Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان دهاقان که مهد گل و گلخانه استان اصفهان به شمار می رود، برای مبارزه با ویروس کرونا خود را آماده کرده است و مردم و مسئولان این شهرستان در کنار یکدیگر الگوی موفقی از مقابله با این ویروس به وجود آوردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ شهرهای کشور این روزها درگیر مبارزه با کرونا هستند و وزارت کشور به عنوان متولی اصلی مبارزه با این بیماری همه گیر، طرح فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار داده است، طرحی که این روزها با محدودیت ترددهای غیرضرور در سطح شهرها و پیگیری برخط امور روزمره درحال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان دهاقان هم که مهد گل و گلخانه استان به شمار می رود، برای مبارزه با این ویروس خود را آماده کرده است.

رجب فرهمندیان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره  به اینکه درمانی قطعی برای ویروس کرونا پیدا نشده است، بیان کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلای به این ویروس در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است.

وی ادامه داد: همکاری مردم دهاقان در طرح فاصله گذاری اجتماعی خوب بوده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دهاقان تصریح کرد: دهاقان به  جهت دارا بودن پتانسیل های گردشگری هرساله در 13فروردین ماه میزبان مسافران زیادی بود  و در ساعات پایانی این روز محور های مواصلاتی شهرستان با ترافیک سنگین مواجه می شد اما  امسال به دلیل  توصیه های ستاد مقابله با کرونا خلوت ترین روز طبیعت را در شهرستان دهاقان شاهد بودیم و این نشانه فهم و فرهنگ بالای مردم دهاقان و سایر شهرستان ها بود که به منطقه دهاقان سفر نکردند.

فرهمندیان خاطر نشان کرد: همه  محدودیت های ایجاد شده در جهت سلامت مردم است و امید داریم که با ادامه همکاری مردم با مسئولان و کارشناسان بهداشتی هرچه سریع تر این ویروس را شکست دهیم و به سلامتی از این بحران عبور کنیم.

وی  بیان کرد: این دیدگاه که چون آمار در شهرستان  کمتر است، کمتر در معرض خطر  هستیم  اشتباه است و اگر توصیه ها را جدی نگیریم آمار بیش از این خواهد شد.

مدارس دهاقان تعطیل شد  اما آموزش تعطیل نشد!

مدیر آموزش و پرورش دهاقان با اشاره به تعطیلی مدارس در ایام شیوع بیماری کرونا اظهارکرد: کلاس ها در  این ایام تعطیل شده اما  کلیه کلاس های حقیقی بلا استثنا به فضای مجازی منتقل شد و همکاران در این فضا بحث آموزش را پیش بردند.

رجب فرهمندیان ادامه داد: تمامی اقداماتی که برای آموزش دانش آموزان از سوی وزارت ابلاغ شد تماما  اجرا شد و شهرستان دهاقان در این بحث مشکلی ندارد.

وی افزود: در تعطیلات نوروز آموزش تعطیل شد و فقط برنامه های ورزشی و... به دانش آموزان ارائه می شد و آموزش مجددا  از تاریخ 16فروردین آغاز شد

فرهمندیان با اشاره به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه شاد ( شبکه آموزش دانش آموزان) از سوی وزارتخانه عنوان کرد: هر زمان که بصورت کامل زیر ساخت این شبکه تکمیل شود و مطمئن شویم اختلال صورت نمی گیرد آموزش را به این شبکه انتقال خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند  آموزش مجازی جای آموزش حقیقی را نمی گیرد اما در شرایط فعلی تنها چاره ای که داریم این است که در این فضا این امر را پیش ببریم

با توجه به گزارشات واصله از دانش آموزان تا کنون مشکل خاصی در بحث آموزش وجود نداشته و امر آموزش و  ارائه محتوای آموزشی به نحو احسن در جریان است.

 مدیریت آموزش و پرورش دهاقان با همکاری تعدادی از خیران اقدام به جذب کمک های مالی جهت تامین اینترنت دانش آموزان بی بضاعت  شهرستان کرده است.

برگزاری کلاس های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در بستر فضای مجازی

فریبرز قیصری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز  بیان کرد: با عنایت به تعطیلی اضطراری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان اقدام به برگزاری کلاس‌ها به شکل مجازی نمود..

وی ادامه داد: دانشجویانمی‌توانند به وب سایت دانشگاه آزاد دهاقان بخش دانلود فایل مراجعه و گزینه برنامه‌های مورد نیاز آموزش مجازی، برنامه‌های پیش نیاز آموزش مجازی را نصب و وارد کلاس مربوطه شوند

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان اظهار کرد: دانشجویان در این نرم افزار آموزشی قادر خواهند بود به صورت صوتی با استاد خود در ارتباط باشند و مشکلات خود را مطرح کنند

قیصری افزود: کلاس‌های مجازی، طبق برنامه درج شده در سامانه دانشجویی دانشگاه و در ساعت تعیین شده برگزار می شود.

وی گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و تعطیلی کلاس‌های حضوری واحد دهاقان، در جلساتی به صورت اضطراری با اعضای هیئت رئیسه، تصمیم بر آن شد که حتی‌المقدور، بیشتر کلاس‌های آموزشی نظری به صورت غیرحضوری برگزار شود و با اتخاذ این تصمیم از دهم اسفندماه بیشتر کلاس‌ها برای تمامی مقاطع تحصیلی و به خصوص برای دانشجویان رشته پرستاری به صورت غیرحضوری و از طریق بستر اینترنتی برگزار شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان تصریح کرد: در روزهای آغازین شیوع بیماری ویروسی کرونا با اعضای هیات علمی واحد و مدیران گروه جلسات هماهنگی و توجیهی برگزار و تصمیم بر آن شد که کلاس‌ها تا روز ۲۸ اسفند ماه ۹۸ برقرار و در سال جدید نیز از ۷ فروردین، کلاس‌ها آغاز و به امر آموزش مشغول شوند

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کلاس‌ها در ابتدا برای دانشجویان رشته‌های پرستاری و کامپیوتر و سپس برای دانشجویان مقاطع دکترا و ارشد در رشته‌های مدیریت، جامعه شناسی، ادبیات و… برگزار و در حال برگزاری است.

ابوالفضل هاشمی دانشجوی کارشناسی این واحد دانشگاهی به صاحب نیوز گفت:  آموزش مجازی در ابتدا مشکلاتی مثل قطعی صدای اساتید در هنگام تدریس داشت که پس از پیگیری از واحد فناوری اطلاعات دانشگاه این مشکل هم حل شد و آموزش ادامه دارد و  فعلا مشکلی وجود ندارد.

مشارکت بیش از 90 درصد  جمعیت شهرستان  دهاقان در طرح غربالگری کرونا

حشمت الله ثالثی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز  از مشارکت بیش از 90 درصد  جمعیت شهرستان به همت پرسنل بهداشتی (طی ثبت نام درسامانه سیب) در طرح غربالگری و پیشگیری کووید ۱۹ (کروناویروس) خبر داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دهاقان همچنین  از بهبودی و ترخیص ۵۰ درصد از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان دهاقان خبر داد و افزود: از همراهان، بستگان و دوستان بیماران درخواست می شود به جهت ناقل بودن بیمار تا چند روز، به هیچ عنوان از دید وبازدید و سرکشی به بیماران، به جهت احترام به حقوق اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و عمومی خودداری کنند.

ثالثی با اشاره به بازرسی ونظارت از صنوف عرضه موادغذایی، نانوایی ها، ایستگاه های پمپ بنزین و... در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: به همت کارشناس بهداشت محیط آموزش های لازم در خصوص رعایت اصول بهداشتی وپیشگیری از بیماری کرونا به اصناف داده می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان شهرستان دهاقان دانش آموزان آموزش مجازی صاحب نیوز کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست

فرماندار شهرستان خوروبیابانک گفت: مدیریت بحران این شهرستان از امکانات کافی برخوردار نیست و نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد و این خواسته مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، احمدرضا طحانی ظهر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با حضور منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان خوروبیابانک با توجه به پراکندگی روستاها و وسعت زیاد آن، نیاز به امکانات امدادی دارد.

وی افزود: در حال حاضر امکانات و تجهیزاتی که برای مقابله با حوادث احتمالی مخصوصاً سیل در شهرستان وجود دارد، بسیار اندک است و در صورت وقوع حوادث، این شهرستان با مشکل مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که این شهرستان نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد.

طحانی محرومیت‌زدایی را مهمترین نیاز مردم این خطه از استان اصفهان عنوان و تصریح کرد: با وجود اقدامات بسیار در شهرستان خوروبیابانک، همچنان بحث محرومیت قابل لمس است که انتظار می‌رود برای خروج از مشکلات به این شهرستان توجه ویژه شود.

مسئولان اصفهان صدای مردم خوروبیابانک را نمی‌شنوند

حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی، امام جمعه شهرستان خوروبیابانک نیز تصریح کرد: با گذشت چند سال از افتتاح بیمارستان محروم این شهرستان، مسئولان استانی صدای این مردم را نمی‌شنوند و بارها از تریبون نماز جمعه در این خصوص صحبت شده است.

وی ادامه داد: آنچه که این مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور تقاضا دارند تجهیز کامل بیمارستان و حضور پزشک متخصص است.

امام جمعه شهرستان خوروبیابانک گفت: کاهش تعرفه برق منطقه گرمسیری یکی از مطالبات بحق و جدی مردم شهرستان خوروبیابانک است.

کد خبر 748455

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است