Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@09:52:34 GMT

وضعیت مسکن در سال ۹۹؛ جهش یا رکود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۷۸۰۰

وضعیت مسکن در سال ۹۹؛ جهش یا رکود؟

خبرگزاری میزان- نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به توقف معاملات مسکن پس از شیوع کرونا ویروس گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن در نیمه اول امسال از مرز تورم عبور نخواهد کرد. تاریخ انتشار: 14:16 - 23 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۱۷۰۲

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، با تأکید بر این‌که کاهش حجم معاملات -بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی- را کاملاً تأیید می‌کنم، گفت: البته میزان کاهش معاملات مسکن طی اسفندماه سال گذشته حداقل ۲۴ درصد بوده است، چه‌بسا بیشتر از این هم کاهش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رابطه با رشد قیمت نیز باید یادآوری کنم که از نیمه دوم بهمن این افزایش قیمت آغاز شد و تا اوایل اسفند ۹۸ ادامه داشت.

نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: باوجود آن‌که در فروردین‌ماه بازار مسکن تعطیل بوده و مشاوران املاک حق فعالیت را ندارند، اما در فضای مجازی هنوز کاهش قیمتی در نرخ‌های اعلامی ایجاد نشده است.

وی درباره وضعیت بازار مسکن در آستانه ماه مبارک رمضان نیز گفت: از آنجاکه یک تورم عمومی در کشور داریم، این تورم قاعدتاً در همه بخش‌های اقتصادی تأثیرگذار خواهد بود و نمی‌توانیم بگوییم با توجه به رشد بالای قیمت مسکن در سال ۹۸، امسال این اثرگذاری وجود نخواهد داشت. تورم عمومی اثر خود را روی قیمت پایه زمین، کارگر، مصالح ساختمانی، هزینه‌های صدور پروانه ساخت و... می‌گذارد.

عقبایی ادامه داد: مسکن با سهم ۳۵ تا ۴۰ درصدی از اقتصاد کشور از تورم عمومی متأثر خواهد شد. ازاین‌رو باید ببینیم تورم عمومی اعلام‌شده از سوی دولت و تورم واقعی چه میزانی است.

وی با اشاره به این‌که امیدواریم مرکز آمار تورم واقعی را اعلام کند که همین انتظار هم می‌رود، اضافه کرد: بنابراین تا سقف اعلامی برای تورم، قیمت مسکن در سال ۹۹ افزایش خواهد یافت. سال گذشته قیمت مسکن بیش از ۲ برابر تورم افزایش یافت، اما امسال پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن در نیمه اول امسال از مرز تورم عبور نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت پایش متقاضیان اقدام ملی مسکن

عقبایی اظهار کرد: درمجموع رشد قیمت مسکن در شهر‌های بزرگ طی امسال به سقف تورم اعلامی از سوی دولت نزدیک می‌شود، چون توازن بین عرضه و تقاضا کمتر است. اما این افزایش قیمت برای شهر‌های کوچک کمتر بوده و فاصله آن با خط تورم بیشتر است.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن بازار مسکن اخبار اقتصادی مشاوران املاک قیمت مسکن تورم عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

آرش صیادی درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از ۴۴۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شده است همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان ۳۲۰ هکتار  زمین با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده سازی این شهرک به زودی آغاز می شود.

وی درخصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی ۳ نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که در طی این  بازدیدها ۱۳۸  بنگاه غیر مجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند.

وی همچنین در خصوص خانه های خالی در پرند گفت: ۱۳هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به برخورد با مشاوران املاک متخلف اظهار داشت: در مقطعی شاهد بورس بازی مسکن از سوی برخی از مشاوران املاک بودیم که اغلب این مشاوران بدون مجوز فعالیت می‌کنند و در مانور برخورد با آنها توانستیم ١٣٨ بنگاه غیر مجاز را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!