Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- صالحی گفت: ۲۰۲ زندانی دیه و جرائم غیر عمد در یک سال گذشته از زندان‌های استان هرمزگان آزاد شدند. تاریخ انتشار: 14:22 - 23 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۱۶۴۸ علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی؛ سال گذشته ۲۰۲ زندانی دیه و جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صالحی بدهی این افراد را بیش از ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با تلاش مددکاران و ستاد دیه، بخشی از این مبلغ از شکات تخفیف گرفته شد.

وی بیان داشت: مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیرین نیک اندیش و همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بخش دیگری از اقدامات ستاد دیه برای آزادی این زندانیان بوده است.

بیشتر بخوانید: ۳۴۷۱ حکم جایگزین حبس در هرمزگان صادر شد
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: هم اکنون نیز ۶۶ زندانی دیه و جرائم غیر عمد با بدهی بیش از ۱۸ میلیارد تومان در زندان‌های استان به سر می‌برند که نیازمند یاری خیران و نیکوکارانند.

این مقام قضایی در استان هرمزگان در ادامه افزود: آزادی زندانیانی که بدون قصد و غرض مرتکب جرمی غیر عمد شدند امری خداپسندانه است و باید از تمامی ظرفیت‌های نهاد‌های حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

صالحی تصریح کرد: حضور مددجویان در کانون گرم خانواده در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان بسیار تأثیر گذار است و روند اصلاح و تربیت آن‌ها را نیز تسریع می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان هرمزگان زندانیان جرائم غیرعمد زندانی دیه و جرائم غیر عمد زندان های استان استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه متفاوت به معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، همزمان با چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، بانوی آموزگار یزدی مبلغ ۵ میلیون تومان را جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اهدا کرد.
این بانو که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت: من یک سالی است که در شغل آموزگاری در یکی از مدارس استان یزد مشغول به خدمت شده ام و تصمیم گرفته تا در روز معلم برای قدردانی از یکی از معلمانم که زحمت بسیاری را برای من کشیده و چندی پیش نیز پیگیر برپایی پویش کمک به آزادی زندانیان در مدرسه بود هدیه‌ای متفاوت به وی بدهم تا در خاطر او همیشه به سبزی یادگار بماند، از همین رو مبلغی را در حد توان جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا کرده و فیش واریزی به همراه گواهی وصول وجه صادره از این ستاد را به وی اهدا کنم.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • هدیه متفاوت به معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»