Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@04:02:06 GMT

۱۴۳ ریال سود در کیسه‌های «سدور»

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۳۴۵۲

۱۴۳ ریال سود در کیسه‌های «سدور»

گزارش عملکرد سال ۹۸ «سیمان دورود» نشان از ادامه روند سودسازی می‌دهد اما؛ همچنان با زیان انباشته دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمان دورود» صورت های مالی دوره 12 ماهه سال98 را منتشر کرد و خبر از رشد 85 درصدی سودآوری داد.

بر اساس این گزارش، با فروش بیش از 800 هزار تن محصول، یک هزار و 378 میلیارد ريال درآمد عملیاتی طی یک سال به بار نشست که نسبت به درآمد سال 97 حدود 48 درصد بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این که نرخ فروش محصولات رشد داشته، مقدار فروش نیز با افزایش 5 درصدی همراه شده است. بیشترین درآمد این سیمان ساز از محل فروش سيمان تيپ دو کيسه تأمین می شود که در سال 98 با رشد مقداری و نرخ عایدی مناسبی به دنبال داشته است. نرخ فروش این محصول در سال 97 در هر تن 1.2 میلیون ريال بود اما؛ در سال 98 به 1.8 میلیون ريال رسید.

لازم به ذکر است که «سدور» پیش بینی کرده در سال 99 با فروش 916 هزار تن محصول، بیش از 2 هزار و 62 میلیارد ريال درآمد فروش کسب کند. میانگین نرخ فروش در سال 99 با ۲۵ درصد افزایش نسبت به آخرین نرخ سال 98 پیش بینی و منظور شده است. از سوی دیگر، با توجه به انعقاد قراردادهای خرید، استخراج و حمل مواد اولیه در سه ماهه پایانی سال 98، تغییرات محسوسی طی ۹ ماهه ابتدای سال مالی 99 نخواهد داشت و به نوعی با انعقاد قراردادهای بلندمدت ریسک افزایش نرخ مواد اولیه خود را کاهش داده است.

    بیشتر بخوانید:

♦سود بیش از ۸۹ میلیاردی «آریا» طی یک سال مالی

♦ عبور غلتک‌های «چدن» از مرز ۲ هزار میلیارد ریال

در نهایت، با شناسایی 76 میلیارد ريال درآمد متفرقه که بیشتر آن ناشی از سود فروش دارایی هاي ثابت است، جمع کل سود خالص «سدور» به رقم 92 میلیارد ريال نزدیک شد که به ازای هر سهم 143 ريال می شود.

نکته قابل توجه برای سهامداران این سیمانی این است که به دلیل وجود 222 میلیارد ريال زیان انباشته، در مجمع سالانه سودی بین سهامداران تقسیم نخواهد شد.

روند سودسازی «سدور» در سال های 94 تا 96 قطع شد و چنان زیان سنگینی در آن سال ها به شرکت تحمیل شد که با وجود سودسازی در دو سال اخیر، همچنان درگیر با زیان انباشته است.

 

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ کدال شرکت سیمان دورود سودآوری میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از دپوی سیب زمینی در انبارها خبر داد و گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، کشاورزان سیب زمینی کار بدلیل مازاد تولید با زیان روبرو هستند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های کارگری، حمل و نقل، بذر، دنباله بندها و ... قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان است، درحالیکه کشاورزان در فروش با زیان ۵ تا ۶ هزارتومانی روبرو هستند.

نیازی سرانه مصرف سیب زمینی را ۴۵ تا ۴۶ کیلو اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی بدون احتساب صنایع مورد نیاز است.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، گفت: بنابر آمار بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر شد چراکه صادرات سیب زمینی مازاد تنها راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از زیان کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • نقشه ژنتیکی پرواز: پستانداران چگونه تکامل یافتند تا در هوا شناور بمانند؟
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید