Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@00:07:09 GMT

بارش 40 تا 50 میلی‌متری باران در 48 ساعت آینده

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۳۳۸۳

بارش 40 تا 50 میلی‌متری باران در 48 ساعت آینده

مهدی بلوکی گفت: با توجه به حضور سامانه قدرتمند بارشی در آسمان شهرستان، باید انتظار 40 تا 50 میلی‌متر بارش باران را در 48 ساعت آینده داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی بلوکی، رئیس اداره هواشناسی نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس گفت: با توجه به حضور سامانه قدرتمند بارشی در آسمان شهرستان، باید انتظار 40 تا 50 میلی‌متر بارش باران را در 48 ساعت آینده داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلوکی ادامه داد: بیشترین بارش این سامانه، امروز و یک‌شنبه هفته پیش‌رو از حوالی ساعت 14 تا ساعات پایانی شب خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال شاهد پربارش‌ترین فروردین نیشابور در 30 سال اخیر باشیم، تصریح کرد: از ابتدای فروردین‌ماه، 90 میلی‌متر بارش در شهرستان داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 36 میلی‌متر افزایش داشتیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته 24 میلی‌متر بارش را در سطح شهرستان داشته‌ایم و این بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره هواشناسی نیشابور خاطرنشان کرد: ابتدای سال زراعی که از یکم مهرماه آغاز می‌شود، تاکنون 257 میلی‌متر بارش داشتیم که در مقایسه با سال گذشته با 275 میلی‌متر، 7 درصد کاهش داشتیم اما پیش‌بینی می‌کنیم که این میزان بارش در همین چند روز جبران شود. میانگین درازمدت بارش در این مدت، 188 میلی‌متر بوده است.

بلوکی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم به هشدارها توجه داشته باشند و در حضور اطراف رودخانه‌ها، مسیل‌ها و محل‌های عبور آب جدا پرهیز کنند و به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند.

وی با اشاره به فوت دو نفر طی هفته گذشته در نیشابور براثر صاعقه خاطرنشان کرد: هشدار وقوع صاعقه از طریق رسانه‌ها به مردم داده شده بود ولی باز هم شاهد چنین حادثه تلخی بوده‌ایم، از مردم می‌خواهیم در روزهایی که اعلام‌خطر می‌شود بر رفتارهای اطرافیان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلی متر بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: انتظار این است که وزش باد به صورت لحظه‌ای شدت بگیرد و همراه با گرد و خاک باشد که در این صورت احتمال بروز خسارت نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: هفته آینده حداقل دمای شبانه تا اواسط هفته در اکثر مناطق خراسان رضوی کاهش تدریجی خواهد داشت.
این کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان بارندگی در خراسان رضوی طی دیروز را جغتای با ۴. ۷ میلی‌متر داشت و روز گذشته باران در شهرستان‌های مشهد، قوچان، درگز، فریمان، تایباد، کلات و سرخس بارید.
آهنگرزاده افزود: از ابتدای امروز نیز رگبار باران شهرهای نیشابور، کاشمر، تربت جام، فریمان، بردسکن و تایباد را دربرگرفته که در برخی نقاط رعد و برق نیز رخ داده و بیشترین میزان بارش مربوط به کاشمر با پنج میلی‌متر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد