Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@06:03:47 GMT

ممنوعیت کشتن و خوردن سگها و گربه ها در چین

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۶۱۴۴

ممنوعیت کشتن و خوردن سگها و گربه ها در چین

وزارت کشاورزی چین با انتشار پیش نویس دستورالعملی جدید، «سگ ها» را مانند «گربه ها» در رده حیوانات خانگی طبقه بندی کرد که بر اساس آن کشتن و خوردن سگ ها ممنوع می شود.

در این پیش نویس که روز شنبه با هدف مشاوره در معرض دید عموم قرار گرفته است سگ ها دیگر در ردیف «دام ها» نیستند چین امیدوار است با تغییر فرهنگ مردم، سالانه جان ۱۰ میلیون سگ که کشتار شده را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این دستورالعمل، دام به حیواناتی گفته می شود که پرورش آنها برای تهیه مواد غذایی، شیر، خز، فیبر،  دارو یا برای تأمین نیازهای ورزشی یا ارتش ها مجاز است در این آیین نامه  ۱۸ گونه سنتی از جمله گاو، خوک، مرغ و شتر نیز در رده دام ها قرار گرفته اند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین، مصرف سگ در این کشور به طور فزاینده ای مورد شماتت قرار گرفته است شهر شنژن به عنوان نخستین شهر چین ماه گذشته کشتار و مصرف سگ را ممنوع اعلام کرد این در حالی است که در شهر یولین در منطقه گوانگشی هر سال یک جشنواره گوشت سگ برگزار می کند.

با شیوع ویروس کرونا در چین و انتشار برخی شایعات مبنی بر اینکه این ویروس ممکن است از یک بازار فروش حیوانات وحشی در ووهان شایع شده است چین بیش از ۲۰ هزار بازار فروش حیوانات که به عنوان «بازارهای خیس» معروف هستند را تعطیل کرد.

چین از جمله اولین کشورهایی بود که پس از شیوع کرونا با تصویب قانونی، تجارت و مصرف حیوانات وحشی را که بعضا با حیوانات اهلی و غیر وحشی در یک بازار نگهداری می شوند ممنوع کرد.

انجمن جهانی برابری حیوانات تاکید می کند بعد از چین حالا نوبت کشورهای دیگر است که چنین بازارهایی را فورا متوقف و تعطیل کنند و تجارت این حیوانات و مصرف گوشت آنها را ممنوع کنند و به این ظلم بزرگ علیه حیوانات و انسان پایان دهند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز در سراسر جهان، به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده که ۱۰۲ هزار تن فوت شده و ۱۴۲ هزار و ۳۷۲ هزار نفر هم بهبود یافته اند./ایرنا

 

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • لاشخورهای مست را ببینید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب