Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح زاگرس در روزهایی که نمازجمعه به دلیل کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود، پیام ویدئویی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج را در گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام والمسلمین حسینی تولید و منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ در روزهایی که به دلیل رعایت نکات بهداشتی در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نمازجمعه در سراسر کشور برگزار نمی شود، این رسانه با ارائه پیشنهادی به نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج و موافقت وی، اولین پیام ویدئویی به مردم استان از طریق این پایگاه خبری و شبکه های اجتماعی صبح زاگرس منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهر یاسوج در گفتگو با صبح زاگرس سربلندان از آزمایش های امروزی جهان را صابران دانست و بر لزوم داشتن صبر و شکیبایی در مواجهه با مشکلات تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی تصریح کرد:در این جهان آفرینش خداوند بندگان خویش را آزمایش می کند، خداوند در آیات 155 سوره بقره به بعد به صراحت اعلام فرمود که من شما را با خوف، ترس و گرسنگی آزمایش می کنم و ممکن است ترس و رعب در بندگان و جامعه وارد شود.

نماینده ولی فقیه در استان  ادامه داد: این رعب و ترس ممکن است از ناحیه دشمنان باشد، زلزله و یا حوادث ناگوار و بیماری ها باشد.

وی ادامه داد:خداوند میفرماید "من با رعب،ترس،گرسنگی ،کمبود اموال، از دست دادن اقتصاد و ثروت و مرگ و میرها شما را آزمایش می کنم.از اینکه مزارع و محصولات کشاورزی از بین رود شما را آزمایش می کنیم .در این میان چه کسانی می توانند از این آزمایش و امتحان الهی سرافراز بیرون آیند؟

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در این آزمایش الهی عده ای رفوزه شده و عده ای نمره قبولی می گیرند،خاطرنشان کرد:خداوند می فرمایند "کسانی که اهل صبرند، صبر حکیمانه دارند و شعارشان این است که "الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ: ما همه از خداییم و به سوی خدا بازخواهیم گشت" پیروزند، ما ملک و مملوک خداییم و هر چه خدا بخواهد، خداوندی که حکیمانه برای بندگانش تصمیم می گیرد، ما تسلیم هستیم.

امام جمعه شهر یاسوج تصریح کرد: اگر بیماری،مشکلات و مرگ و میری سراغ ما می آید، همه دست خداست.خداوند مالک همه عالم هستی است و آنچه به مصلحت بندگان است، انجام می دهد، ما باید تسلیم محض خداوند باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: آنهایی که تسلیم امر خداوند هستند پیروز میدان امتحان الهی هستند و مشمول صلوات و رحمت خداوند خواهند شد.

وی افزود: اینها زندگی سختی خواهند داشت، ممکن است امتحان بر اینها سخت و سنگین بوده اما روحیه معنوی بالایی دارند، خوشحال اند و امیدوار به رحمت الهی هستند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد:هم در این دنیا درود و سکینه خدا بر آنها نازل می شود و قلبهایشان مملو از عشق الهی است و از کوره به در نمی روند و هم در آخرت مشمول رحمت الهی می شوند.

امام جمعه یاسوج با برشمردن ویژگی های صابران گفت: وقتی مشکلات بر آنها فرود می آید، به مشکلات نزدیک تر می شوند.در روایات داریم وقتی خداوند بنده ای را دوست داشته باشد، او را در بلا غوطه ور می کند و این بنده وقتی که صابر و شکیبا باشد و دارای ایده و تفکر الهی باشد به واسطه بلا از جاده حق دور نمی شود بلکه نزدیک می شود .

وی افزود: می بینیم در طول تاریخ انبیا و اولیا که نزدیک تر از همه به خداوند هستند، سخت ترین شرایط را تحمل کرده و بیشترین بلاها بر آنها نازل شده است؛هر که در این بزم مقرب تر است، جام بلا بیشترش می دهند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد:همه در سختی ها آزمایش می شوند تا مشخص شود در این شرایط این شخص به خدا نزدیک تر می شود یا دورتر.

وی با بیان اینکه امروز جهان درگیر آزمون بزرگ الهی است ، گفت:ما می توانیم پیروزمندانه و روسفید از این امتحان بیرون آییم وقتی در مواجهه با آن بگوییم انالله و انا الیه راجعون.

امام جمعه یاسوج در پایان گفت: این افراد کسانی هستند که هدایت یافته اند، کسانی که سختی می کشند،جانهایشان را از دست می دهند، مشکلات سراغشان می آید، اقتصاد و ثروتشان از بین می رود اما می گویند "هر چه از دوست رسد نیکوست، ما ملک خداییم و خدا خالق و رب ماست، هر چه او بخواهد و اراده کند، ما تسلیم محض امر پروردگاریم."

انتهای پیام/

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. امام جمعه یاسوج دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه یاسوج حجت الاسلام صبح زاگرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در آئین تجدید میثاق و وداع با پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) در مصلی جمعه گناوه با تقدیر از مردم ولایتمدار، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و عاشقان شهدا در این آئین معنوی و با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امروز استان بوشهر و شهرستان گناوه با حضور این شهید والامقام معطر به حضور عطر شهدا شده است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز و در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان، امام جعفر صادق (ع) ما پیکر شهید والامقامی را که پیرو راستین آن همام و دلباخته مکتب اهل بیت (ع) بود و در لبیک به فرمان امام زمان خود و شاگرد مکتب امام صادق (ع)، همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در این راه دین و ولایت و مردم فدا کرد، تشییع خواهیم کرد.

وی گفت: امروز ملت ایران اقتدار، صلابت و عزت خود را مدیون فداکاری‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی همه شهدا است.

وی ادامه داد: در برهه کنونی و در این مقطع بسیار حساس و تاریخی که دشمنان، نظام مقدس اسلامی را مورد هجمه‌های مختلف قرار داده‌اند، آنچه می‌تواند ما را از همه این توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نجات دهد ادامه دادن راه شهدا است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است و شهیدان برای همه ما الگو هستند.

وی ادامه داد: همانگونه که امام صادق (ع) مایه حیات جامعه بشریت شد، امروز شهدا مایه حیات جوامع بشری هستند.

وی گفت: حال شهیدان، مانند شمعی است که می سوزد تا به بشریت حیات و روشنایی دیگری ببخشد و لذا فضیلت، مقام و منطق شهید و پیام شهدا این است که باید همه هستی خود را برای اعتلای دین فدا کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند برای شهدا جایگاه و مقام ویژه ای قائل شده است گفت: به تعبیر قرآن کریم خداوند مشتری جان شهدا است، شهدا با خدا معامله کردند و خداوند در برابر این معامله که شهدا با خداوند متعال انجام داده‌اند بهشت را به شهدا داده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: امروز مردم شهرستان گناوه در روز شهادت امام صادق (ع) در این آئین معنوی و در این مکان مقدس جمع شده‌اند تا بار دیگر عهد و پیمان خود را با شهدا، آرمان‌ها و اهداف آنها تجدید کنند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان و رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند و امروز اگر با صلابت تل آویو و حیفا و سرزمین‌های اشغالی با پهپاد ها و موشک‌های ایران اسلامی نشانه می‌رود نتیجه خون پاک این شهدا و مقاومت، پایداری، صبر و استقامت ملت ایران و در رأس همه خانواده معظم شهدا است.

امام جمعه گناوه گفت: هم امام صادق (ع) و هم شهدا به جهان اسلام حیاتی دوباره بخشیدیم و همه ما باید تلاش کنیم تا راه و آرمان‌ها و وصایای شهدا را جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 6096665

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • خون کودکان فلسطینی به ثمر نشسته است
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس اولویت باشد
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است