Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به این‌که مردم به‌واسطه‌ی شیوع بیماری کرونا، دغدغه‌ی انتقال این بیماری هنگام قرائت کنتور توسط کنتورخوانان را دارند، راهبردهای این شرکت را برای قرائت کنتور در این ایام تشریح کرد.

عادل کاظمی اظهار کرد: در گستره‌ی حوزه‌ی برق تبریز، حدود 10 هزار مشترک دیماندی وجود دارند که نیمی از انرژی را مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه در این بخش 3400 مشترک مجهز به کنتور فهام بوده و امکان قرائت این مشترکان از راه دور فراهم است؛ کنتورهای باقی این گروه از مشترکان در داخل پست‌های توزیع، زیر تابلوها و خارج از محل اقامت مشترک قرار گرفته و لذا مراجعه‌ی کنتورخوانان مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

وی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مشترکان عادی و خانگی نیز به‌خصوص در کلانشهر تبریز در مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها قرار دارند و اکثر کنتورهای این مشترکان در محوطه و به صورت یکجا در تابلوها قرار گرفته‌اند و مامور قرائت می‌تواند با رعایت فاصله‌ی اجتماعی و به‌وسیله‌ی پراب، کنتورها را قرائت کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به راهبرد سوم قرائت کنتور در دوران شیوع بیماری کرونا گفت: واحدهای ویلایی و تک‌واحدی درصد کمی از مشترکان را تشکیل می‌دهند که امکان قرائت این مشترکان از طریق خوداظهاری و با روش‌های اعلام شده، فراهم است.

وی یادآور شد: ماموران قرائت کنتور با مشترکانی که به هر دلیل در این سه راهبرد قرار نگیرند و یا خوداظهاری نکنند، به صورت تلفنی تماس گرفته و در صورت نیاز برای برخی از مشترکان صورت‌حساب علی‌الحساب صادر می‌کند تا مبالغ مصرفی این مشترکان تجمیع نشود.

وی در پایان تاکید کرد: با اتخاذ این راهبردها امیدواریم نگرانی‌های مردم عزیز کاهش یافته و همچنین از مراجعات گسترده‌ی حضوری جهت رعایت فاصله‌ی اجتماعی و کاهش رفت ‌و آمدهای غیرضروری جلوگیری شود.

اقدامات شرکت توزیع برق تبریز در جهت پایش تلفات

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اقدامات شاخص در جهت پایش تلفات در برق تبریز گفت: در راستای سیاست‌های کلان ابلاغی شرکت توانیر و تعیین هدف 8.5درصد برای تلفات شرکت، از اول سال جاری شروع به برنامه‌ریزی در حوزه‌ی تلفات غیر فنی و فنی کرده‌ایم و میزان تلفات تجمعی به 8.04درصد رسیده است.

کاظمی به برخی از اقدامات شاخص جهت پایش و کنترل مستمر تلفات اشاره کرد و افزود: کمیته‌ی راهبردی کاهش تلفات به طور منظم و با حضور مسئولان مربوطه تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدای هر سال برنامه‌ها و اهداف کاهش تلفات در حوزه‌های غیرفنی و فنی، در جلسات کمیته مورد بحث، بررسی و تصویب قرار گرفته و مصوبات کمیته برای تمامی معاونان و مدیران ابلاغ می‌شود؛ در جلسات بعدی نیز میزان تحقق یا انحراف عملکرد امورها براساس برنامه‌های ابلاغی و فرمت‌های تعریف شده مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق تبریز در سال 98 داشبورد پایش تلفات تحت وب را با هدف دسترسی به اطلاعات فنی و غیر فنی بصورت آنلاین جهت کنترل تلفات راه‌اندازی کرده است.

وی اضافه کرد: در داشبورد مدیریتی پایش تلفات عوامل غیر فنی نظیر درصد عدم قرائت کنتورها، درصد قرائت با پراب نوری، درصد نصب کنتورهای فهام، تعداد تست لوازم اندازه‌گیری و تعویض کنتورهای معیوب، عوامل فنی نظیر کنترل پیشرفت فیزیکی پروژه‌های فنی کاهش تلفات، طول شبکه فشار ضعیف، شاخص ولتاژ شبکه و ... مورد پایش آنلاین قرار می‌گیرد. همچنین محاسبات تلفات نقطه به نقطه و تجمیعی به تفکیک امورهای برق و ادارات تابعه قابل دسترس است.

وی با بیان اینکه عمده تلفات در بخش توزیع در قسمت غیر فنی اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق تبریز نسبت به بازبینی فرآیندهای مهم و تاثیرگذار نظیر فرایند قرائت کنتورهای مشترکان، فرآیند تست و اصلاح و تعویض کنتورهای معیوب، فرآیند اعمال تفاوت و خسارت مصرف ناشی از تعویض کنتورهای معیوب و فرآیند جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز و تبدیل به انشعاب قانونی اقدام کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، کاظمی در پایان از بهره‌برداری نزدیک به 60 میلیارد ریال پروژه از محل اعتبارات داخلی کاهش تلفات خبر داد و یادآور شد: نزدیک به 104 میلیارد ریال پروژه نیز از این محل در دست اجرا بوده که بخش عمده‌ی آن مربوط به جایگزینی کابل خودنگهدار با شبکه‌ی مسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی برق قرائت کنتور کروناویروس قرائت کنتور ی برق تبریز پایش تلفات کاهش تلفات غیر فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس

جوانمردی کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور مجرمان جرم‌های سبک در زندان و حفظ شان و منزلت خانواده‌ی افرادی با جرم‌های کوچک را از جمله مواردی برشمرد که وی را بر آن داشته تا مجازات‌های جایگزین حبس را به زندانی کردن آنها ترجیح دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جیغ و شیون شهروندان تبریزی برای غرق خودروهایشان در سیل! | فیلم
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز
  • وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی