Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جمعه هفته نامه نیوزویک، «گِرِگ آبوت» فرماندار جمهوریخواه تگزاس گفته قصد دارد به موجب دستور اجرایی که قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا را به روشی «امن» لغو می کند، اجازه دهد فعالیت های تجاری در این ایالت از سرگرفته شوند.

 نیوزویک نوشت: اعلام این تصمیم احتمالا بحث ها بر سر این موضوع را برخواهد انگیخت که آمریکایی ها تا چه زمانی باید محدودیت های اقتصادی فلج کننده برای مهار کرونا را که تاکنون جان بیش از ۱۸ هزار نفر را در این کشور گرفته است، تحمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه پزشکی و بسیاری از دموکرات ها در آمریکا معتقدند تعطیلی فعالیت های کسب و کار باید به منظور کاستن از میزان ابتلا به این ویروس ادامه یابد.

جامعه تجاری و بسیاری از جمهوریخواهان در مقابل خواستار پایان دادن به عمیق ترین رکود از زمان «رکود بزرگ» هستند و می گویند این تصمیم باید پیش از این که شیوع کرونا تاثیرات اقتصادی بلندمدتی داشته باشد، باید اتخاذ شود.

آبوت مدعیست، تگزاس که اگر کشوری مستقل بود می توانست یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان باشد، می تواند بین سلامت افراد و امنیت اقتصادی توازن برقرار کند.

وی روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت: ما بر حفظ جان مردم همزمان با امکان دوباره کسب معیشیت آنها تاکید دارد.

فرماندار تگزاس همچنین گفت جزییات دستور اجرایی هفته آینده در دسترس همگان قرار خواهد گرفت و انتظار می رود فهرستی از دستورات راهنما را برای صاحبان تجاری درباره چگونگی آغاز فعالیت امن آنها ارائه دهد.

وی وعده داده آزمایش کرونا بخشی از این طرح خواهد بود. آبوت همچنین آمار تاثیر شیوع بیماری کووید-۱۹ بر تگزاس را به روزرسانی کرد و گفت تا روز پنجشنبه  ۱۱۶ هزار نفر از تگزاسی ها تست کرونا دادند که از این تعداد آزمایش ۱۱ هزار و ۴۴۹ نفر مثبت بوده است. در تگزاس ۲۲۱ نفر تا این روز جان باخته اند.

براساس جدیدترین آمار، در آمریکا تاکنون ۳,۱۷۷ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این میان ۱۸ هزار و ۷۶۱ نفر جان باخته اند.

ترامپ که در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا سعی داشت شیوع آن در آمریکا را دستکم بگیرد، اکنون خود اذعان کرده که هفته های پیش رو روزهای دشواری را رقم خواهد زد.

تصمیم فرماندار تگزاس در حالی اتخاذ شده که سازمان جهان بهداشت هشدار داده کشورها در لغو محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا محتاط باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دولت ترامپ ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دولت ترامپ ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دولت ترامپ ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌

امام جمعه بندرعباس گفت: وعده مسئولان در زمینه عملیات نظامی تحقق یافت حال نوبت دولت است تا در زمینه اقتصادی به وعده‌های خود عمل کند و گرفتاری مردم را کاهش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های ‌این هفته نمازجمعه بندرعباس با اشاره به خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت از مردم غزه و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم جامعه نخبگان شامل دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های غربی در حال حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند. 

وی افزود: این حرکت دانشجویان و آزادی‌خواهی آنان نشان می‌دهد سیاست‌های دوگانه غرب شکست خورده و کشورهای اروپایی و آمریکا حیثیت و آبروی خود را با دفاع از رژیم صهیونیستی از بین برده‌اند. 

امام جمعه بندرعباس گفت: بیداری انسانی در جهان افزایش یافته و رژیم صهیونیستی آخرین نفس‌های خود را با حمایت آمریکا و سایر هم پیمانانش می کشد اما به زودی رو به زوال خواهد رفت. 

وی در ادامه با اشاره به مسائل اقتصادی تصریح کرد: وعده مسئولان در زمینه عملیات نظامی تحقق یافت حال نوبت دولت است تا در زمینه اقتصادی به وعده‌های خود عمل کند و گرفتاری مردم را کاهش دهد. 

‌مسلمین عبادی زاده در ادامه با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان گفت: سفر رئیس قوه به هرمزگان سفر پر خیر و برکتی برای استان بود و یکی از معضلات 50 ساله قشم در حوزه اسناد رفسنجان حل شد.

وی ادامه داد: مشکلات حوزه گمرک و اموال تملیکی که مشکلات کهنه‌ای بودند هم با در دولت سیزدهم و با همراهی دستگاه قضایی کاهش یافته و بسیاری از کالاها تعیین تکلیف شده است. 

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • یک بام و دو هوای آزادی بیان در غرب
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • «روزی روزگاری در آمریکا» + فیلم
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت