Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تحریم ایران در زمان شیوع کرونا گفت: فراکسیون زنان مجلس دهم در این جهت نامه ای را به خانم «سیلوانا کوچ- مهرین»، رییس بنیاد سیاسی رهبران زنان، ارسال کرده است‌.

«فریده اولادقباد»، نماینده مردم تهران در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با فشار تحریم‌های آمریکا بر کشور در شرایط بحران کرونا گفت: کشور ما با شرایط بحرانی کرونا مواجه است و تحریم های آمریکا شرایط را سخت تر کرده و بر سطح رفاه، معیشت و اشتغال مردم اثر بیشتری گذاشته است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس قوانین بین‌المللی نباید از نظر غذا و دارو مورد تحریم قرار می گرفتیم کودکان ما که با بیماری‌های مختلف دست و پنجه نرم می کنند، به علت نبود دارو جان خود را از دست می دهند. 

او ادامه داد: ایران به نسبت سایر کشورهای درگیر کرونا شرایط بحرانی‌تری دارد زیرا کشورهای دیگر مورد تحریم آمریکا واقع نیستند اما با وجود تحریم‌های ظالمانه و غیر بشر دوستانه، ایران مدیریت موفق‌تری دارد. سایر کشورها حتی برای تهیه ماسک با مشکل مواجه‌اند. تحریم‌ها در این شرایط بار مضاعف بر دوش مردم است اما مردم تحمل بالایی دارند. 

این نماینده مجلس گفت: سازمان جهانی بهداشت هم به این نکته اشاره کرد که وزارت بهداشت ایران مدیریت بهتری به نسبت سایر کشورها دارد‌. بسیاری از استان‌های ما با حداقل امکانات اما با کمک مردم و نیروهای نظامی- انتظامی با این بیماری مبارزه می کنند. هماهنگی آحاد مردم و مسئولین در شرایط بحرانی کرونا نشان از همبستگی دارد. 

اولادقباد با اشاره به اقدام فراکسیون زنان در رابطه با تحریم‌ها اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌ها برای کاهش تحریم‌ها و بی اثر ساختن آنها امر ضروری است. مجمع عمومی سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری باید در این زمینه فعال شوند. فراکسیون زنان مجلس دهم در این جهت نامه‌ای را به خانم «سیلوانا کوچ- مهرین»، رئیس بنیاد سیاسی رهبران زنان، ارسال کرده است‌. باید به لحاظ قانونی و حقوقی علیه دولت آمریکا و سایر کشورهای دیگر حامی تحریم اقدامی صورت گیرد زیرا این تحریم‌ها، باعث بروز و گسترش بیماری کرونا شدند و تعدادی زیادی از مردم جان خود را از دست دادند. 

رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم اضافه کرد: کشورها از نظر اقتصادی با یکدیگر متفاوت هستند نباید کشورمان را در مدیریت کرونا با سایر کشورها و چین مقایسه کرد آنها با تحریم مواجه نیستند. یکی از پیامدهای منفی دیگر کرونا در حوزه سیاست خارجی و بین‌الملل و روابط ما با سایر کشورها و قدرت‌هاست. کشور چین با سایر کشورها رابطه دارد. از ایران باید با توجه به ظرفیت های داخلی و سطح اقتصادی انتظار داشت. در این بحران رسانه های معاند با تولید ادبیات و تبلیغ های منفی علیه ایران اقدام می کنند.

او در پایان گفت: باید اتحاد، انسجام، هماهنگی و همدلی داشته باشیم‌. سران سه قوه باید با هماهنگی یکدیگر و متناسب با شرایط تصمیم گیری کنند. کشور با یک دوگانه تعادل سازی میان اقتصاد و سلامت مواجه شده که این مسئله باعث تشدید فشار به سیاست گذار می شود. اگر بخواهیم این بیماری را مهار کنیم قدم اول آن خود مراقبتی و خود مراقبتی یعنی در خانه ماندن افرادی است که می توانند در خانه بمانند، است در غیر این صورت، شرایط سخت تر می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لغو تحریم های آمریکا علیه ایران فراکسیون زنان سایر کشورها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد

یکی از رهبران جنبش حماس تأکید کرد صنعا افتخار می‌کند که میزبان دفتر سیاسی حماس باشد.

به گزارش ایسنا، محمد البخیتی، از رهبران جنبش انصارالله یمن گفت: صنعا افتخار می‌کند که میزبان دفتر سیاسی جنبش حماس، فارغ از عواقب آن حتی اگر آسمان بر زمین بیفتد، باشد.

انصارالله یمن ۲۰ آوریل گذشته نیز، آمادگی خود را برای استقبال از رهبران حماس اعلام کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، البخیتی پست خود را در پلتفرم ایکس به همراه گزارشی از رویترز منتشر کرد. رویترز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرده بود «قطر ممکن است دفتر حماس را به عنوان بخشی از بازنگری در میانجیگری خود درباره جنگ غزه ببندد.»

این منبع آگاه گفت: قطر در حال بررسی این موضوع است که آیا به حماس اجازه ادامه فعالیت دفتر سیاسی‌اش در دوحه را بدهد یا خیر. قطر همچنین می‌خواهد در موضوع میانجیگری خود در مذاکرات برای توقف جنگ غزه بازنگری کند.

منابعی به واشنگتن پست گزارش داده بودند ایالات متحده از قطر خواسته است تا در صورت امتناع حماس از توافق با اسرائیل بر سر معامله تبادل اسرا، حماس را از خاک خود اخراج کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با این روزنامه اشاره کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا آوریل گذشته پیامی را در این زمینه به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر ابلاغ کرد.

به نوشته این روزنامه، دولت جو بایدن تهدید به اخراج حماس را ابزاری بالقوه برای فشار بر این جنبش می‌داند، اما مسؤولان و تحلیلگران هشدار می‌دهند که بستن دفتر سیاسی حماس در قطر ارتباطات با رهبران این جنبش را پیچیده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار هولناک از فوت بیماران ایرانی به دلیل نبود داروهایشان!
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست