Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@20:22:00 GMT

سرریز شدن سد جامیشان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۶۰۲۸

سرریز شدن سد جامیشان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز سد جامیشان سنقروکلیایی به دنبال بارندگی‌های چند روز اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ بهرام درویشی با اشاره به سرریز سد جامیشان،گفت: این سد بعد از بارندگی‌های چند روز اخیر سرریز کرد و مخزن 52 میلیون مترمکعبی آن اکنون پر است.

وی یادآور شد: پیش از این نیز سد شیان اسلام آبادغرب با حجم مخزن حدود هفت میلیون مترمکعب سرریز کرده بود و اکنون دو سد استان در شرایط سرریز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از آورد قابل توجه بارندگی‌های سال زراعی جاری برای سدهای استان یاد کرد و افزود: هم اکنون میزان ذخیره آب پشت 12 سد استان به یک میلیارد و 106 میلیون مترمکعب رسیده که معادل 82 درصد ظرفیت یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعبی سدهای استان است.

درویشی این میزان ذخیره برای سدهای استان را رقم قابل قبولی دانست و تاکید کرد: در شرایطی حدود 82 درصد ظرفیت سدهای استان پر است که بخشی از ذخیره سدها را به شیوه مدیریت شده آزاد کردیم که هم به مصرف اراضی پایین دست برسد و هم مشکلی برای ذخیره آورد بارندگی‌های جدید نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این میزان ذخیره، با توجه به افزایش مصرف آب به دنبال شیوع بیماری کرونا و همچنین نزدیک شدن فصل گرما و احتمال افزایش بیشتر مصرف آب، نیاز به همکاری مردم در مدیریت مصرف داریم تا تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سد سرریز شدن سدهای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد

جعفر مرادی‌حقیقی  در بازدید از طرح‌های آبخیزداری بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان گفت: هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره‌سازی این سازه‌ها ۱۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان رواناب در بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال و اسفند ۱۴۰۲ در این سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • (ویدئو) صداوسیما: نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه
  • ببینید | صداوسیما: ذخیره طلا و دلار در خانه در قرآن نکوهش شده است
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری