Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@07:47:38 GMT

راه‌اندازی ۱۰۰۰ قرارگاه سلامت در کانون‌های مساجد تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۶۸۶۷

راه‌اندازی ۱۰۰۰ قرارگاه سلامت در کانون‌های مساجد تهران

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران گفت: این قرارگاه‌ها تا رفع ویروس کرونا در محورهای ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی و خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان، معلولان و سایر شهروندان فعالیت می‌کنند. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام غلامعلی قدیریان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از افزایش تعداد قرارگاه‌های سلامت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از 500 به یک هزار کانون خبر داد و گفت: قرارگاه مدافعان سلامت که از زمان شیوع ویروس کرونا در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران فعال شده‌اند، در محورهای آموزش‌های مجازی و غیرحضوری در زمینۀ پیشگیری از کرونا در پایتخت فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قرارگاه‌ها تا رفع ویروس کرونا در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در محورهای ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان، معلولان و کهنسالان که شرایط بیرون آمدن از منزل را ندارند، راه‌اندازی کارگاه دوخت ماسک و تهیه مواد ضدعفونی‌کننده فعالیت می‌کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران اضافه کرد: تهیه بسته ارزاق به خانواده‌های کم برخوردار، ارتباطات دوسویه از طرف شبکه‌های مجازی برای گسترش اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، بخشی از رویکردهای فعالیت کانون‌های مساجد در سال جاری است.

وی همچنین از افزایش تعداد اعضای کانون‌های مساجد فعال در پروتال فهمای کانون‌های مساجد تهران خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم برای ایام اوقات فراغت نیز برنامه‌هایی متناسب با نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام قدیریان یادآور شد: برنامه‌ریزی برای تسریع در روند آموزش حدود 1300 باب کانون فرهنگی هنری مساجد تهران درباره ثبت و مستندنگاری در شبکه ملّی فرهنگ و هنر مساجد ایران با عنوان فهما، برنامه‌ریزی برای به روزرسانی تمامی اسناد و مدارک مسئولان و کدهای شناسایی کتابخانه‌های مساجد استان تهران، اجرای بیش از یک هزار کرسی تلاوت نور و ختم قرآن کریم، سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با مسئولان کانون‌های مساجد تهران بخشی از اقدامات سال 1398 است.

وی آماده‌سازی 700 کانون ویژه طرح اوقات فراغت، برپایی 110 کاروان‌ شادی در عید سعید غدیر، برپایی موکب‌های اربعین در شهرهای کربلا، نجف و جاماندگان اربعین در تهران، جذب کمک‌های مردمی و بهره‌مندی از همیاری خیّرین استان تهران در جهت کمک به هموطنان آسیب‌دیده در سیل و بلاهای طبیعی، افتتاح 10ها کانون و کتابخانه در سطح استان تهران، برپایی 10ها همایش آموزشی، تبلیغی، ترویجی با موضوعات دفاع مقدس، هفته کتاب، روز جهانی مسجد، دهه کرامت را بخش دیگری از اقدامات کانون‌های مساجد استان تهران در سال گذشته برشمرد.

میرباقری: دشمن با "کرونا" می‌خواهد ما را در دنیای مجازی زندانی کندتوصیۀ رهبر انقلاب برای جبران خلأ معنوی ناشی از تعطیلی جلسات عمومی ماه مبارک رمضانشدائد آخرالزمان در جهت بیداری بشر و توجه به امام زمان(عج) است

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مسجد ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسجد ویروس کرونا مسجد ویروس کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد فرهنگی هنری مساجد تهران کانون های مساجد استان تهران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲

ایسنا/خراسان رضوی مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ورود گردشگران سلامت در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

داوود خوش‌شکن در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت گردشگری سلامت مشهد در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آن‌ها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

وی افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا(ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن بیان کرد: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور خاطرنشان کرد: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در سطح کشور را دارد. پس از مشهد شهرهای قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ارزیابی درآمدزایی گردشگری سلامت در مشهد طی سال گذشته گفت: درآمد خوبی در گردشگری سلامت کسب کرده‌ایم، ضمن اینکه درآمد بسیاری که از این طریق وارد کشور می‌شود ثبت نمی‌شود. این رقم ثبت شده، شاید یک‌چهارم یا یک‌پنجم درآمد مشهد از گردشگران سلامت در سال گذشته بوده باشد. پولی که گردشگران سلامت به مطب پزشکان، لیدرها، مراکز تفریحی و گردشگری و... می‌دهند ثبت نمی‌شود. ما فقط عددی که در بیمارستان و سامانه ثبت شده را اعلام می‌کنیم و از سایر هزینه‌های گردشگران به صورت دقیق اطلاعی نداریم.

خوش‌شکن بیان کرد: نسبت به سال ۱۴۰۱ درآمد ما از گردشگری سلامت تقریبا ۲ برابر شده است، این در صورتی است که تعداد بیماران ما ۱۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم