Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:35:15 GMT

همه دل نگرانی‌های یک پرستار بیمارستان کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۶۵۱۲

همه دل نگرانی‌های یک پرستار بیمارستان کرونایی

ایسنا/مازندران مادر که باشی تمام دغدغه‌هایت تکان نخوردن آب در دل فرزندت است اما گاهی این مادر از خودگذشتگی می‌کند که جمله "بهشت زیر پای مادر است" را کاملا درک کنیم.

در جامعه امروز دیده‌ایم که زنان دوشادوش همسران خود در عرصه اجتماعی فعالیت کرده تا نه تنها کمک حال زندگی باشند بلکه الگویی برای فرزندان این سرزمین شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این میان با شیوع بیش از ۲ ماه کرونا ویروس در کشورمان شاهد تلاش‌های کادر درمانی کشور برای حفظ سلامتی هموطنانمان بودیم، مدافعان سلامتی که از خانواده خود دور مانده تا بتوانند در کنار بیماران برای دادن خدمات بهتر باشند.

بانوی پرستار مازندرانی که خود یک مادر و دغدغه و نگرانی این را داشته که نکند وقتی به خانه می‌روم ناقل بیماری برای فرزند خود باشم، می‌گوید: در زمان بیماری کرونا وقتی از بیمارستان به منزل می‌رفتم هر لحظه احساس می‌کردم ناقل این ویروس هستم برای همین تصمیم گرفتم دخترم را به منزل خواهرم در تهران منتقل کنم تا قرنطینه او به خوبی حفظ شود.

او با بیان اینکه در دوره بیماری کرونا برای ما اتفاقات سخت و خوبی در بیمارستان رقم خورده گفت: طبق پروتکل نظام پرستاری از نظر حرفه‌ای در بین پرستار و بیمار نباید وابستگی ایجاد شود اما در شرایط‌هایی این امر اجتناب ناپذیر است.

اگر فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت  نشود، جای نگرانی است

سیدزهرا میرشعبانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  بیماری کرونا در بابل در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی روند نزولی  داشته اما اگر مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان رعایت نکنند برای کادر درمان جای نگرانی دارد.

وی تصریح کرد: اولین ویزیت بیمار کرونایی در بابل اوایل اسفند ماه بود که  مسافری از قم به بابل آمده و دچار علائم بیماری کرونا بود و بلافاصله به آی سی یو منتقل شد.

این پرستار بیمارستان روحانی بابل خاطرنشان کرد: زمانی که این بیماری در بابل آغاز شد، رعب و وحشتی در بین پرستاران ایجاد کرد و همین امر باعث شده ما این فرد مبتلا به کرونا را به یک اتاق ایزوله در بیمارستان روحانی منتقل کنیم اما من داوطلب شدم که به سراغ این بیمار بروم تا ببینم چه چیزی نیاز دارد تا از لحاظ روانی هم حمایت شود.

میرشعبانی ادامه داد: این بیمار پس از چند روز بستری در بیمارستان روحانی بابل به بیمارستان میناگر انتقال داده شد و پس از آن کسانی که بیماران کرونایی بودند، در بیمارستان میناگر که بیمارستان معین مبتلایان کرونا بوده منتقل می‌شدند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بیماری داشتیم به نام آرش که ۳۱ سال سن داشت و او با تنگی نفس و تب به بیمارستان مراجعه کرد، درگیری ریه این فرد آنقدر زیاد بود که حتی لوله گذاری تنفسی هم برای تنفس او جوابگو نبود و این فرد بعد از چند روز جان خود را از دست داد که کادر درمانی به شدت نگران و ناراحت شدند و برعکس کسانی که بهبود پیدا می‌کردند، احساس خوشحالی در بین همکاران موج می‌زد.

این پرستار بیمارستان روحانی بابل یادآور شد: متاسفانه وقتی به تهران رفتم با شکستگی پا مواجه شدم که فردای همان روز به بابل برگشتم و در  بیمارستان شهید بهشتی بابل پای خود را گچ گرفتم و ۴ روز در خانه استراحت داشتم اما با اینکه حال مساعدی نداشتم، عهد کردم که اگر بیماری نیاز به کمک داشت خیلی ساده از کنارش نگذرم و الآن هم در کنار بیماران حال خوبی دارم و همچنان به آنان خدمت‌رسانی می‌کنم.

میرشعبانی در توصیه به هموطنان و همشهریان خود خواستار شد: به مردم توصیه می‌کنیم اگر فاصله اجتماعی رعایت نشود برای ما و همکارانمان نگران کننده خواهد بود بنابراین چند روزی را در خانه بمانند و این بیماری را جدی بگیرند تا هرچه سریع‌تر این ویروس از کشورمان خارج شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ویروس کرونا بیمارستان روحانی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست