Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:54:21 GMT

ذخیره سدهای استان تهران در وضعیت نرمال است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۸۰۱

ذخیره سدهای استان تهران در وضعیت نرمال است

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران محمد تقی زاده افزود: در روزهای اخیر با حجم خوب بارش‌ها مواجه شده ایم.

وی ادامه داد: در زمان بارندگی با تلاش دستگاه‌های مختلف در سطح استان تهران با مشکل خاصی روبرو نشده‌ایم.

تقی زاده گفت: تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله آب منطقه‌ای، مدیریت بحران، راهداری، منابع طبیعی و دستگاه‌های امدادی در آماده باش کامل قرار گرفته‌اند و وضعیت تمام استان به صورت مستمر پایش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وضعیت سدها به صورت مستمر پایش می شود تا اگر میزان بارش تغییری داشت، اقدمات لازم انجام شود.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای نیز گفت: اکنون ذخیره سدهای پنجگانه تهران ۷۰۱ میلیون متر مکعب است.

محمد شهریاری افزود: میزان ورودی سدها از ابتدای فروردین امسال تا ۱۹ فروردین را ۱۲۴میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: سال گذشته در همین بازه زمانی ورودی سدها ۲۶۵ میلیون مترمکعب بوده و با کاهش ۵۳ درصدی مواجه هستیم.

وی موجودی سد امیرکبیر را ۱۳۲ میلیون مترمکعب، سد لتیان ۴۹میلیون مترمکعب،  سد لار ۳۱ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۳۱۷میلیون مترمکعب و سد ماملو را ۱۷۳ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

شهریاری میزان بارندگی استان تهران از ابتدای سال تا ۲۰ فروردین را  ۷۱ میلیمتر عنوان کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای تهران شهر تهران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای تهران شهر تهران سازمان هواشناسی شرکت آب منطقه ای تهران شهر تهران سازمان هواشناسی میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید

در زمان حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در 226 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا شانزدهم اردیبهشت 1403) در مجموع 28 میلیارد و 690 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 30 میلیارد و 320 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 5درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، 17 میلیارد و 980 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 17 میلیارد و 440 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی 3درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود 32 میلیارد و 390 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، 65 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 35 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز شانزدهم اردیبهشت 1402 بالغ بر 31 میلیارد و 970 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد یک‌درصدی ذخایر سدها با در مقایسه با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل