Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@23:33:56 GMT

نفوذ ویروس کرونا در علائم هشداردهنده خیابانی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۹۳۲۲

نفوذ ویروس کرونا در علائم هشداردهنده خیابانی

علائم هشدار دهنده ویروس کرونا به تابلوهای خیابانی نیز سرایت کرد؛ تابلوهای جدیدی جایگزین تابلوهای قدیمی در سراسر شهر نیویورک شده است که علائم هشداردهنده کووید-۱۹ را به مردم یادآوری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا،  از آن‌جا که کووید-۱۹ یک بیماری فراگیر است که از تماس انسان به انسان سرایت می‌کند، بنابراین هر چه تماس فیزیکی و فاصله بین اشخاص بیشتر باشد، میزان ابتلا به این بیماری کمتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، سازمان بهداشت جهانی درست پس از ظهور ویروس کرونا، توصیه‌های بسیاری به مردم ارائه داد تا در صورت رعایت این توصیه‌ها ویروس کرونا مهار شود. رعایت فاصله حداقل یک متری بین اشخاص، استفاده از تجهیزات ایمنی نظیر ماسک و دستکش، خودداری از دست دادن به یکدیگر در زمان ملاقات، استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده دست، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و جلوگیری از تجمع  در مکان‌های عمومی از جمله مهم‌ترین پیشنهادات سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از انتشار ویروس تا کنون بوده است.

 توصیه‌های مذکور در تمام کشورهای درگیر ویروس کرونا به طور مرتب تکرار می‌شود و حتی در بسیاری از کشورها به صورت قانون درآمده است و در صورت رعایت نکردن آن‌ها مجازات قانونی به دنبال دارد. با این حال، بسیاری از مردم آن‌ها را نادیده می‌گیرند وروال عادی زندگی خود را ادامه می‌دهند و همین امر باعث افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان شده است.

دایلان کونراد، طراح بزرگ آمریکایی، به منظور تاکید بیشتر بر توصیه‌های عمومی سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا، آن‌ها را به شکل تابلوهایی درآورده است و این تابلوهای راهنمایی را جایگزین تابلوهای قبلی در شهر نیویورک کرده است.

به عنوان مثال، تابلویی زرد رنگ که پیش از این حاوی تصویر دانش‌آموزان بود و رانندگان را به احتیاط در رانندگی به خاطر عبور کودکان دعوت می‌کرد، با تابلویی مشابه که در آن دانش‌آموزان با فاصله زیادی از هم در حال حرکت هستند، جایگزین شد. این تابلو، یکی از توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی، یعنی رعایت فاصله حداقل یک متری بین افراد را به مردم نیویورک یادآوری می‌کند. تابلوی "به مراقبان سلامت احترام بگذارید" نیز جایگزین تابلوی "احتیاط! زمین خیس است" شد؛ در تابلوی جدید فردی به نشانه سپاسگزاری از پرسنل درمانی دستان خود را بالا برده است.

کونراد تابلوی مفهومی دیگری را جایگزین تابلوی "کپسول آتش‌نشانی! آن را مسدود نکنید" کرد، تابلوی جدید تصویر یک ماده ضدعفونی کننده را روی خود دارد و حاوی پیام "ضد عفونی کننده دست! انباشته نکنید" است. این تابلو افرادی را مورد خاطب قرار داده است که تجهیزات ایمنی و مواد شوینده را برای سودآوری بیشتر در خانه‌ها یا انبارهایشان انباشته می‌کنند و در نتیجه بسیاری از مردم با کمبود آن‌ها مواجه می‌شوند. پلاکارد قرمز رنگی نیز که قبلا مردم را از عبور روی ریل‌های قطار منع می‌کرد، جای خود رابه تابلویی داده است که مردم را به پرهیز از تجمع دعوت می‌کند.

دایلان کونراد چنین استدلال کرد که با وجود کم‌تر شدن تردد خودروها و انسان‌ها در خیابان‌ها، در نتیجه گسترش ویروس کرونا، نیاز به تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی از اهمیت کمتری نسبت به قبل برخوردار است، بنابراین باید متناسب با شرایط کنونی علائمی هشداردهنده برای مبارزه با ویروس کرونا به مردم یادآوری شود. اگرچه تابلوهای جدید تا حدی آرمان‌گرایانه است اما کونراد امیدوار است از طریق همین تابلوها پیامی مختصر اما مفید را برای خاتمه دادن به بحران کرونا در ذهن مردم یادآوری کند. اگرچه نصب تابلوهای جدید موقتی است و به زودی تابلوهای قدیمی و قراردادی جایگزین آن‌ها خواهد شد، اما دایلان کونراد با طراحی این تابلوها می‌خواهد به مردم جهان بفهماند که هر فرد با رعایت اصول می‌تواند نقش بزرگی در مهار ویروس همه‌گیر و خطرناک کرونا ایفا کند.

کد خبر 418304

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در جهان کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا توصیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک جواد خیابانی به ژوزه مورایس به دلیل مسلمان شدن سرمربی سپاهان / فیلم

جواد خیابانی مسلمان شدن ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان را به او تبریک گفت. 

دانلود (4.1MB)

دیگر خبرها

  • تبریک جواد خیابانی به ژوزه مورایس به دلیل مسلمان شدن سرمربی سپاهان / فیلم
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»