Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفت‌وگوی انتقادی با رسول جعفریان پیرامون نظراتش درباب علم و تمدن جدید، طب سنتی و.. به صورت زنده در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، با فراگیر شدن بیماری کرونا، انجمن اندیشه و قلم اولین برنامه خود در سال جدید را به گفت‌وگوی انتقادی با رسول جعفریان با موضوع «ما و علم و تمدن جدید» اختصاص داده که سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۹۹، ساعت ۱۸ از اینستاگرام انجمن اندیشه و قلم پخش زنده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دو ماه اخیر ایران و جهان دوران متفاوت کرونایی را تجربه می‌کنند و بلایی جهان‌گیر و فعلا بی‌درمان باعث تشکیک در بسیاری امور شده است؛ اما از جمله اظهارنظرهای مهم در عرصه فکری کشور، چند مقاله حجت‌الاسلام رسول جعفریان درباره علم و کم توجهی به آن در کشور ما و نقد تند مواردی چون ادعاهای طب اسلامی بود.

برخی از جملات این استاد دانشگاه تهران نظیر این که ایران امروز در وضعیت قرن ۱۸ اروپاست، دو قرن از تحولات علمی دنیا عقبیم، تمام طب سنتی به اندازه یک آزمایش پاستور ارزش ندارد و خرافه‌ خواندن مطالب افرادی چون تبریزیان هم بازتاب و استقبال فراوان داشت و هم مورد نقدهای تند و تیز قرار گرفت.

در این میان بلای کرونا هم مزید بر علت حمله بسیاری به علم شد و جعفریان از این که برخی به بهانه کرونا تصور می کنند پنبه علم و تمدن و دموکراسی زده شده، انتقاد کرد.

اما به واقع علم در جامعه ایران، حوزویان و مدیران جمهوری اسلامی چه جایگاهی دارد؟

آیا قرن هجدهمی خواندن ایران امروز یا جاهل خواندن اصحاب طب سنتی، خود دیدگاهی علمی است؟

انجمن اندیشه و قلم اولین برنامه سال ۹۹ و ایام کرونایی را به گفت وگوی زنده و انتقادی با دکتر رسول جعفریان اختصاص داده است.

 اهل نظر و اندیشه می توانند سوالات مد نظر خود در این زمینه را از طریق کانال و صفحه اینستاگرام انجمن اندیشه و قلم ارسال کنند و طرح سوالات و پاسخ به آنها، روز سه شنبه ۲۵ فروردین از طریق صفحه اینستاگرام انجمن و استاد جعفریان پخش زنده خواهد شد.

نشانی صفحه اینستاگرام انجمن اندیشه و قلم  https://www.instagram.com/andisheqalam  است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسول جعفریان کرونا در ایران انجمن اندیشه و قلم اینستاگرام انجمن رسول جعفریان علم و تمدن گفت وگوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس

همسر ایرانی ژوزه مورایس استوری جدیدی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان چند روز قبل اعلام کرد که مسلمان شده است. او با شیدا مقصودلو، بازیگر ایرانی ازدواج کرده و حالا همسر ایرانی سرمربی سپاهان تصویری از خودش در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟

دیگر خبرها

  • جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس
  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • (عکس) چرا صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی بسته شد؟