Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@10:26:08 GMT

اهدای 2 هزار عدد ماسک و 100 دست گان به بیمارستان‌های کردستان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۶۲۵۰

اهدای 2 هزار عدد ماسک و 100 دست گان به بیمارستان‌های کردستان

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان از اهدای 2 هزار عدد ماسک، 100 دست گان و 25 دست لباس به بیمارستان‌های منطقه توسط این دانشگاه خبر داد.

کاوه بهمن‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در تشریح عملکرد  معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: «تاکنون 2 هزار عدد ماسک، یک هزار جفت دستکش لاتکس، 100 دست گان و 25 دست لباس پرسنلی توسط این دانشگاه به بیمارستان توحید (رفرنس) در سنندج اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شورای سلامت استان کردستان را تشکیل و تاکنون سه جلسه برگزار کرده است، افزود: «نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با مسئولان بیمارستان توحید (بیمارستان رفرنس) و نمایندگان گروه‌های پرستاری مرتبط با بخش‌های کرونا دیدار کردند.»

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد:‌ «چهار نفر از اعضای هیئت علمی و 16 دانشجوی پرستاری دوره اینترشیپی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به‌صورت نیروهای داوطلب برای فعالیت در بخش‌های درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان در استان فعال هستند.»

بهمن‌پور با اشاره به اینکه نیروهای بسیجی دانشجویی داوطلب برای گندزدایی فضاهای عمومی شهر سنندج با مدیریت شهرداری سنندج  حضور داشته‌اند به آنا گفت: «با هماهنگی صورت گرفته توسط رئیس بیمارستان نیروهای مسلح و اعلام توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، اقاماتگاه، دانشکده علوم پزشکی و سوله‌های ورزشی این واحد دانشگاهی در صورت نیاز برای ایجاد نقاهتگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

وی عنوان کرد:‌ «در همین راستا اعضای هیئت علمی و 200 دانشجوی داوطلب این دانشگاه نیز در صورت نیاز در مراکز درمانی به کار گرفته خواهند شد و برخی تجهیزات پزشکی و مراقبتی موجود در واحد دانشگاهی سنندج در اختیار نقاهتگاه قرار می‌گیرند.»

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی تولید مواد ضدعفونی کننده توسط آزمایشگاه‌های موجود با نظارت استادان در صورت لزوم را دارد. همه فضاهای آموزشی و اداری واحدهای دانشگاهی نیز به‌صورت دوره‌ای گندزدایی شده و وسایل حفاظت فردی و مواد ضدعفونی کننده تهیه و به کارکنان اهدا شده است.»

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان