Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه در تعطیلات فروردین امسال شاهد افزایش ۷ درصدی مصرف برق در اصفهان بودیم، گفت: با وجود شیوع کرونا، اما بنابر سیاست شرکت توزیع برق، قرائت شماره کنتورهای برق به دو روش خوداظهاری و مراجعه حضوری ماموران این مجموعه به منازل انجام می شود.

محمد علی‌اکبری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان مصرف برق اصفهان در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: با توجه به تعطیل، نیمه تعطیل و فعال شدن برخی مشاغل و صنایع اصفهان در اسفند ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشدِ کاهشی مصرف برق بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بازه زمانی اسفند 98 تا فروردین امسال شاهد افزایش ۵ تا ۷ درصدی مصرف برق در اصفهان بودیم، افزود: در اسفند سال گذشته میزان مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۲ درصد افزایش یافت که این رقم کمتر از ماه های قبل آن بود.

سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان توضیح داد: میزان مصرف برق در اسفند ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته، اما نسبت به ماه های قبل خود با کاهش مصرف مواجه بود در حالیکه پیش بینی می شد به واسطه روزهای پایانی سال و خریدهای نوروزی مردم، حدود ۸ درصد افزایش مصرف داشته باشیم، اما به واسطه تعطیلی مشاغل، ادارات و در خانه ماندن افراد، افزایش مصرف تنها ۲ درصد بود.

وی یادآور شد: البته ۱۳ فروردین امسال نسبت به فروردین ۱۳۹۸ به دلیل ماندن افراد در خانه و نرفتن آنها به سیزده به در، شاهد رشد مصرف برق بخش خانگی بودیم.

علی اکبری در ادامه در خصوص وضعیت بازدید از کنتورهای برق و صدور قبوض آن در شرایط حاضر به دلیل شیوع کرونا، اظهار کرد: در حوزه برق با دو روش برخورد می شود، از یک سو قرائت کنتور توسط خود مشترکان انجام می شود و از سوی دیگر با وجود شیوع کرونا، ماموران قرائت کنتور با تمام تدابیر بهداشتی و ایمنی توسط پزشک معتمد شرکت، به برای ثبت شماره کنتور به منازل مراجعه می کنند کما اینکه آنها برخوردی با ساکنان ندارند.

وی با اشاره به روش های خوداظهاری کنتور برق در اصفهان، گفت: افراد می توانند شماره کنتور برق را قرائت کرده و براساس فرمت مشخص بر روی سایت اینترنتی شرکت توزیع برق اصفهان و یا تماس با شماره ۳۸۱۲۱ و یا ارسال پیامک به شرکت می توانند با خوداظهاری عدد کنتور برق خود را اعلام کنند.

سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان در خصوص شرایط تولید برق در کشور و استان به دنبال کاهش بارش ها و پیش بینی تداوم ویروس کرونا در ماه های تیر و خرداد، اظهار کرد: نمی توان بر روی الگوی مصرفی مردم بعد از کرونا پیش بینی درستی انجام داد، چراکه بسته به نوع مصرف در برخی استان ها با کاهش و در برخی با افزایش مصرف برق مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: البته کاهش بارش ها و به دنبال آن کاهش ذخایر سد بر بخشی از برق تولیدی کشور اثرگذار خواهد بود.

علی اکبری با بیان اینکه در پیک مصرف بین ۱۳ تا ۱۸ درصد برق مصرفی توسط نیروگاه های برق آبی تامین می شود، افزود: ۸۵ درصد دیگر برق تولیدی توسط نیروگاه های حرارتی تولید می شود، کما اینکه آنها نیز برای خنک کردن به آب نیاز دارند، البته با مدیریت مصرف از سوی مردم می توان از پیک تابستان و روزهای گرم امسال نیز عبور کرده و خاموشی نداشته باشیم.

وی همچنین در خصوص پویش صنعت برق همیشه بیدار در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: این پویش همزمان با شیوع کرونا در صنعت برق کشور ایجاد شد که تمام فعالان مجموعه برق کشور هم راستا با مدافعان کادر سلامت در تامین انرژی برق پایدار مراکز درمانی، بهداشتی، نقاهتی و مراقبتی و از همه مهمتر تامین برق پایدار بخش خانگی با توجه به قرنطینه آنها فعالیت می کنند.

سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان تاکید کرد: به طور قطع اگر در این روزها خاموشی برق داشته باشیم زحمات مدافعان سلامت از بین می رود، چراکه موجب خروج مردم از منزل و یا بعضا مراجعات حضوری آنها به بخش های مختلف و ترافیک شدید خواهد شد.

علی اکبری گفت: خوشبختانه از زمان شیوع کرونا تا به امروز، با وجود تمام مشکلات و حتی در زمان تعطیلات نوروز، در حوزه شهرستان اصفهان، خاموشی برق نداشتیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس برق خاموشي شماره کنتور شیوع کرونا علی اکبری مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

نخستین رویداد «فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی» (فن‌آب) با هدف حمایت از ایده‌های برتر و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و در این رویداد ۲۹ طرح از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها اولیه ۹ طرح در بخش دانشجویی و ۲ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به مرحله نهایی راه یافتند.

برگزیدگان رویداد فن‌آب پس از داوری نهایی مشخص شدند و مقام اول بخش دانشجویی به علی شاکر از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه دوم به فرزانه علی حسینی و عبدالله رحیمی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و جایگاه سوم به زینب بخشی نفوتی و گلنسا برادران کوکانی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعلق گرفت.

همچنین شرکت تولیدی دانش‌بنیان توسعه فناوری ازن تجهیز نوین و شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. 

مدیر اجرایی رویداد فن‌آب در مراسم تجلیل از برگزیدگان گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، رشد اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نساجی و حرکت در مسیر منافع ملی کشور است.

سید مهدی حجازی با بیان اینکه نساجی یکی از ۱۱ صنعت پیشران کشور است، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان صنعت نساجی دچار ضعف‌هایی است و سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها می‌توانند این ضعف‌ها را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان هم گفت: این استان در صنعت نساجی به‌ویژه ابتدای زنجیره ارزش این صنعت سرآمد است، اما باید با کمک دانشگاه برای ارتقا و رفع محدودیت‌های آن تلاش شود.

رسول سواری با اشاره به اهمیت کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت، افزود: مشکلات صنعت با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان حل می‌شود.

او تصریح کرد: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در حد نیاز ایجاد شده، اما همین توسعه در برخی موارد محدودیت‌هایی ایجاد کرده است به همین دلیل در بخش تامین زیرساخت‌ها به‌ویژه در بخش آب و برق با مشکلاتی مواجهیم.

سواری، یکی از راهکار‌های رفع این مشکل را بهینه‌سازی و مدیریت مصرف دانست و افزود: دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند و در بخش مدیریت بهینه و همچنین فناوری پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم.

او خاطرنشان کرد: برگزیدگان رویداد فن‌آب مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مانند ارائه تسهیلات استقرار و کمک هزینه ثبت برند تجاری، تجاری‌سازی و ایجاد بازار ایده‌ها قرار می‌گیرند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا