جام، به عنوان منتخبان و خادمان مردم، میدان دار مقابله با گسترش ویروس کرونا می‌باشند که با تشکیل ستاد‌های فرعی و جذب کمک‌های مردمی نسبت به ضدعفونی کردن روستا‌ها و شهرها، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و درمانی و نیز توزیع بسته‌های مواد غذایی بین مستضعفان فعالیت می‌ کنند.


گزارشگر: زهرا سادات جعفریان انتهای پیام//ز.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استانداری خراسان رضوی نکات بهداشتی ناحیه مقاومت بسیج سپاه باشگاه خبرنگاران جوان مقابله با ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا فرماندار تربت جام گسترش ویروس کرونا پیشگیری از شیوع او ادامه می دهد کمک های مردمی ویروس کرونا تصریح می دهد اطلاع رسانی بخش کشاورزی خراسان رضوی نهاده ها واحد ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است

در ادامه سفر هیئت بلندپایه فرهنگی کشورمان به ارمنستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره گسترش دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار علاوه بر مباحث فرهنگی مشترک بین دو کشور، مسائل مهم بین‌المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در این دیدار، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا و به‌ویژه اتفاقات اخیر غزه، بر ضرورت تلاش برای برقراری صلح پایدار در منطقه با کمک کشورهای همسایه تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، ارمنستان را همسایه‌ای نجیب و مورد احترام خواند و رویکرد شفاف ایران را در دفاع از تمامیت ارضی کشورها و تلاش‌ها برای برقراری صلح منطقه‌ای را تبیین کرد.

ایمانی‌پور به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتی را فراهم آورده است تا دیدگاه عمیق‌تری نسبت به کشور ارمنستان به دست آوریم. 

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: همکاری‌های فرهنگی و افزایش سطح روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان باید دنبال شود. 

ایمانی‌پور همچنین به نقش رسانه‌ها در ترویج دانش و آگاهی میان مردم دو کشور اشاره کرد و خواستار همکاری متقابل دو کشور در این زمینه شد.

همچنین در این نشست، معاون وزیر خارجه ارمنستان ضمن استقبال از هیئت بلندپایه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که امضای سند مبادلات فرهنگی به تقویت روابط دوجانبه ایران و ارمنستان منتهی شود.

وی تصریح کرد که ارمنستان همواره به ایران به مثابه یک کشور دوست و همسایه مطلوب نگاه کرده است. 

طی این دیدار که با حضور سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان و اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند