Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@22:15:55 GMT

367 میلی‌متر بارندگی تا ساعت 6 صبح امرور+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۱۴۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، استان تهران در سال آبی جاری تا ساعت 6 صبح امروز 367 میلی‌متر بارندگی داشته و این در حالی است که در سال آبی گذشته در همین مدت 337 میلی‌متر بارش داشته‌ایم.

متوسط بلند مدت 50 ساله بارش در استان 218 میلی‌متر و از ابتدای فروردین ماه تا امروز 108 میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب می‌توان گفت سال 98 پربارش‌ترین سال طی 12 سال گذشته بوده است.

 

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان تهران ساعت متر میلی بارندگی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر

ایسنا/فارس مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس با ترسیم سیمای استان فارس در بارندگی اخیر از بروز پدیده بهاران پربارش در این استان خبر داد و گفت: تا امروز، ۷ اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بخ‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است.

سیاوش بهروز امروز، ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: بارندگی‌های بهاری چهره کم آبی امسال را کمی ترمیم کرد و مجموع حجم آب پشت سدهای در حال بهره‌برداری استان را به ۴۰ درصد رساند.

وی افزود: میزان اختلاف بارندگی استان فارس با بارش بلند مدت مشابه یعنی میانگین ۵۵ ساله حدود ۳۰ درصد کاهش دارد.

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به میزان ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی جبهه بارندگی اخیر که شروع آن از ۳۱ فروردین ماه ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر ، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است. 

وی اضافه کرد: بعدازظهر چهارشنبه گذشته بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در مناطق مرکزی و شرقی استان فارس رخ داد که منجر به سیلابی شدن رودخانه‌های این مناطق شده است. از جمله بارش شدید در شهر شیراز به میزان ۳۶ میلی‌متر طی ساعات ۱۳ تا ۱۷ ثبت شد که منجر به آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه خشک شیراز شد. 

بهروز ادامه داد: هر چند لطف خداوند شامل بندگانش شده است و بهبودی نسبی با نزول رحمت الهی شامل حال مردم شده است، لیکن تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است لذا صرفه‌جویی در کلیه بخش‌های مصرفی آب شامل شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، سال آبی از آغاز مهرماه هر سال تا پایان شهریورماه سال بعد است و امید می رود با یاری خداوند منان چند ماه باقی‌مانده تا سال آبی جاری میانگین بارش استان بالاتر برود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بهاران پربارش فارس
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد