Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@03:53:59 GMT

نامه اعتراضی کانون کارگردانان سینما به حسین انتظامی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۷۳۱۵

کانون کارگردانان سینمای ایران طی نامه‌ای به ریاست سازمان سینمایی نسبت به بی‌توجهی این سازمان در شرایط کرونایی اعتراض کرد.

در متن این نامه که در اختیار ایسنا قرار گر فته آمده است:

«جناب آقای دکتر حسین انتظامی،ریاست محترم سازمان سینمایی

همانگونه که مستحضرید در ایام سخت شیوع کرونا،تعطیلی پروژه‌ها و سالن‌های سینما باعث شده که تمامی اهالی سینما، خصوصا صنوف کارگری خانه سینما دستخوش بحران معیشتی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی تمامی سینماگران از حضرتعالی توقع همراهی و همدلی داشتند که متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

کانون کارگردانان سینمای ایران همواره نسبت به بی‌توجهی شما به صنوف سینمایی غیرتهیه‌کنندگی گلایه‌مند بود و نمونه‌اش عدم حضور حتی یک عضو غیر تهیه‌کننده صنفی در کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما است.

کانون کارگردان سینمای ایران تخصیص مبلغ پانصد هزار تومان عیدی یا کمک‌ رفاهی! یا هر عنوان دیگری آن هم با منت و ضرب‌الاجل و با حذف درصد بالایی از اهالی صنوف را در شأن سینمای ایران نمی‌داند چرا که معتقد است تمامی اعضا از حقوقی یکسان برخوردارند و در این شرایط سخت می‌بایست مبلغی مناسب‌تر برای جبران بیکاری و خانه‌نشینی به همه اهالی خانه سینما تعلق می‌گرفت.

ای کاش در این روزها به جای انتشار پیش‌نویس نظام‌نامه تهیه‌کنندگی برای پیش‌نویس به زمین مانده بیمه بیکاری یا حمایت از سینماگران خصوصا صنوف کارگری سینما پیش قدم می‌شدید.

لذا در اعتراض به این شرایط و همراهی با صنوف سینمایی ترجیح می‌دهیم مبلغ عیدی کانون کارگردانان که به کمتر از یک سوم اعضا تعلق می‌گیرد را دریافت نکنیم، زیرا اعتقاد داریم رقم فوق مفهوم تامین رفاهی برای هیچ یک از صنوف سینمایی در این شرایط سخت و دشوار کرونایی را نمی‌دهد و تنها یک رفع تکلیف ساده‌انگارانه است.

با آرزوی سلامتی

کانون کارگردانان سینمای ایران»

در این راستا گویا نامه‌ای با موضوع امنیت شغلی از سوی سینماگران در دست تهیه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید شبکه اجتماعی شاد کاظم خاوازی حداقل دستمزد کانون کارگردانان حسین انتظامی محسن امیریوسفی خانه سینما ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید شبکه اجتماعی شاد کاظم خاوازی حداقل دستمزد کانون کارگردانان سینما سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش

برنامه سینمایی «هفت» با اجرای «بهروز افخمی» از امشب روی آنتن شبکه نمایش تلویزیون می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی برنامه، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای افخمی از امشب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

در این برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور افخمی، محمدرضا نصراللهی استاد دانشگاه و مرتضی علیزاده کارگردان فیلم «بی‌بدن» به بررسی موضوع سینمای جنایی می‌پردازد.

همچنین میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق به فیلم «بی‌بدن» و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سید حمیدرضا قادری و آرش خوشخو فیلم سینمایی «Dune ۲» را بررسی می‌کند.

سری جدید برنامه «هفت» قرار بود از جمعه گذشته روی آنتن شبکه نمایش برود که به دلیل مشکل فنی پخش این برنامه سینمایی به این هفته موکول شد و از این پس جمعه شب‌ها از ساعت ۲۳ در شبکه نمایش مهمان بینندگان و مخاطبان خود خواهد بود.

کد خبر 750279

دیگر خبرها

  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش