Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر عطایی مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در  تشریح جزئیات دفعات ضد عفونی معابر و مخازن پسماند سطح شهر با توجه به شیوع کرونا گفت: شهرداری تهران در تمامی مناطق پایتخت، ۲۲ پیمانکار تفکیک زباله از مبداء دارد و پیمانکاران در ازای پرداخت مبلغی به شکل ماهیانه کار تفکیک پسماند از مخازن را انجام دهند و در این مسیر ممکن است تعدادی از عوامل آن‌ها به شکل غیر قانونی فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود:با شیوع ویروس کرونا شهرداری تهران به پیمانکاران بخش پسماند اعلام کرد که لازم نیست یک ماه مبلغ جمع آوری پسماند را به شهرداری تهران پرداخت کنند و این معافیت مالی به شرطی انجام می‌شود که شهرداری مناطق هم به طور جدی مانع از تفکیک پسماند از سوی عوامل پیمانکاران شود.

عطایی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در جمع آوری زباله گردها گفت: در بخش جمع آوری زباله گرد‌ها با پیگیری‌های انجام شده از سوی شهرداری تهران دادستانی محترم ورود کرد و به نیروی انتظامی دستور داد به شکل جدی با زباله گردها برخورد کند.

بیشتر بخوانید: مه پاش غول پیکر شهرداری ریشه کرونا را می‌کند؟ 

او با اشاره به مافیای بخش پسماند تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت افرادی که بر سر مخازن به تفکیک زباله مشغول هستند کارگرانی حقوق بگیریند که سرمنشاء آن‌ها باید از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شوند و پلیس امنیت بادستور دادستانی به دنبال رسیدن به این هدف است.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به شست و شوی مخازن پسماند گفت: دفعات شست و شوی مخازن پسماند از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری مناطق ۲۲ گانه به این شکل است که پیمانکاران مناطق موظف اند در ۶ ماه نخست سال، هر ماه ۶ نوبت و در ۶ ماهه دوم سال، چهار نوبت کار شست و شوی مخازن را انجام دهند.

عطایی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا دفعات شست و شوی مخازن پسماند بیشتر شده و در روند اجرای آن نیز مواد ضد عفونی کننده به کار گرفته می‌شود و در بازدید‌های سرزده من از روند شست و شوی مخازن مناطق، حساسیت نیرو‌های خدمات شهری برای ضد عفونی مخازن پسماند معابر محسوس بود.

او با اشاره به ضد عفونی فضای داخل و بیرون بیمارستان های پایتخت گفت: تا به امروز سابقه نداشته که شهرداری تهران تا این حد نسبت به شست و شو و ضدعفونی معابر سطح شهر حساس باشد و شهروندان بدانند هیچ گاه شهرداری تهران در ضد عفونی معابر، اماکن عمومی و مخازن پسماند تا شکست کرونا کم نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر نیروی انتظامی خدمات شهری شهرداری شست و شوی مخازن شهرداری تهران مخازن پسماند ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، معاون عمرانی استاندار همدان در این نشست بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات با دستگاه‌های متولی و مشخص کردن وظایف هر دستگاه تاکید کرد و گفت: از شرکت‌های دانش بنیان برای تحقیق بررسی و ارائه خدمات جایگزین برای تفکیک زباله دعوت شده است تا طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند

یوسفیان افزود: تفکیک زباله از مبدأ از جمله طرح‌هایی مهم است که با وجود اقدامات و فرهنگ سازی‌های لازم و داشتن صرف اقتصادی، متأسفانه هنوز در کشور محقق نشده است.

او تصریح کرد: مشارکت پایین مردم در همراهی این مهم به تاکید کارشناسان، نیازمند بررسی علمی است.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: در خصوص زباله‌های الکترونیکی هماهنگی‌های برای واگذاری پیمانکاری برای بازیافت و جمع آوری آن در استان انجام شده است که اطلاعات تکمیلی در جلسات بعد ارائه خواهد شد

در پایان این نشست مشاور طرح مدیریت پسماند ناحیه شمال شرقی استان با ارائه گزارش در خصوص تحقیقات و اقدامات انجام شده پرداخت.

دیگر خبرها

  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها