Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن اظهار داشت: میزان اراضی کشاورزی آبی و دیمی شهرستان فریدن حدود سه هزار و ۴۰۰ هکتار است که هشت هزار کشاورز از این اراضی استفاده دارند.

او گفت: یکی از مناطق عمده تولید محصولات کشاورزی در سطح استان اصفهان، شهرستان فریدن است به طوری که در سال‌های گذشته در زمینه تولید سیب زمینی، پیاز و چغندرقند و همچنین اجرای شبکه نوین آبیاری دارای رتبه اول استانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن افزود: حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فریدن اختصاص به پرورش محصولات گندم، جو، یونجه و حبوبات دارد.

او اضافه کرد: بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی فریدن اختصاص به پرورش محصولات باغی، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و همچنین قارچ خوراکی دارد، سال ۹۸ به دلیل برخی مشکلات میزان سطح کشت کلزا کاهش داشت در حالی که سال‌های ماقبل آن شهرستان فریدن بالاترین سطح کشت کلزا را داشت.


احمدی با بیان اینکه شهرستان فریدن در پرورش بوقلمون گوشتی رتبه دوم و در زمینه تولید شیر رتبه ششم استانی را دارد، گفت: در شهرستان فریدن بیش از ۱۱۰ هزار رأس دام سبک و ۱۶ هزار رأس دام سنگین، ۱۱ واحد مرغ گوشتی، ۱۲ واحد بوقلمون، ۴۰ واحد کلنی زنبور عسل و پنج واحد پرورش ماهی وجود دارد.

او تصریح کرد: جهاد کشاورزی فریدن به طور معمول با اداراتی مانند کمیته امداد، دامپزشکی، منابع طبیعی، فرمانداری و صمت این شهرستان ارتباط تنگاتنگ دارد، نظام صنفی کشاورزی فریدن نیز در کنار جهاد کشاورزی با هدف پیشبرد اهداف کشاورزی کار می‌کند و در صدور مجوز‌های صنفی زیر نظر جهاد کشاورزی فریدن فعالیت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن در تشریح اقدامات جهاد کشاورزی این شهرستان در زمینه بهبود روند فعالیت‌های کشاورزی و دامداری گفت: تاکنون در شهرستان فریدن صد‌ها طرح دامداری، آبیاری بارانی، گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و ... به بهره برداری رسیده است و همچنین تسهیلات بانکی به بیش از ۸۰ درصد طرح‌های کوچک و بزرگ کشاورزی و دامداری اختصاص یافته است.


او افزود: از نکات مهم و قابل توجه این است که بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان فریدن به سیستم‌های نوین آبیاری بارانی مجهز شده‌اند که این موضوع سبب شده شهرستان فریدن رتبه اول استانی در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری را به خود اختصاص دهد.

احمدی ادامه داد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در شهرستان فریدن تولید و عملکرد بسیاری از محصولات کشاورزی به خصوص سیب زمینی، پیاز، چغندر قند، گندم و ذرت علوفه‌ای در رتبه‌های بالای استانی از نظر کمیت و کیفیت قرار گرفته است.


او در خصوص پرداخت خسارت سیل اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ به زمین‌های کشاورزی و واحد‌های دامداری گفت: تاکنون بیش از ۵۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی به خسارت دیدگان فریدنی پرداخت شده است و یک میلیارد و ششصد میلیون تومان هم به عنوان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است که برخی از خسارت دیدگان در این شهرستان، موفق به دریافت آن شده‌اند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش کشت کلزا آبیاری نوین کشاورزی کشاورزی شهرستان فریدن کشاورزی فریدن اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند