Web Analytics Made Easy - Statcounter

در کنار کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش، هستند گروه‌هایی که به قهرمانان شبانه در بین مردم این شهر معروف شده‌اند. جهادگرانی که شبانه لباس مدافعان سلامت به تن کرده و در قالب اقشار مختلف برای مبارزه با ویروس کرونا گروه بندی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید حسین موسوی: شیوع ویروس کرونا در کشور علی رغم همه مسائل ناراحت کننده‌ای که در پی خود داشته اما همبستگی مجددی را بین مردم ایجاد کرده است، مردمی که همواره در سختی‌ها و بلایا ثابت کردند مثل ایام دفاع مقدس، کنار هم جهادگونه زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراگیری این ویروس به گونه‌ای بوده که تقریباً تمام نقاط این کشور را آلوده کرده و به گفته مسؤولان امر نقطه‌ای نیست که از وجود این ویروس پاک یا سفید باشد. در این بین تلاش گروه‌های جهادی و جوانان هیئتی در کنار پرسنل سلامت و مدافعان این عرصه برای مقابله با ویروس کوید-19 تداعی همان روزهای جنگ هشت ساله در برابر دشمن آشکار بعثی عراق را می‌کند اما با این تفاوت این دشمن امروز ما تا حدودی ناشناخته و پنهان به مبارزه با بشر آمده است.

عاشورائیان مقابل کرونا

یکی از نقاطی که این روزها به مقابله با کرونا رفته شهر چغادک است، شهر ملقب به «عاشورئیان» که با جمعیتی 20 هزار نفر در فاصله 15 کیلومتری شهر بوشهر قرار گرفته است. مردم استان این شهر را از جمله شهرهایی می‌دانند که در بسیاری از مراسمات مذهبی آن به ویژه در ایام محرم و صفر به صورت پرشور برگزار می‌شود.

نمونه کوچک آن را می‌توان در ایام پیاده روی اربعین مشاهده کرد، شهری کوچک با مردمانی بزرگ که خود به تنهایی در سالی که گذشت تعداد چهار موکب را در این ایام برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) برپا کرد. مردم این شهر که در عرصه خدمت رسانی همیشه پیشتاز بوده‌اند این بار در این ایام خدمتی متفاوت را تجربه می‌کنند.

جهاد دوزندگی در عصر کرونایی

جهادگران چغادک همچون هم نوعان خود لباس مدافعان سلامت به تن کردند و اقشار مختلف آن برای سلامت مردم کمر همت بسته و آستین خود را بالا زده‌اند؛  تبدیل شدن مرکز معارف اسلامی این شهر و نیز موسسه قرآنی به کارگاه تولید ماسک و خدمت رسانی شبانه روزی خواهران و برادران در این روزها یکی از فعالیت‌هایی است که در راستای کمک به هم نوعان خود صورت می‌گیرد.

بیشتر این بانوان را جمعیت خانه‌دار شکل می دهند اما برای یاری رسانی به همشهریان خود زندگی خود را با همین چرخ‌های خاطی دوخته‌اند تا با دوخت ماسک بتوانند سهم کوچکی در ریشه کنی این مهمان ناخوانده داشته باشند. 

خانم محمدی سرپرست کارگاه تولید ماسک نهاد امامت جمعه چغادک می‌گوید: بانوان از صبح به کارگاه می‌آیند و تا حدود ساعت 9 شب یک سره مشغول تولید ماسک می‌شوند و روزانه 800 عدد ماسک در این کارگاه تولید می‌کنند.

دفتر امام جمعه‌ای که تبدیل به کارگاه تولید دستکش شد

در کنار این فعالیت، امام جمعه این شهر نیز دفتر خود را به کارگاه تولید دستکش تبدیل کرده تا نوجوانان، جوانان، روحانیون، طلاب،  بسیجیان و دیگر جهادگران در این محل برای دفاع از سلامت مردم گرد هم جمع شوند و بتوانند در این روزهای سخت کرونایی سهمی در دفاع از سلامت مردم داشته باشند. حالا ویروس کرونا فرصتی هست تا دوباره نسل سوم و چهارم خودش را اثبات کند، و دهه هشتادی‌ها هم در میدان مبارزه با کرونا خط شکن شده‌اند. 

حجت الاسلام نصاری از روحانیون شهر چغادک می‌گوید: کارگاه تولید دستکش در سه شیفت فعال است و روزانه 20 نفر از طلاب و بسیجیان در امر تولید دستکش فعالیت می‌کنند.

وی افزود: روزانه تعداد هزار عدد دستکش تولید می‌شود که این تعداد در بین بسیجیانی که در طرح غربال گری مشغول به فعالیت هستند تقسیم می‌شود.

تولید 1500 ماسک و 1400 دستکش در چغادک

حجت الاسلام رضا خدری امام جمعه شهر چغادک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به لطف الهی با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک توسط معاونت خواهران ستاد نماز جمعه و راه‌اندازی کارگاه تولید دستکش توسط گروه جهادی طلاب و روحانیت تاکنون تعداد 11 هزار و 500 عدد ماسک و قریب به 14 هزار عدد دستکش تولید و بین اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی و مردمی، بیماران خاص، کارگران و پاکبانان، مغازه‌ها، میوه فروشی‌ها، نانوایی‌ها و مساجد توزیع شده است.

وی می‌گوید: بخش عمده‌ای از این توزیع به مناسبت میلاد پر برکت حضرت مهدی موعود (عج) در شب و روز نیمه شعبان صورت گرفته است.

 

 

امام جمعه چغادک عنوان می‌کند: این کارگاه از زمان شیوع ویروس کرونا و همزمان با آغاز فعالیت‌های گروه‌های جهادی، خواهرانی از نهاد امامت جمعه این شهر و بسیج خواهران آمدند و در این عرصه همیاری کردند که ماسک‌ها پس از تولید و استریل شدن بین اقشار مختلف توزیع می‌شود.

وی می‌گوید: امروز در سطح شهر چغادک این نیاز برطرف شده و چندان کسی ضرورتی نمی‌بیند که برای تهیه ماسک به جای دیگری مراجعه کند و فعال سازی این کارگاه در کنار دیگر کارگاه‌های مردمی این شهر نیاز و ضرورت شهر چغادک را برطرف کرد.

کوچه‌های شهر میزبان قهرمانان شبانه 

اما در کنار این کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش، هستند گروه‌هایی که به قهرمانان شبانه در بین مردم این شهر معروف شده‌اند. جهادگرانی که شبانه لباس مدافعان سلامت به تن کرده و در قالب اقشار مختلف برای مبارزه با ویروس کرونا گروه بندی شده‌اند. گندزدایی و ضدعفونی نقاط مختلف شهر و معابر عمومی کار مهمی است که از زمان فراگیر شدن این ویروس در سطح کشور توسط جهادگران انجام می‌گیرد. 

این روزها در کوچه پس کوچه‌های شهر می‌توان حضور جوانان و نوجوان جهادگر را مشاهده کرد، جوانانی که اولویت این روزهای آنان سلامت هم وطن خود شده و تعلقات دنیوی را به ورطه فراموشی سپرده‌اند.

در یکی از شب‌های بارانی چغادک با طلاب و روحانیون جهادگر شبانه همراه شدم. امام جمعه این شهر به همراه برخی از مسؤولان دوشادوش و هم پای جهادگران برای سلامت مردم آستین همت بالا زده بود. او طلاب و روحانیون شهر را جمع کرده بود تا با همراهی آنان، شبانه کوچه پس کوچه‌های شهر را ضد عفونی کنند.

طلاب و روحانیون به تیم‌های سه و چهار نفر تقسیم شدند و هرکدام به سویی از نقطه شهر حرکت کردند. دستگیره‌های درب مغازه‌ها، صندلی‌ها، و نقاطی که بیشتر در معرض قرارگیری این ویروس بود با همت این جهادگران ضدعفونی و گندزدایی شد و این کار هر شب توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

اوج همدلی در مبادی شهر

اما ورودی و خروجی شهر چغادک نقطه دیگری از همدلی مردم بود، جاییکه بسیجیان و نیروهای مردم در کنار هلال احمر و نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز به صورت شبانه روزی مبادی شهر را کنترل می‌کردند. اوج همدلی را زمانی می‌دیدیم که مردم برای این جهادگران به صورت خودجوش غذا می‌پختند و به دست آنان می‌رساندند.

به نظر می‌رسد عاشورئیان این روزها فضایی توان با همدلی را برای شکست کرونا تجربه می‌کنند و برای ریشه کنی این ویروس منحوس مردانه ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس سلامت بوشهر ویروس کرونا کارگاه تولید دستکش قهرمانان شبانه گروه های جهادی کوچه های شهر اقشار مختلف ویروس کرونا سلامت مردم تولید ماسک امام جمعه شهر چغادک جمعه ای شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران

آفتاب‌‌نیوز :

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود ۷۰ درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و ... مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است، اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم، اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود