Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یک راهبرد جدید برای مدیریت و کنترل مناسب ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند را جایگزین طرح قبلی کرد؛ طرحی که در نظر دارد شرایط تدریجی بازگشت جامعه به شرایط عادی را فراهم کند.

براساس طرح فاصله گذاری هوشمند، فعالیت های مشاغل و کسب و کارهای کم ریسک از امروز (شنبه۲۳ فروردین) در استان‌ها آغاز شده و  از ۳۰ فروردین در شهر تهران آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوولان و صاحب نظران همچنان توصیه اکید دارند که آغاز به کار فعالیت‌های اقتصادی برخی مشاغل و کسب و کارها به معنای فراموشی در خانه ماندن نیست، پس کسانی که ضرورتی برای بیرون رفتن آنها وجود ندارد، همچنان باید در خانه بمانند.

دکتر رضا ملک زاده اظهار داشت: مردم با رعایت توصیه های بهداشتی، نقش مهمی در موفقیت طرح فاصله گذاری هوشمند دارند.
وی با یادآوری اینکه برای مشاغل و کسب و کارهای کم ریسک دستورالعمل های بهداشتی تدوین شده و در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت قابل دسترسی است، گفت: رعایت دستورالعمل های تدوین شده و همچنین مراقبت های ویژه فردی هم می تواند ما را به مهار بیماری کرونا برساند و هم شرایط مطلوب اقتصادی را فراهم کند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تصمیمات اخذ شده در قالب طرح فاصله گذاری هوشمند دارای ابعاد اجتماعی و اقتصادی است که موضوع کم اهمیتی نیست. ما نمی خواهیم با سخت گیری های بی مورد، مشکلات اجتماعی و اقتصادی در کشور به وجود آوریم.
ملک زاده یادآور شد: مشاغل و کسب و کارهای کم ریسک باید دستورالعمل را به درستی رعایت کنند تا به بهترین شرایط این دروره را پشت سر بگذاریم و همچنین مردم به خصوص افرادی که در ریسک بیماری قرار دارند مانند افراد مسن، اصول بهداشتی فردی را به دقت رعایت کنند.
وی همچنین گفت: کشورهایی که توانستند این بیماری را کنترل کنند، برنامه های مناسبی را انجام دادند و با همراهی مردم توانستند از این مرحله عبور کنند.

همچنان تنها راه کنترل بیماری کرونا ماندن در خانه است
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه همچنان تنها راه کنترل بیماری کرونا، ماندن در خانه است، افزود: مردم باید سایر توصیه ها مانند پرهیز از حضور در اجتماعات و گردهمایی ها را به دقت رعایت کنند.
ملک زاده ادامه داد: افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای مانند قلب و عروق و دیابت بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند و بهتر است این افراد همچنان در منازل بمانند.
وی با یادآوری این که اگر بیماری کرونا پیک دیگری داشته باشد حتما تلفات بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید یک تا دو هفته دیگر هم در خانه ها بمانند تا اطمینان حاصل شود که از پیک بیماری کرونا عبور کردیم.
معاون وزیر بهداشت به مردم توصیه کرد بهداشت فردی مانند شستن مرتب دست ها با آب و صابون را رعایت کنند و از تردد غیرضروری در این ایام به شدت خودداری کنند.
ملک زاده ادامه داد: تجربیات بیماری سارس نشان می دهد که این بیماری یک پیک ندارد و با عدم رعایت توصیه های بهداشتی، می تواند پیک های بعدی را ایجاد کند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به  چهار هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا فاصله گذاری هوشمند بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی طرح فاصله گذاری هوشمند مشاغل و کسب بیماری کرونا رعایت کنند ملک زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیاز‌های شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیاز‌های اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیاز‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیاز‌های ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکار‌های هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد