Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا زندی؛ روزنامه نگار حوزه انرژی:این توافق به تایید ٢٢ کشور عضو رسیده و برای اجرایی شدن منتظر تایید مکزیک است. بیانیه اوپک به شرح زیر است:

▫️نهمین نشست (فوق العاده) وزیران اوپک و غیر اوپک از طریق وبینار ، پنج شنبه ، نهم آوریل ٢٠٢٠ ، به ریاست شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، الکساندر نواک، وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


▫️در این نشست از حضور آرژانتین، کلمبیا، اکوادور، مصر، اندونزی، نروژ، ترینیداد و توباگو و مجمع بین المللی انرژی (IEF) به عنوان ناظر استقبال شد.

‏▫️در این نشست، کشورهای عضو اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت غیر اوپک شرکت کننده در اعلامیه همکاری، بار دیگر بر تعهد خود در اعلامیه همکاری برای دستیابی و حفظ بازار پایدار نفت، منافع متقابل، کارآمد، اقتصادی و .. کشورهای تولیدکننده تأکید کردند. همچنین بر تأمین امنیت انرژی مصرف کنندگان و بازده منصفانه سرمایه، با توجه به اصول موجود و چشم انداز بازار.

▫️ در این نشست همچنین بر چارچوب اعلامیه همکاری، که در 10 دسامبر 2016 امضا شد و در جلسات بعدی نیز تأیید شد، و همچنین بر منشور همکاری که در تاریخ 2 ژوئیه 2019 امضا شد، مجددا تاکید شد.

▫️ تولید نفت خام کشورها (عضو اوپک و غیر اوپک) برای دوره اولیه دو ماهه از اول می ٢٠٢٠تا ٣٠ ژوئن ٢٠٢٠ به میزان ١٠ میلیون بشکه در روز کاهش می یابد. در دوره بعدی به مدت ٦ماه، یعنی از اول جولای ٢٠٢٠ تا ٣١دسامبر ٢٠٢٠،  این کاهش تولید ٨میلیون بشکه در روز خواهد بود. (در مرحله سوم)کاهش تولید به میزان ٦میلیون بشکه در روز از اول ژانویه ٢٠٢١تا ٣٠اوریل ٢٠٢٢به مدت ١٦ماه انجام خواهد شد.

▫️مبنای محاسبه تنظیمات کاهش، تولید نفت (کشورها)در اکتبر 2018است،به جز عربستان و فدراسیون روسیه، که سطح پایه هر دو کشور ١١میلیون بشکه در روز در نظر گرفته می شود.

▫️ از همه تولیدکنندگان اصلی خواسته می شود تا در تلاشها جهت ثبات بازار مشارکت کنند. برای بررسی دقیق شرایط کلی بازار، میزان تولید نفت و میزان مطابقت با اعلامیه همکاری و این بیانیه، وظایف کمیته مشترک نظارت وزیران (JMMC) و اعضای آن تمدید می شود.با  (JTC) و دبیرخانه اوپک.

▫️ مجدداً تأکید می شود که مطابق روشی که برای کشورهای عضو اوپک استفاده می شود، (کاهش تولید برای) تولید نفت خام است و نظارت (بر کاهش تولید) براساس اطلاعاتی که از منابع ثانویه اعلام می شود، انجام می پذیرد.

▫️ برای تعیین اقدامات بیشتر در صورت نیاز برای تعادل بیشتر، جلسه بعدی اوپک و غیر اوپک در تاریخ ١٠ژوئن ٢٠٢٠ از طریق وبینار برگزار می شود.

▫️ موارد فوق توسط همه اعضای اوپک و کشورهای تولید کننده نفت غیر اوپک که در اعلامیه همکاری مشارکت داشتند ، به استثنای مکزیک، مورد توافق واقع شد و در نتیجه، (اجرای) این توافق مشروط به رضایت مکزیک است.

1717

کد خبر 1369514

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت اوپک اعلامیه همکاری اوپک و غیر اوپک بشکه در روز کاهش تولید تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند

دبیرکل اوپک در مقاله‌ای نوشت به جای سخن گفتن از پایان عصر نفت و پافشاری بر آن باید بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تمرکز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیثم الغیص به‌تازگی در مقاله‌ای برای نشریه «میس» نوشت: پایان عصر نفت موضوعی غیرقابل تحقق است، زیرا سرعت رشد تقاضای انرژی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که انرژی‌های جایگزین‌ در مقیاسی نیستند که بخواهند جای نفت را در سبد مصرف انرژی جهان بگیرند از این رو باید به جای کاهش مصرف نفت، تمرکز را بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید سوخت‌های فسیلی گذاشت.

وی افزود: روند نگران‌کننده‌ای درباره روایت‌های موجود درباره مصرف نفت وجود دارد که در آنها از عبارت‌هایی مانند پایان عصر نفت استفاده می‌کنند و این موضوع می‌تواند به هرج و مرج در حوزه انرژی دامن بزند.

الغیص در مقاله‌ای که نشریه میس در شبکه اجتماعی ایکس (X) به اشتراک گذاشت، نوشت: اگر در نتیجه کاهش سرمایه‌گذاری‌ها عرضه کاهش یابد، در حالی که تقاضا برای نفت همچنان افزایش یابد، همان‌طور که امروز شاهد چنین روندی هستیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که پایان عصر نفت محقق‌شدنی نیست.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر این باور است که مصرف نفت در دهه‌های آینده همچنان رو به افزایش خواهد بود، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۳۰ میلادی به اوج خود می‌رسد.

الغیص در مقاله‌ای برای «میس» نوشت: صنعت نفت در فناوری‌هایی مانند استفاده از جذب کربن و ذخیره‌سازی، هیدروژن پاک و جذب مستقیم هوا سرمایه‌گذاری می‌کند، بنابراین این شرایط نشان از این دارد که امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید نفت مورد نیاز جهان فراهم است.

وی در این مقاله آورده است: جهان در دو دهه اخیر بیش از ۹.۵ تریلیون دلار در زمینه دوره گذار به انرژی کم‌کربن سرمایه‌گذاری کرده است، با این حال انرژی‌های بادی و خورشیدی هنوز هم تنها کمتر از ۴ درصد از انرژی مورد نیاز جهان را تأمین می‌کنند و خودروهای برقی ضریب نفوذ جهانی بین ۲ و ۳ درصد دارند،

به گفته الغیص، واقعیت این است که بسیاری از انرژی‌های جایگزین‌ها نمی‌توانند جایگزین نفت در مقیاس لازم شوند، یا در بسیاری از مناطق مقرون به‌صرفه نیستند.

دیگر خبرها

  • علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟