Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:26:43 GMT

نیروی دریایی عربستان یکی از نفتکش‌های یمن را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۹۱۴۱

نیروی دریایی عربستان یکی از نفتکش‌های یمن را آزاد کرد

به گزارش شبکه خبری "المسیره"، پیش از این ۱۴ کشتی حامل مشتقات نفتی به رغم داشتن مجوزهای بین‌المللی برای ورود به بندر الحدیده توسط نیروی دریایی عربستان و ائتلاف سعودی توقیف شده است. 

شرکت نفت یمن در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار شبکه المسیره قرار گرفت، اعلام کردکه کشتی "سی ادور"  با ۲۹ هزار و ۵۱۰ تن سوخت دیزل پس ۳۸ روز توقیف در دریا توسط نیروهای ائتلاف، امروز آزاد و وارد بندر الحدیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شرکت توضیح داد که نیروهای متجاوز ائتلاف هنوز ۱۳ کشتی نفتی دیگر را که از ۳۹ روز پیش توقیف کرده‌اند، آزاد نکرده‌اند.  

شرکت نفت یمن میزان سوخت حمل شده توسط این کشتی‌ها را ۳۳۰ هزار و ۶۴۶ تن اعلام کرد که از این میزان ۱۴۵ هزار و ۹۶۳ تن بنزین و ۱۸۴ هزار و ۶۸۳ تن دیزل است. 

این شرکت افزود: نیروهای متجاوز ائتلاف به رهبری عربستان به رغم وجود مجوزهای سازمان ملل از ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده جلوگیری می‌کند تا رنج مردم یمن که به سوخت نیاز فوری دارند، افزایش یابد. 

در بیانیه شرکت نفت یمن آمده است که نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی همچنین از ورود کشتی‌های حامل گاز مورد نیاز منازل، مواد غذایی و دارو  به بندر الحدیده جلوگیری می‌کند. 

پیش از این نیز شبکه تلویزیونی المسیره به نقل از یک مقام مسئول در بندر الحدیده در غرب یمن گزارش داد که نیروی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی ۱۴ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی و سه کشتی حامل مواد غذایی را به رغم داشتن مجوز بین‌المللی در کشور جیبوتی به سرقت برده است. 

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. 

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است. 

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای به همراه نداشته است. 

عربستان در تجاوز خود به یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند است. 

برچسب‌ها یمن آسیای غربی عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن آسیای غربی عربستان سعودی یمن آسیای غربی عربستان سعودی بندر الحدیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 اگرچه در حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، نیروی عمل کننده نیروی هوافضای سپاه بود اما شواهد نشان می‌دهد طرح‌های نظامی وجود دارد که در صورت درگیری وسیع، ارتش ایران نیز دست به اقدام موثر بزند. بر اساس گزارشی که مدت‌ها شبکه التغییر در تحلیل رزمایش ارتش پخش کرده بود و دیده نشده، ارتش ایران برای هدف قرار دادن بندر ایلات به عنوان اقدام مقابله‌ای تمریت کمرده است. گزارش تحلیلی این شبکه تلویزیون اردنی عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس آمریکایی‌ها با ناو ایرانی!
  • مشعل المپیک پاریس فردا با استقبال 150 هزار نفر وارد بندر مارسی می‌شود
  • جاده‌ای 2600 ساله که پدر «راه‌آهن» به حساب می‌آید(+عکس)
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی