Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این کشور آماده مذاکره با روسیه و چین درباره توافقنامه تسلیحاتی جدید است.

قدس آنلاین؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت در صورتی که پکن و مسکو معیارهای آمریکا را رعایت کنند، واشنگتن آماده مشارکت در مذاکره تسلیحاتی با این دو کشور است.

وی که با خبرگزاری «تاس» روسیه مصاحبه می‌کرد، افزود: «رئیس جمهور به ما دستور داده تا گسترده‌تر از پیمان "استارت" جدید فکر کنیم که شامل چین و روسیه در گام بعدی ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما آماده مذاکره با روسیه و چین درباره کنترل تسلیحات هستیم تا به معیارهایمان برسیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «دولت در حال ارزیابی احتمال توسعه پیمان استارت جدید بوده تا تهدیداتی که امروز با آن مواجه هستیم و تغییر فضای امنیتی و اعلام روسیه مبنی بر هیچگونه پیش شرط برای توسعه آن را در نظر بگیریم.»

یکی دیگر از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته واشنگتن پیشتر از پکن دعوت رسمی کرده تا وارد مذاکرات راهبری درباره موضوعات امنیتی شود این در حالی است که دور اخیر رایزنی‌ها با روسیه درباره این موضوع در ماه ژانویه (دی ماه) برگزار شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «آمریکا آخرین دور دیدار خود درباره گفت‌وگوی امنیتی راهبردی را در ماه ژانویه ۲۰۲۰ با روسیه برگزار کرد. ما به چین نیز چنین پیشنهادی دادیم اما هنوز نپذیرفته است.»

آوریل سال ۲۰۱۰، «دیمیتری میدویدیف» رئیس جمهور سابق روسیه و «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در پراگ جمهوری چک توافق نامه استارت جدید را که برای کاهش تسلیحات هسته‌ای بود امضا کردند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: توافق تسلیحاتی جدید توافق تسلیحاتی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا وزارت امور خارجه آمریکا وزارت امور خارجه آمریکا سخنگوی وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد