Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله جمالی پور روز جمعه در جلسه فوق العاده مدیریت بحران برای بررسی وضعیت آسیب‌های ناشی از سیلاب و سرمازدگی افزود: پارسال از محل سیلاب‌ها بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این استان خسارت وارد شد که امسال با برنامه ریزی به موقع و تمهیدات فراهم شده خسارت‌ها به حداقل رسیده است.
استاندار قزوین تصریح کرد: بارش‌ها امسال خیلی خوب بود و اقدامات به هنگام موجب شد کمترین خسارت را داشته باشیم که جا دارد از تلاش همه مدیران تشکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی پور با بیان اینکه هرچه پیش بینی به موقع و به هنگام باشد خسارت‌ها کمتر می‌شود یادآورشد:  تا زمانی که هواشناسی هشدار تغییر هوا را داد همه باید در آماده باش کامل باشند تا غافلگیر نشویم.
استاندار قزوین از مدیران دستگاه‌های امدادرسانی و مدیریت بحران این استان خواست که از رودخانه‌های محدوده شهرها بازدید کرده و وضعیت لایروبی آنها را بررسی کنند تا نواقص برطرف شود.
وی افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی پیک بارندگی را سپری کرده‌ایم ولی چون سیستم بارشی تا دوشنبه در سطح این استان حضور دارد در حال حاضر باید آماده باشیم و غفلت نکنیم.

به گفته جمالی پور ، با توجه به فصل بهار امکان بارش همچنان وجود دارد و لازم است در روزهای آینده مراقبت شود تا برای همه شرایط آماده باشیم و یک بازنگری در نقاط ضعف داشته باشیم و نواقص را برطرف کنیم.
جمالی پور بر لزوم برطرف کردن احتمالات ناشی از خطر سیل تاکید کرد و اظهار داشت: باید با بازدید میدانی از مناطق سیل زده نقاط تهدید و خطر را شناسایی و رفع کنیم.
استاندار قزوین گفت : مدیران با سختی‌های زیادی روبرو هستند و کارهای انجام شده نیز ارزشمند است و باید شرایط را مدیریت کرد و از همه کسانی که در این ایام تلاش کردند باید تقدیر شود.

جمالی پور بر لزوم بازنگری در ظرفیت نیروهای امدادی استان قزوین تاکید و در خصوص پیگیری اعتبارات ایجاد ایستگاههای هواشناسی در جنوب شهر قزوین و نیز ضرورت بستن دریچه رودخانه در شهر اسفرورین نکاتی را یادآور شد.

برچسب‌ها استان قزوین اراضی کشاورزی سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین اراضی کشاورزی سیل استان قزوین اراضی کشاورزی سیل جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح سه شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان قلعه گنج ضمن تاکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی، در تقویت منابع آبی، بهبود تولیدات کشاورزی و رونق کسب و کار نقش مؤثری دارد.

وی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان قلعه گنج افزود: طرح‌های منابع طبیعی اقدامات زیر ساختی بوده و اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان تخصیص داده شده است.

وی، افزود: با توجه به شروع فصل گرما و احتمال بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها، توجیه و آموزش عموم افراد جامعه به عنوان مؤثرترین عامل در پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی عرصه‌های منابع ملی ضرورت دارد

رحیمی نیا، افزود: ادارات ذیربط، بخشداری‌ها، اعضای شورای اسلامی، دهیاران و… با برنامه ریزی دقیق و بر اساس ظرفیت‌های موجود می‌توانند در خصوص اطفای به موقع حریق‌های احتمالی همکاری لازم را با مجموعه منابع طبیعی داشته باشند.

فرماندار شهرستان قلعه گنج نیز با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع طبیعی، از اجرای طرح‌های منابع طبیعی در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی نقش مهمی در توسعه جامعه دارد و ما همواره از این منابع حمایت می‌کنیم.

محمد فلاح کهن، با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت خوبی در زمینه‌ی منابع طبیعی دارد افزود: جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی میراث ماندگاری است که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده مسئولیت داریم.

کد خبر 6099357

دیگر خبرها

  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار