Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، این کشور برای کمک بشردوستانه به ایران موافقت آمریکا را به دست آورده و احتمالا ماه آینده میلادی تجهیزات و کالاهای پزشکی به ایران ارسال خواهد شد.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی از دریافت موافقت واشنگتن برای ارسال کمک بشردوستانه به ایران خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، یک مقام وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که این کشور موافقت آمریکا برای ارسال تجهیزات و کالاهای پزشکی به ایران از طریق یک مجوز ویژه را دریافت کرده و احتمالا ماه آینده میلادی ارسال این کمک آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، کره جنوبی روز دوشنبه هفته جاری از آمریکا یک مجوز دریافت کرده که طبق آن امکان ارسال کمک بشردوستانه به ایران هموار شده است.

این مقام وزارت خارجه کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، به یونهاپ گفت: «شرکت‌ها و بانکهای ما باید اسناد مورد نیاز را آماده کنند و ما فکر می کنیم که یک ماه دیگر ارسال کمکها آغاز شود».

طبق گزارش یونهاپ، کره جنوبی علاوه بر دریافت مجوز از آمریکا در تلاش است از دو مسیر دیگر هم در حال بررسی امکان ارسال کمک به ایران است.

یکی از این مسیرها، استفاده از «ساز و کار تبادل انسان دوستانه کُره» است که در صورت نهایی شدن آن، امکان استفاده از یک بانک ایرانی برای تبادلات بشردوستانه با تهران وجود دارد البته بانکی که در تحریم آمریکا قرار نداشته باشد.

کره جنوبی همچنین در حال بررسی امکان استفاده از «کانال سوئیس» است؛ کانالی که به منظور تسهیل فروش اقلام دارویی و غذایی شرکتهای سوئیسی به ایران طراحی شده است.

 

فارس

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Hon برچسب ها: کره جنوبی ، واشنگتن ، وزارت خارجه ، ویروس کرونا ، کرونا ، اخبار کرونا ، کالاهای پزشکی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کره جنوبی واشنگتن وزارت خارجه ویروس کرونا کرونا اخبار کرونا کالاهای پزشکی وزارت خارجه ارسال کمک کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • اندرویدی ها از وجود این فایل مخرب بی خبر هستند
  • اندرویدی‌ها از وجود این فایل مخرب بی‌خبر هستند
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم