Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه ۲۲ فروردین ماه در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم خوزستان، اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در دنیا به کرونا ویروس مبتلا شده اند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه روند صعودی مبتلایان به کرونا ویروس هشدار دهنده است، افزود: روزانه ۸۵ هزار نفر در دنیا به این بیماری مبتلا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا با ۱۹ درصد رتبه نخست و ایران با ۴ درصد رتبه هفتم را به خود اختصاص داده اند. علائم جدید گوارشی نیز به این بیماری اضافه شده است.

شریعتی ادامه داد: تماس نزدیک با افراد دارای علائم تنفسی و دست های آلوده همچنان مهمترین راه انتقال این بیماری تشخیص داده شده است. تماس با فرد بیمار، دید و بازدید و سابقه سفر به استان های آلوده از جمله علل شیوع بیماری بوده است .

استاندار خوزستان با بیان اینکه هزار و ۷۵ نفر در استان تاکنون به این بیماری مبتلا شده اند، تصریح کرد: علائم شدید تنفسی از علائم شاخص این بیماری در استان بوده است. شیوع این بیماری در یک هفته اخیر، سیر صعودی ثابت دارد و تاکنون ۱۲۶ نفر در استان به دلیل مبتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ موردی فوت مشکوک به کرونا نداشتیم و همه فوت شدگان قبل از تدفین تعیین تکلیف شده اند، خاطر نشان کرد: در هفته اخیر ۲۹ نفر بر اثر این بیماری از دنیا رفته اند.

شریعتی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۱۸۶ نفر تست کرونا آن ها مثبت اعلام شده است، بیان کرد: تا کنون ۵۲ درصد مردان و ۴۸ درصد از زنان به این بیماری مبتلا شده اند و میانگین سنی در مبتلایان، ۵۱ سال است. همچنین ۵۵ درصد از مبتلایان به این ویروس دارای بیماری زمینه ای بوده اند. ۳۹ درصد زنان خانه دار، ۱۴ درصد مشاغل آزاد، ۱۰ درصد بازنشستگان و ۵ درصد از کارگران، مبتلایان به این بیماری را تشکیل می دهند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ۲۴ درصد از پرستاران، ۲۲ درصد از پزشکان و ۳۶ درصد سایر کادرهای درمانی به بیماری کرونا ویروس مبتلا شده اند. ۱۰۶ نفر در مبتلایان مرد، دارای شغل آزاد هستند و ۳۵۶ نفر از مبتلایان به کرونا را زنان خانه دار تشکیل می دهند.

شریعتی ضمن توصیه به زنان خانه دار جهت رعایت موارد بهداشتی، خاطر نشان کرد: ۸۲ درصد از فوت شدگان دارای بیماری زمینه ای هستند و ۱۸درصد دیگر از فوت شدگان، بیماری زمینه ای نداشتند.

شریعتی بیان کرد: کسانی که بیماری زمینه ای دارند به هیچ عنوان برای کارهای غیر ضروری از خانه خارج نشوند. سالمندان باید بیش از سایرین خود مراقبتی را انجام دهند‌.

رئیس شورای سلامت استان خوزستان یادآور شد: خرمشهر در رتبه اول؛ باوی رتبه دوم و رامشیر به علت رفتار خطرناک در یک روستای تابع این شهرستان، رتبه سوم در مبتلایان را به خود اختصاص داده اند. فرد آلوده به ویروس از اهواز به رامشیر سفر نموده و سیزده نفر را در یک روستا به این ویروس خطرناک آلوده می کند.

وی اضافه کرد: شرکت در مراسم عروسی و ترحیم به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بروز این رفتار خطرناک می تواند شیوع این بیماری را بسیار تشدید کند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شیب مبتلایان به این ویروس در اهواز تند شده است، تاکید کرد: غرب اهواز آمار نگران کننده ای دارد. دزفول و ماهشهر هم باید مراقبت کنند. غرب اهواز، باوی، رامشیر و ماهشهر در وضعیت هشدار دهنده ای قرار دارند.

شریعتی گفت: شرکت در مراسم تشییع جنازه و عروسی، سلامت دیگران را به خطر می اندازد. ‌باید توصیه کنیم که به هیچ عنوان مردم در مراسمات ترحیم و عروسی و تشییع جنازه شرکت نکنند.

رئیس شورای سلامت خوزستان اشاره کرد: شهرستان اندیمشک با مراقبت جدی که انجام داد، رتبه هشتم را دارد این در حالی است که در روزهای گذشته جزو شهرهای اول استان بود‌.

شریعتی با بیان اینکه تقریبا این ویروس در تمام مناطق اهواز منتشر شده است، گفت: مناطقی مانند: کیانپارس همچنان جزو مناطق آلوده و پر خطر محسوب می‌شود. اگر روند خود مراقبتی رعایت شود شاهد روند کاهش مبتلایان خواهیم بود.

رئیس شورای سلامت استان خوزستان، اذعان‌نمود: ۹۲ درصد از مبتلایان در شهرها و ۸ درصد در روستاها سکونت دارند. در تعطیلات، روند تزایدی در روستاها را شاهد بوده ایم‌. فصل برداشت محصول در روستاها فرارسیده است و اگر رعایت نکنند، از این امر مهم باز خواهند ماند.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از گفتگوی زنده تلویزیونی خطاب به مردم خوزستان با تاکید بر انجام رفتار خود مراقبتی بیشتر از گذشته، گفت: مردم شریف خوزستان! مطلع هستید در وضعیت فاجعه بار سرایت ویروس کرونا در جهان و بروز تلفات سنگین انسانی این ویروس بسر می بریم که این شوک غافلگیرانه؛ از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب این کره خاکی را درهم نوردیده و موسم مرگ و مصیبت را به کل بشر تحمیل کرده است‌.

وی ادامه داد: آنچه ما تاکنون در کشور و استان عزیزمان خوزستان انجام داده ایم مرحله مواجه یا تقابل با این ویروس نامیمون بوده و در این راه از تمامی ظرفیت های موجود در استان و کشور استفاده شده که بخشی از این اتفاق با همراهی و همگامی شما مردمان خوب به ثمر نشست و قطعا این راه متناسب با شرایط نیز ادامه خواهد داشت.

شریعتی ادامه داد: اما از اینجا به بعد مرحله دیگری آغاز خواهد شد و آن مرحله پذیرش ویروس در جامعه و ضرورت تغییر رفتار ما است‌. در این مرحله با قبول حضور ویروس در جامعه در کنار مراقبت های بهداشتی تا زمان یافتن واکسن یا داروی موثر همچنان با این ویروس خواهیم جنگید.

استاندار خوزستان‌تصریح کرد: در این مرحله، مراقبت ها به صورت فردی و جمعی توسط تک تک ما صورت می‌گیرد و خود، جامعه اطراف خود را مسئولان همگان قلمداد کنیم چرا که زندگی همچنان جاری است.

رییس شورای سلامت خوزستان یادآور شد: در این مرحله با کمک شهروند مسئولیت پذیر آگاه و دانا، با رعایت بهداشت، بخشی از چرخ های اقتصادی و اجتماعی را با رعایت پروتکل وزارت بهداشت و با همراهی آحاد مردم آگاه به شرایط، آغاز می کنیم. در این مسیر سرمایه ما جهت مبارزه و کنترل این ویروس رفتار اجتماعی شما شهروندان خواهد بود.

وی ادامه داد: هر شهروند خوزستانی با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی حتی با وجود ویروس در جامعه می تواند کمک کند که کمترین تلفات انسانی و ضررهای اقتصادی و اجتماعی را در جامعه شاهد باشیم.

شریعتی بیان کرد: برادران و خواهرانم! به لحاظ بنیادین و پارادایمی شاید دولت های مبتنی بر اندیشه های مادی گرایانه و نظام سرمایه داری نوین در سراسر دنیا خیلی نگران از دست رفتن جان و کرامت انسانی و قربانی کردن اقتصاد در پای سلامت انسانیت نباشند. اما در کشور اسلامی و انقلابی عزیز ما اولویت اول و آخر حفظ جان انسان و کرامت انسانی در همه شرایط حتی در بلاها و مصیبت ها است.

وی عنوان کرد: دو ماه اخیر با وجود تعطیلی و تعلیقی همه فعالیت ها تمام سعی دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی جلوگیری از شیوع شدید این ویروس و کاهش تلفات انسانی بوده و خواهد بود. از همه شما خوزستانی های عزیز و کسانی که صدا و تصویر بنده را می شنوند و میبینند، می‌خواهیم در این مسیر با اتحاد و همدلی و با رعایت مقررات بهداشتی کمک‌ کنید تا چرخه اقتصاد و جهش تولید و همچنین بهبود وضعیت اجتماعی مجدد احیا شود.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: از سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان تقدیر و تشکر می کنم. همراهان بنده به عنوان خادم ملت برای ملت تلاش خواهند کرد که بهترین تصمیمات گرفته و عمل شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی کرونا ویروس خوزستان استاندار خوزستان بیماری زمینه ای مبتلا شده اند کرونا ویروس شورای سلامت داده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • چهارخطه شدن ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر