Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ناوشکن با موشک هدایت‌شونده نیروی دریایی آمریکا در حالی وارد تنگه تایوان شد که دو جنگنده چینی نیز بر فراز این آب‌ها و در نزدیکی تایوان رزمایش داشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که تایوان را بخشی از خود می‌داند، بابت پشتیبانی دولت آمریکا از تایوان به شدت خشمگین است و یکی از عوامل خشم آن نیز فروش سلاح به این کشور، گشت‌های ساحلی آمریکا و سفر ویلیام لای، از مقام های ارشد دولت واشنگتن به تایوان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگان پاسیفیک آمریکا اعلام کرد، ناوشکن نیروی دریایی این کشور که در تنگه تایوان تردد داشت، Arleigh Burke است.

این یگان همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ناوشکن با هدف پشتیبانی از امنیت و ثبات در منطقه هند-پاسیفیک اعزام شده است.

وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور این ناوشکن را در مسیر آبی تنگه تایوان رصد کرده و گفته‌اند که این ناوشکن در ماموریت معمول خود در منطقه حضور داشته است.

حضور این ناوشکن در منطقه، در حالی صورت گرفته است که بمب‌افکن‌های اچ-۱۶ و جنگنده‌های جی-۱۱ چین نیز بار دیگر بر فراز آب‌های جنوب غرب منتهی به تایوان رزمایش هوایی داشتند. تایوان مکررا بابت تداوم فشارهای نظامی از سوی چین در جریان بحران کرونا شکایت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس تايوان تنگه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی