Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@17:05:22 GMT

اخبار مشروح ۱۳ شنبه، ۲۳ فروردین ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۸۴۲۴

جلسه رئیس جمهور با رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از امروز، مهمترین عناوین این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهور در این جلسه تاکید کرد: همانطور که مردم در مرحله اول و دوم فاصله گذاری اجتماعی و اجرای محدودیت‌ها همکاری کردند، در مرحله فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی نیز انتظار مسوولان همراهی، چه در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و چه نظارت بر اجرای آن از سوی کسب و کار‌ها و اصناف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آقای روحانی تاکید کرد: مردم باید بدانند که اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی تنها برای فعالیت کسب و کار‌های کم ریسک است و به هیچ‌وجه نباید این طور تلقی شود که این ویروس و اپیدمی آن به طور مطلق از بین رفته است و همه پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود.
آقای روحانی تاکید کرد: بر این اساس کماکان در خصوص اجتماعات و مراکز پرریسک محدودیت‌ها وجود دارد و مردم نباید برای کار‌های غیرضروری از منزل بیرون بیایند و مسوولین کماکان از مردم انتظار دارند در رعایت پروتکل‌ها دقت کرده و در شرایطی که کار ضروری ندارند در منزل بمانند.
رئیس جمهور با تاکید بر این که آغاز فعالیت کسب و کار‌های کم ریسک به معنای تغییر شرایط فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی نیست، اظهارداشت: طبق گزارش روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، برای این که به شرایط قابل اطمینان برسیم، همکاری و همراهی مردم و رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌ها با همین روالی که تاکنون انجام گرفته، باید ادامه یابد.

امروز در نخستین روز از آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، قرار بود اماکن عمومی شاهد اجرای پروتکل‌های بهداشتی با همکاری مردم باشد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
سیاست کلی و راهبرد عمومی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان استمرار اصل «در خانه بمانیم» است. با این حال، خارج شدن از خانه فقط در صورت اضطرار، به صورت بسیار محدود و با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی باید باشد. در ادارات دولتی و بانک‌ها نیز رعایت اصول بهداشتی همچنان مورد تاکید است.

کرونا این روز‌ها زندگی‌ها رو خیلی سخت کرده اما، همت و همدلی اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان در سراسر کشور، بخشی از سختی‌هایی که این ویروس تحمیل کرده رو از یاد‌ها برده و بجاش خاطره به یاد ماندنی از این روز‌ها بجا می‌ذاره. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
خبر‌هایی از کرونا در جهان: از درخواست سازمان جهانی بهداشت از کشور‌های درگیر کرونا تا تمدید محدودیت‌های تردد در ایتالیا و اسپانیا. شمار مبتلایان جهانی، از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر فراتر رفته و ۳۷۶ هزار نفر، یعنی ۲۰ درصد بهبود یافته‌اند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره برداشتن زودهنگام محدودیت‌ها، دبیرکل این سازمان در نشست خبری خطاب به کشور‌های درگیر کرونا گفت: عجله نکنید.

رفع شتابزده محدودیت‌ها ممکن است باعث اوج‌گیری مجدد بیماری و منجر به تبعات مرگباری شود. سازمان جهانی بهداشت با کشور‌های درگیر کرونا همکاری می‌کند، تا این کشور‌ها به تدریج و به روشی ایمن محدودیت‌ها را کاهش دهند.))

در ایتالیا دولت اعلام کرد قرنطینه تا سوم ماه مِی (۱۴ اردیبهشت) ادامه خواهد یافت. خبر خوب از ایتالیا کاهش شمار مبتلایانِ نیازمند مراقبت‌های ویژه است.

وضع فوق العاده در اسپانیا به دلیل شیوع ویروس کرونا تا ۲۶ آوریل (۱۵ روز دیگر) تمدید شد. در اسپانیا که متاسفانه ۱۶ هزار نفر قربانی کرونا شده‌اند، شمار مبتلایانِ جدید پنج هزار نفر اعلام شده است.

در آلمان پس از چند روز که شمار مبتلایان کاهشی بود حالا نمودار باز هم صعودی شده. تعطیلات عید پاک در آلمان آغاز شده، اما تعطیلاتی کاملا در خانه. دولت آلمان با دوگانگی روبرو شده.

در آمریکا، شهر نیویورک به پایتخت جهانی همه‌گیری کرونا تبدیل شده. مسئولان از مردم خواسته‌اند برای تعطیلات عید پاک، همچنان در خانه‌ها بمانند. جدل ترامپ با خبرنگار سی. ان. ان باز هم سوژه رسانه‌ها شد، خبرنگار سی ان‌ان درباره میزان تست‌های کرونا در آمریکا پرسیده بود و ترامپ گفت: سوالی که شما پرسیده اید برای بسیاری از افراد بزرگ اهانت آمیز است.   در فرانسه که کرونا همچنان سیر صعودی دارد امانوئل مکرون، رئیس جمهور، از یک بیمارستان بازدید کرد. بازدید مکرون به جدل با پرستاری منجر شد که به کمبود تجیهزات حفاظتی اعتراض داشت.

کمبود تجهیزات محافظتی برای بیماران و کادر درمانی در کشور‌های مختلف، به نشست خبری دبیر کل سازمان جهانی بهداشت هم کشیده شد. تدروس ادهانوم گفت برنامه‌ای برای تامین ۳۰ درصد نیاز‌ها در دست داریم.

کادر درمانی نباید نگران تجهیزات حفاظتی خود باشند. ما هر ماه باید دست کم ۱۰۰ میلیون ماسک و دستکش پزشکی ارسال کنیم، تعداد ۲۵ میلیون ماسک اِن-۹۵، گان و محافظ صورت هم نیاز داریم. همچنین باید حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار کیت تشخیصی تامین کنیم.

در ترکیه هم با تصاعدی شدن افزایش مبتلایان، دولت شبانه بخشنامه‌ای صادر کرده برای منع ۴۸ ساعته تردد‌ها ...

در عراق نیرو‌های حشدالشعبی برای ضد عفونی معابر و کمک به کادر درمان به میدان آمده‌اند

نیرو‌های حشدالشعبی هم اکنون در بخش امنیتی و بهداشتی به ما کمک می‌کنند. در ضد عفونی کردن اماکن و توزیع غذا و مایحتاج بین خانواده‌های متضرر و فقیر هم فعالیت می‌کنند.

دریمن حالا پس از سال‌ها تحمل بمباران ائتلاف سعودی، کرونا مساله جدیدی است؛ مساله‌ای که با تخریب زیرساخت‌های بهداشتی در جنگ پنج ساله ترسناک‌تر و خطرناک‌تر هم شده. هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن اعلام کرد: کرونا بزرگترین تهدید یمن در ۱۰۰ سال اخیر است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت از عرضه ۲۰۰ هزار تن کالای پر مصرف برای ماه مبارک رمضان خبر داد.
این مقدار کالا علاوه بر مصرف جاری کشور است. به گفته قبادی ذخیره کالا‌های اساسی از مدت‌ها قبل برای ایام سال نو و ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده و هیچ کمبودی در هیچ یک از اقلام اساسی مردم وجود ندارد.   هر ساله با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان میزان تقاضا برای کالا‌هایی مثل خرما، شکر، برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید و سایر اقلام خوراکی افزایش می‌یابد.

ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ از فردا آغاز می‌شود.
ثبت نام شامل دوره‌های تحصیلی آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره متوسطه اول و پایه هشتم و نهم دوره متوسطه اول پیش حرفه‌ای استثنایی از فردا آغاز می‌شود.
والدین و دانش آموزان باید برای ثبت‌نام به سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbppk.com مراجعه و برابر جدول تقویم زمانی ثبت‌نام کنند.   کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل آن‌ها که در سفارش دانش‌آموز قید شود توزیع خواهد شد.   اصلاح سفارش همه دوره‌های تحصیلی از ۱۷ تیر ۹۹ تا ۳۱ شهریور ۹۹ امکان‌پذیر است.

وزیر انرژی روسیه از توافق اوپک پلاس درباره کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای در روز در دو ماه آینده تولید نفت خبر داد. با توافق مکزیک بر سر کاهش تولید نفت، آخرین مانع بر سر راه رسیدن به توافق برداشته شد.   این توافق به مدت دو سال و تا یکم ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی ادامه خواهد داشت. اعضای اوپک پلاس توافق کرده اند از اول می‌تا پایان ژوئن (۱۲ اردیبهشت تا دهم تیر) تولید نفت را ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.   عربستان و روسیه توافق کرده اند هر دو کشور مجموعا پنج میلیون بشکه و سایر کشور‌های اوپک پلاس نیز پنج میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین سازمان جهانی بهداشت فاصله گذاری هوشمند پروتکل های بهداشتی شمار مبتلایان میلیون بشکه محدودیت ها رئیس جمهور پروتکل ها هزار نفر کشور ها ثبت نام کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟