Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رییس جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو گفت: بر اثر بارش تگرگ به ۸۰ درصد از محصولات سردرختی این شهرستان خسارت وارد شده است.

فیض قربانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان دالاهو ۱۲ بار بارش تگرگ داشته ایم که به درختان گردو، بادام، گوجه سبز، سیب، گلابی، زردآلو و زیتون این شهرستان خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




خسارت ۴۰۰ میلیارد ریالی بارش تگرگ در شهرستان صحنه

 


علیرضا حیدری فرماندارصحنه گفت:در پی بارش شدید تگرگ شب گذشته در شهرستان صحنه حدود ۴۰۰ میلیارد ریال به باغات این شهرستان خسارت وارد آمد.
او افزود: طبق برآورد اولیه جهاد کشاورزی بارش تگرگ به بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان خسارت وارد کرده است.


 

بارش تگرگ ۵۱ میلیارد ریال به کشاورزان سنقر وکلیایی خسارت زد



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی نیز در بازدید از مزارع و باغات خسارت دیده شهرستان اعلام کرد: به علت شدت بارش تگرگ در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۴ هزار هکتار از باغات و مزارع شهرستان دچار خسارت شده است.
خسروی افزود: کارشناسان کشاورزی طی ارزیابی‌های اولیه میزان خسارت به ۳ هزار و ۴۷۰ هکتار از مزارع را ۱۰ تا ۱۵ درصد و میزان خسارت به ۲۴۰ هکتار از باغات شهرستان را ۴۰ درصد ارزیابی کرده اند.

 

خسارت تگرگ به کشاورزی و تاسیسات زیر بنایی شهرستان هرسین

 


امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی بر اثر بارش تگرگ و وزش باد شدید شب گذشته به بیش از هزار و ۸۷۳ هکتار از باغات، اراضی کشاورزی، گلخانه ها، تعداد ١٦ منزل مسکونی و تاسیسات خطوط برق حوزه بیستون خسارت وارد شده است.
او افزود: میزان خسارت بر اساس نوع و میزان کشت و وضعیت استحکامات مسکونی و تاسیساتی بین ١٠ تا ٦٠ درصد ارزیابی شده است.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی بارش تگرگ بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدکرم مرادی تصریح کرد: سطح زیرکشت امسال غلات این شهرستان شامل گندم و جو در مجموع ۳۷ هزار و ۵۷۶ هکتار بوده که به تفکیک سطحی افزون بر ۱۲ هزار و ۴۴۳ هکتار به گندم آبی، ۱۰ هزار و ۳۴۴ هکتار گندم دیم، ۹۹۱۴ هکتار جو آبی و ۴۸۷۵ هکتار به جو دیم اختصاص دارد.

او با بیان اینکه نخستین ریزش سن در مزارع غلات این شهرستان در اراضی کوهپایه‌ای روستا‌های شهید بهمنی در ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۲ مشاهده شد، افزود: در اسدآباد با توجه به وجود سه منطقه آب و هوایی شامل دشت، چهاردولی و کلیایی مبارزه با سن مادر غلات در شهرستان به مدت یک‌ماه کامل بوده که در این رابطه از دهم فروردین سال‌جاری مبارزه گسترده با سن مادر غلات آغاز شده و در حال حاضر آخرین روز‌های مبارزه در منطقه کلیایی در حال انجام است.

مرادی با بیان اینکه طی یک‌ماه گذشته براساس مشاهدات میدانی کارشناسان جهادکشاورزی حدود ۲۵ هزار و ۶۷۳ هکتار عملیات مبارزه با سن مادر غلات در این شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال میزان همکاری گسترده مردم به نسبت سال‌های گذشته در بحث اجرای عملیات مبارزه با سن مادر غلات در سطح شهرستان چشمگیر و قابل قبول بود.

او گفت: عملیات مبارزه با سن مادر غلات در شهرستان اسدآباد توأم با مبارزه با علف‌های هرز بود که در این رابطه ۱۹ هزار و ۸۰۰ هکتار مبارزه با علف‌های هرز در سطح مزارع غلات این شهرستان انجام شد.

مرادی گفت: برای مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات سطح شهرستان اطلاع‌رسانی از طریق ارسال پیامک و فضای مجازی، نصب بنر و نیز حضور کارشناسان و تنظیم و کالیبراسیون سم‌پاش‌ها با دُز مناسب سموم از جمله اقداماتی بود که انجام شد

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند