Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پاندمی کرونا، بار دیگر تفکرات ضدانسانی سردمداران و متنفذان جوامع غربی را اثبات کرد و توحش مدرن سینه‌چاکان لیبرال دموکراسی را به رخ کشید.

انسان‌ستیزی لیبرال‌ها در بستر کرونا
نوع مدیریت بیماری کرونا درج وامع غربی و تبعیض‌های ناروایی که مسئولان غربی در قبال مبتلایان قائل می‌شوند، بار دیگر ثابت کرد که در پارادایم لیبرالیسم و مشتقاتش، انسان فی‌نفسه ارزش ندارد بلکه این منطق فردگرایی مبتنی بر اصالت سود و بازدهی است که اهمیت دارد؛ در چنین جوامعی با انگاره‌های فاشیستی، انسان‌ها را بر اساس خلوص نژادی‌شان تفکیک می‌کنند و نژاد‌های از منظر خودشان پایین‌تر را حتی مستحق خدمات درمانی نیز نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جوامع لیبرالیستی بر مبنای داروینیسم اجتماعی، پایمال شدن انسان‌های ضعیف را امری طبیعی و حتمی می‌دانند.

این مبانی فکری و اجرایی ظالمانه را با مبانی مکتب متعالی اسلام مقایسه کنید که برای انسان، فارغ از رنگ و نژاد و زبان و قومیت، فی‌نفسه ارزش و کرامت قائل است. در مکتب اسلام، انسان از کرامت و شرافت ذاتی برخوردار است و همه نعمت‌های زمین برای او خلق شده است؛ بر همین اساس همه ابناء بشر فارغ از تفاوت‌های ظاهری‌شان از حقوق انکارناپذیر مادی و معنوی برخوردارند و حق زندگی شایسته دارند.

اما لیبرال‌ها که شعار دروغین تکریم انسان را با اعطای آزادی‌های اباحه‌گرایانه سر می‌دهند و لیبرالیسم را منتهی‌الیه تکامل تاریخی بشر می‌دانند، وقتی بحرانی فراگیر نظیر کرونا جهان را دربرمی‌گیرد، عیار انسان‌ستیزی‌شان مشخص می‌شود و جهانیان درمی‌یابند که آن شعار‌های پرزرق و برق و آن اهمیت دادن به انسان و آزادی‌های فردی‌اش، دغل و فریبی بیش نبوده است و اساسا از منظر مکتب لیبرالیسم نوع انسان ارزش ندارد بلکه این متفرعات اوست که ارزشمند است!

نگاهی به به نمونه‌هایی از خبر‌هایی که ظرف دو ماه اخیر حول‌وحوش بحران کرونا در غرب، به سطح رسانه‌ها راه یافته، عمق عداوت پیش‌برندگان مکتب منحط لیبرالیسم با انسان را آشکار می‌کند.

پیشنهاد بی‌شرمانه پزشک فرانسوی
چندی پیش، دو پزشک فرانسوی در شبکه تلویزیون ملی این کشور، در اظهاراتی نژادپرستانه که بیانگر عمق تفکر حاکم بر شیفتگان لیبرالیسم است، با وقاحت تمام اعلام کردند برای بررسی تاثیر واکسن سل بر روی بیماران کرونایی، این روش را روی آفریقایی‌ها آزمایش کنیم!

این اظهارات بی‌شرمانه در کشوری مطرح می‌شود که حاکمانش سابقه سیاهی در استعمارو استثمار مردم آفریقا دارند و در دو قرن گذشته طی سال‌های متمادی چکمه فرانسوی‌ها بر گلوی مردم مظلوم آفریقا قرار داشت و هر ظلم و جنایت و غارتی از سوی استعمارگران متوحش فرانسوی در حق مردم آفریقا اعمال شد و حالا این متوحشین، مدرن شده‌اند و بر مبنای همان تفکر سلطه‌جویانه و برترانگارانه ناشی از سویه‌های لیبرالیستی، نسخه آزمایش روش درمانی کرونا بر روی مردم آفریقا را می‌پیچند.

تبعیض در درمان مبتلایان ایتالیایی
در ایتالیا، دیگر کشور اروپایی که تحت زعامت تفکرات لیبرالیستی اداره می‌شود، اوج داروینیسم اجتماعی و تبعیض در قضیه کرونا نمایان شد. «اگر بیماری که از ناراحتی شدید تنفسی رنج می‌برد، سن بالایی داشته باشد، درمان نمی‌شود»! این سخنان یکی از مسئولان درمانی ناحیه لمباردی در شمال ایتالیاست که در اوایل شیوع کرونا در این کشور به رسانه‌ها درز یافت.

بی‌رحمی در قبال سالمندان اسپانیایی
در اسپانیا، دیگر کشور اروپایی که در آن کشور نیز تفکر حاکمیتی غالب، مبتنی بر پاردایم لیبرالیستی – سرمایه‌داری است، نوع دیگری از انسان‌ستیزی در قالب کرونا نمایان شد و سربازان اسپانیایی که برای مقابله با شیوع کرونا فعالیت می‌کنند، بیمارانی را در خانه‌های سالمندان یافته‌اند که به حال خود رها شده و بعضی از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا پیشتاز در تبعیض کرونایی
اما اوج انحطاط و مردودی لیبرالیسم در آزمون کرونا، در ینگه دنیا، قطب جهان سرمایه‌داری یعنی آمریکا عیان شد. روزنامه نیویورک‌تایمز طی گزارشی فاش کرده، دولت آمریکا به مناطقی از آمریکا که بیشتر ساکنان آن سیاه پوست هستند، برای تأمین تجهیزات پزشکی توجه نمی‎کند و برخورد با بیماران مبتلا به ویروس کرونا، همراه با تبعیض نژادی است. این روزنامه درباره انفجار بمب ساعتی نژادی در ایالت‎های جنوبی آمریکا نیز هشدار داده است.

تبعیض فاحش در ارائه خدمات بهداشتی در آمریکا باعث شده تا بیشتر مبتلایان به کرونا در ایالت‌های این کشور را سیاهپوستان و رنگین‌پوستان تشکیل دهند. آنطور که نشریه آتلانتیک گزارش داده، در ایالت‌هایی نظیر «میشیگان»، «ایلینوی»، «کارولینای شمالی»، «ویسکانسن» نسبت بین جمعیت سیاهپوست با مبتلایان سیاهپوست معنادار است.

برای نمونه، طبق گزارش نشریه آتلانتیک در شهر «میلواکی» مرکز ایالت ویسکانسن، با وجود آنکه سیاهپوستان تنها ۲۶ درصد جمعیت این شهر را شامل می‌شوند، اما بیش از ۸۰ درصد از جانباختگان کرونا در این شهر را سیاهپوستان تشکیل می‌دهند.

تبعات اقتصادی کرونا نیز بیش از آنکه ثروتمندان آمریکایی را متاثر کند بر روی کارگران و سیاهپوستان و لاتین‌تبار‌های این کشور اثر می‌گذارد؛ این امر نیز از نابرابری‌های ساختاری حاکم بر سیستم اقتصادی و اجتماعی آمریکا به عنوان قطب سرمایه‌داری و پرچمدار لیبرالیسم نشئت می‌گیرد. چندی پیش «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت طی توئیتی نوشت: در بحران فزاینده اقتصادی به دلیل گسترش کرونا در ایالات متحده، ده‌ها میلیون آمریکایی در آستانه گرسنگی قرار دارند.

موارد فوق‌الذکر تنها بخش‌هایی از تبعیض و انسان‌ستیزی مروجان مکتب منحط و ضداخلاقی لیبرالیستی - سرمایه‌داری است که بحران کرونا آن را بیشتر عیان کرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا لیبرالیسم انسان ستیزی سرمایه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جود بلینگام، بازیکن با اخلاق مستطیل سبز / فیلم

در این ویدیو مروری داریم به لحظات احساسی جود بلینگام، بازیکن حال حاضر رئال مادرید و تیم ملی انگلیس.

دانلود (10.7MB)

دیگر خبرها

  • وقتی از یک پل می توان پول هنگفت درآورد!
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • جود بلینگام، بازیکن با اخلاق مستطیل سبز / فیلم
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • گفت و شنود/ گاوش کو؟!
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • پمپاژ دروغ‌های رسانه‌ای علیه دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا + فیلم
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد