Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@13:10:42 GMT

علایم کرونا در نوزادان چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۳۵۸۹

ساعت 24-مطالعات محققان دانشگاه ووهان چین نشان می‌دهد نوزادان مبتلا به کووید- ۱۹ علایم بسیاری خفیفی دارند.

هنوز هیچ اطلاعات جامع و قطعی در مورد انتقال ویروس کرونا از مادر آلوده به نوزاد یا چگونگی بیماری در نوزاد وجود ندارد؛ ولی این مطالعه با بررسی چهار نوزاد مبتلا به کووید -۱۹ نشان می‌دهد علائم بیماری در نوزادان مبتلا بسیار خفیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مطالعه هر چهار مادر به کووید- ۱۹ مبتلا بودند و زایمان سزارین داشتند.

این مطالعه نشان می‌دهد ویروس جدید کرونا بسیار مسری است و نمی‌توان احتمال انتقال داخل‌رحمی آن را رد کرد.

این مطالعه بر لزوم مراقبت‌های ویژه از زنان باردار مبتلا و نوزادان تاکید دارد و نوزادانی که از مادران مبتلا متولد می‌شوند، باید بلافاصله از مادر جدا شوند و تحت مراقبت‌های فوری قرار گیرند؛ هرچند مبتلا نباشند.

محققان احتمال می‌دهند موارد دیگری از نوزادان مبتلا وجود دارند که پزشکان بی اطلاع هستند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نتایج این مطالعات در نشریه European Respiratory Journal منتشر شده است.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود