Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به خبر صبح زاگرس در خصوص تکذیب قطع درختان محدوده آبشار یاسوج واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس در روزهای اخیر که همه نگاه ها به سمت اخبار مربوط به بیماری کرونا دوخته شده است اما موضوع قطع درختان در اطراف شهر یاسوج نیز در سکوت انجام میشد تا این که برخی رسانه ها از جمله صبح زاگرس به این موضوع ورود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم خبری مبنی بر قطع درختان در محدود آبشار یاسوج در این رسانه منتشر شد و پس از این خبر برخی مدیران و مسئولان استان از جمله مدیرکل منابع طبیعی از آبشار یاسوج بازدید کردند و در این بازدید خبر مبنی بر تکذیب قطع درختان آبشار یاسوج از زبان مدیرکل منابع طبیعی استان در رسانه ها منتشر شد.

پس از این تکذیبیه از سوی مدیرکل منابع طبیعی خبری در این رسانه با عنوانیک بام و دو هوای مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به خبر قطع درختانمنتشر شد که واکنش مدیرکل منابع طبیعی استان را به دنبال داشت.

غلامحسین حکمتیان در گفتگو با  این پایگاه خبری  گفت: خبری در یکی از رسانه ها به جز صبح زاگرس مبنی بر قطع درختان در محدوده آبشار یاسوج منتشر شد و پس از بازدیدی که از محدوده ذکر شده انجام دادیم موضوعی دال بر قطع درختان مشاهده نشد و تکذیبیه صادر شده مربوط به این محدوده بود و ارتباطی به خبر صبح زاگرس نداشته است.

وی افزود: خبر صبح زاگرس مبنی بر قطع درختان در محدوده ای که در خبر امده بود صحت داشت و پرونده قضایی نیز برای متخلفین تشکیل شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی بر قطع درختان قطع درختان آبشار یاسوج صبح زاگرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، علیرضا سامری گفت: در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی‌تاریخی، طبیعی و حرایم آثار تاریخی کشور که اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شیراز برگزار شد، به عنوان اولین آثار طبیعی در شهرستان سپیدان ثبت و در فهرست آثار طبیعی کشور قرار گرفت.

فرماندار سپیدان افزود: درختان چنار کهنسال امامزاده سید نورالدین علوی (ع)، درخت چنار کهنسال محله ملا شهر اردکان، غار طبیعی انگره مینو واقع در روستای انگره بخش مرکزی سپیدان پنج اثر طبیعی هستند که به ثبت ملی رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت ثبت و نگهداری از آثار طبیعی گفت: برای حفاظت از آثار ثبت شده که گنجینه‌های طبیعی شهرستان به شمار می‌آیند می بایستی برنامه‌های حفاظتی را زیر نظر کارشناس ثبت آثار طبیعی استان اجرایی کرد تا بتوان این آثار را به عنوان جاذبه‌های گردشگری شهرستان با رویکرد توسعه پایدار و حفظ محیط زیست به بهره برداری رسانید.

علی حبیبی رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی و گردشگری سپیدان گفت: از معیار‌های انتخاب درختان قدمت آنها است.

قدمت درختان ثبت شده شهرستان بیش از ۵۰۰ سال بوده و شناسایی و ثبت سایر درختان کهنسال و جاذبه‌های طبیعی دیگر شهرستان نیز در دست اقدام است.

حبیبی نگهداری و حفظ آثار طبیعی و تاریخی را یکی از ضروریات هر جامعه دانست و افزود: با توجه به قوانین جاری کشور هرگونه تخریب و آسیب رسانیدن به این آثار جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار