Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهین فرهادی زاد در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری کسب سهمیه های المپیک و پارالمپیک توسط بانوان ورزشکار ایران گفت: از مجموع سهمیه های توزیعی برای بازی های المپیک توکیو تا به امروز ورزش ایران صاحب ۵۲ سهمیه شده که سهم بانوان از آن، ۶ سهمیه است. در بخش پارالمپیک هم تا به امروز صاحب ۸ سهمیه بانوان برای بازی های توکیو شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در مجموع تعداد سهمیه هایی که تا به امروز در بخش ورزش بانوان برای المپیک توکیو به دست آمده، خوب و قابل قبول است. باید به این موضوع توجه داشت که این سهمیه ها با وجود تحریم ها به دست آمده اند. به هر حال این شرایط روی ورزش تاثیر منفی دارد. رشته ای مانند تیراندازی به معنای واقعی وابسته به تجهیزات است؛ تجهیزاتی که در داخل تولید نمی شوند و تحریم ها هم اجازه تهیه آنها را سخت کرده است. با این حال در این شرایط تعداد سهمیه های خوبی به دست آمده است.

معاون امور بانوان وزارت ورزش با یادآوری اینکه ورزش بانوان ایران برای المپیک ۲۰۱۶ ریو صاحب ۹ سهمیه شد، خاطرنشان کرد: پرونده سهمیه های المپیکی بانوان در همین تعداد ۶ سهمیه فعلی بسته نمی شود. امید زیادی داریم که به رکورد سهمیه های ریو برسیم و حتی افزایش هم داشته باشیم.

فرهادی زاد خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی های کلی، بین ۱۱ تا ۱۸ سهمیه دیگر به مجموع سهمیه های فعلی ورزش ایران برای المپیک توکیو اضافه خواهد شد. قطعاً تعدادی از این سهمیه ها در بخش بانوان خواهد بود. قایقرانی، تکواندو، تنیس روی میز و دوومیدانی رشته هایی هستند که امید به کسب سهمیه بانوان در آنها وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه از اسفندماه سال گذشته رقابت های انتخابی المپیک در رشته های مختلف به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد، تصریح کرد: قرار بود این رقابت های انتخابی تا خرداد و تیرماه در رشته های مختلف پیگیری شود. اگر برنامه مسابقات منتفی نمی شد، قاعدتاً طی هفته های آینده شاهد کسب سهمیه جدید بودیم. البته تعویق ایجاد شده در زمان برگزاری بازی های المپیک، فرصت دوباره ای در اختیار فدراسیون ها گذاشته تا برنامه ریزی برای تیم ها و ورزشکاران‌شان را تقویت کنند. بنابراین به کسب سهمیه های جدید در بخش بانوان امیدوارتر هستیم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش با تاکید بر اینکه حقوق ماهانه ۵ میلیون تومانی که برای ورزشکاران المپیکی مصوب شده است عیناً به بانوان صاحب سهمیه هم تعلق می گیرد، گفت: این امتیاز ویژه ای است که برای تمام المپین ها و از جمله بانوان پیش بینی شده است. علاوه بر این شرایط این ورزشکاران را رصد می کنیم. برای رفع هر کمبودی تلاش می کنیم تا شرایط برای آنها به بهترین شکل مهیا شود.

فرهادی زاد در پایان از تمام ورزشکاران و به ویژه المپین ها خواست با رعایت پروتکل های مبارزه با کرونا، سلامت خود را حفظ کنند.

کد خبر 4897169 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان المپیک 2020 توکیو المپیک 2021 توکیو ویروس کرونا تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس احمد سعادتمند فدراسیون فوتبال فدراسیون کشتی وزارت ورزش و جوانان باشگاه پرسپولیس کشتی آزاد مهدی محمدنبی اتحادیه جهانی کشتی فیفا کشتی فرنگی کسب سهمیه سهمیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد و فردا (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند با معرفی برگزیدگان پایان می‌یابد.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی) با شکست دو بر صفر نیوزلند دو (پاچئو داوی – وستی توماس) به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت.

ملی‌پوشان ساحلی که امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت) برای دومین بار به میدان می‌رفتند با امتیازات ۲۱ بر ۱۰ و ۲۱ بر ۷ حریف را شکست دادند تا به پنجمین برد خود در این مسابقات دست یابند.

با کسب این نتیجه و راه‌یابی تیم ملی والیبال ساحلی ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال پسر آسیا، حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نوی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که این رقابت‌ها در شانگلو چین برگزار می‌شود.

ساحلی‌بازان کشورمان در دیدار بعد به مصاف استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) خواهند رفت تا تکلیف حضورشان در دیدار فینال مشخص شود.

حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام یک(انگوین هووآنگ لانگ – دان چان سامای)، استرالیا دو (بنت فینلی – فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ – وانسون گوئن) را شکست دادند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند و با شکست هنگ کنگ دو (وونگ هویی یو – لی هویفونگ) به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

نادر انصاری ناظر داوری مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا است و عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

کد خبر 6096564 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • بیانیه چهار بندی سپاهان در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک