Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش وجوانان مازندران گفت: المپیاد استعدادهای برتر ورزشی سال ۹۹ کشور در ۲۷ رشته ورزشی در بخش آقایان و ۱۹ رشته ورزشی در بخش بانوان برگزار می‌شود.

عادل عالیشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: برابر تصمیم و دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش وجوانان سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر در سالجاری با هدف کسب مدال و موفقیت ورزشکاران کشور عزیزمان در بازی‌های آسیایی۲۰۲۲(هانگوژو-چین)، المپیک جوانان ۲۰۲۲(سنگال) و المپیک ۲۰۲۴ (پاریس-فرانسه) در ۲۷ رشته ورزشی ویژه آقایان و ۱۹ رشته ورزشی ویژه بانوان پس از رفع بحران کرونا و در زمانی مناسب در سالجاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عالیشان ادامه داد: بدین ترتیب کار هماهنگی، تدارک و آماده‌سازی تیم‌های منتخب استان جهت حضور هر چه شایسته تر در رویداد بسیار مهم ورزشی فوق از سوی اداره کل ورزش‌وجوانان استان و با همت و همکاری هیأت‌های مربوطه ورزشی از ابتدای اردیبهشت آغاز خواهد شد.


این مسئول اضافه کرد: یقینا کاهش تعداد رشته‌های ورزشی از ۹۹ رشته ورزشی در دومین دوره المپیاد سال ۹۸ به تعداد یاد شده بالا و در رشته‌های ورزشی که در بازی‌های آسیایی و المپیک‌ها حضور دارند از سوی وزارت ورزش، کیفیت برگزاری المپیاد در سالجاری را ارتقا بخشیده و از  هزینه‌ها  بیهوده نیز جلوگیری و صرفه جویی به‌عمل می‌آورد.

ضمن اینکه اقدامات پوششی، مراقبتی وحمایتی از مستعدان شناسایی شده درپایان المپیاد را نیز برای مسؤولان فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل ورزش وجوانان و هیأت‌های ورزشی استانی امکانپذیر می‌کند.


 عالیشان افزود: از روسای هیأت‌های ورزشی مربوطه استانی می‌خواهیم تا ضمن پیگیری برای اخذ میزبانی مسابقات فوق، تاکید خواهد شد تا قبل از فرا رسیدن زمان برگزاری المپیاد کشوری، مسابقات انتخابی استان، جهت شناسایی نفرات نخبه در تیم‌های منتخب استان را در زمان مقتضی برگزار کنند.


معاونت توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش وجوانان مازندران گفت: با توجه به اینکه مازندران قطب اول ورزش قهرمانی در کشور است، امیدواریم در پایان سومین دوره المپیاد بتوانیم با برنامه‌ریزی و اقدامات شایسته مستعدان و نخبگان بیشتری جهت حضور در تیم‌های ملی و کاروان‌های اعزامی کشورمان در مسابقات یادشده جهت افتخارآفرینی و کسب مدال داشته باشیم.


وی رشته‌های ورزشی در المپیاد ۹۹ بخش آقایان و بانوان را اعلام کرد و گفت: رشته‌های ورزش‌های آبی، تیراندازی با کمان، دوومیدانی، کبدی، بسکتبال ۳ نفره، بوکس، قایقرانی، دوچرخه‌سواری، سوارکاری، شمشیربازی، فوتبال، شطرنج، ژیمناستیک، هندبال، ورزش‌های صعودی، اسکواش، ووشو، کاراته، جودو، کشتی، والیبال، جودو، کشتی، والیبال، ورزش‌های اسکیتی، تیراندازی، تنیس روی میز، تکواندو، وزنه برداری و کوراش رشته‌های شرکت کننده در این المپیاد خواهند بود.


عالیشان اضافه کرد: مسابقات در برخی رشته‌ها در چند ماده برگزار می‌شود و رشته‌های فوق به شرح زیر است. در ورزش‌های آبی ( مسابقات در ماده آب‌های آزاد، واترپلو و شیرجه ) - در قایقرانی ( دراگون بت ، اسلالوم و روئینگ ) - در دوچرخه‌سواری ( بی ام ایکس ، کوهستان ، پیست و جاده ) - درژیمناستیک ( ترامپولی و هنری ) در ورزش‌های اسکیتی ( اسکیت و اسکیت بورد ) برگزار می‌شود.

مساعدت و تسهیلات حمایتی از کسب و کارهای ضرر و زیان دیده
معاونت توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش وجوانان مازندران همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌هایش اعلام کرد: با پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان و قول مساعد استاندار و در صورت اختصاص مساعدت و تسهیلات حمایتی از کسب و کارهای ضرر و زیان دیده از بحران ویروس کرونا از سوی دولت، حتما باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان نیز به‌عنوان یکی از صنوف فراگیر که دچار خسارت و تعطلیلی شدد، مورد توجه قرار خواهند گرفت.


عالیشان افزود: در حال حاضر بیش از  هزار و۷۵۰ باشگاه خصوصی دارای مجوز از کمیسیون ماده ۵ از اداره کل  در استان هستیم و سرمایه‌گذاران این بخش نیز غالبا دارای اماکن استیجاری و تسهیلات بانکی احداثی و خرید تجهیزاتی بوده و نیروهای کار فراوانی نیز در این بخش مشغول به فعالیت و امرار معاش هستند که باید مورد حمایت و توجه قرار گیرند.


وی ادامه داد: تعطیلی اماکن ورزشی و استخرها برابر تصمیم ستاد مقابله کرونا جزو مشاغل پرخطر تعیین شده و همچنان باید تا رفع این معضل بهداشتی  تعطیل باشند. لذا ضمن تشکر از همکاری تمامی موسسین، مالکیت و مدیران به اطلاع می رساند اداره کل ورزش و جوانان همچنان تابع تصمیمات ستاد مقابله کرونا در استان بوده ضمن اینکه پیگیر راهکارهای مناسب حمایتی و مساعدتی از سرمایه‌گذاران بوده و در این خصوص تلاش لازم را به‌عمل  خواهد آورد.


لازم به ذکر است مازندران در اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور (سال۹۷) مقام پنجم و در دومین دوره (سال۹۸) ضمن بالاترین مشارکت در بین استان‌ها، توانست مقام سوم را در بین استان‌های درجه یک در ورزش کشور پس از تهران و اصفهان را کسب کند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزشی ورزش مازندران تسهیلات المپیاد استعدادهای برتر اداره کل ورزش وجوانان اداره کل ورزش رشته های ورزش معاونت توسعه دوره المپیاد رشته ورزشی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لردگان گفت: در حال حاضر طرحی عملیاتی کوتاه مدت توسعه ورزش همگانی با ۳۰عنوان برنامه بازی‌های بومی محلی و همگانی در حال اجراست.
حسنی افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی لردگان با حضور مردم بمنظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه حاجی آباد برگزار شد.
به گفته وی، برپایی صنایع دستی، پخت غذای محلی، موسیقی محلی، مسابقات ورزشی، نمایشی و بازی‌های بومی محلی ویژه دختران از برنامه‌های برگزار شده در این جشنواره بود.

دیگر خبرها

  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • مهدوی سرپرست ورزش وجوانان نکا شد
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی