Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرگزاری ملی لبنان ،‌ این گروه که تعداد دقیق آنها اعلام نشده از کشورهای کویت،‌ ایتالیا،‌ دبی و لواندا عازم کشورشان خواهند شد و بیشتر کسانی که از کویت قرار است وارد شوند خانواده های لبنانی هستند.

بر اساس مقرراتی که دولت و وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده این مهاجران باید با پر کردن فرم های خوداظهاری نسبت به تامین هزینه های درمان و قرنطینه و ماندن در منزل یا هتل های در نظر گرفته شده اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیماهایی که نسبت به انتقال این گروه از مهاجران لبنانی اقدام می کنند قرار است دارای تیمی از پزشکان ؛ مسوولان آزمایشگاهی برای انجام آزمایش های ویژه کرونا و ماموران انتظامی و امنیتی باشند.

این هواپیماها در شرایط سخت کنترلی وارد کشورهای میزبان خواهند شد و موقع ورود به بیروت نیز قرار است نظارت های دقیقی برای جلوگیری از انتشار احتمالی ویروس کرونا انجام شود.

بر اساس طرحی که دولت و وزارت بهداشت لبنان ارایه کرده اند قرار است حدود ۲۰ هزار لبنانی که خواهان بازگشت به کشورشان در این روزهای بحرانی کرونایی هستند به تدریج وارد بیروت شده و تحت تدابیر شدید امنیتی و بهداشتی مورد درمان قرار گرفته و یا قرنطینه شوند.

بسیاری از دانشجویان لبنانی مشغول به تحصیل در دیگر کشورها نیز با ابراز نگرانی از اوضاع قرنطینه در کشورهای محل پذیرش خود اعلام کرده اند که منابع مالی و پولی خود را برای ماندن در این کشورها به اتمام رسانده اند و نگران ادامه این وضع هستند.

آنان گفته اند بانک های لبنانی با وجود درخواست والدین آنها از ارسال حواله های ارزی برای آنان خودداری می کنند و این موضوع شرایط  دشوار آنان را در این اوضاع کرونایی وخیم تر کرده و احتمال دارد آنان نیز جزو کسانی باشند که خواهان بازگشت به کشورشان باشند.

۱۲ میلیون لبنانی  ( سه برابر جمعیت کنونی و ساکن لبنان ) هم اینک  در کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین بخصوص برزیل، کانادا، آمریکا، استرالیا، کشورهای عربی و آفریقایی  زندگی می کنند و ۲۰ هزار مهاجر برای بازگشت به لبنان در مقایسه با کل مهاجران رقم چشمگیری نیست اما با توجه به اینکه لبنان از معدود کشورهایی است که توانسته با اقدامات به موقع جلوی انتشار ویروس کرونا را بگیرد ورود مهاجران این کشور حتی به اندازه ۲۰ هزار تن نیز می تواند شرایط وزارت بهداشت و دولت لبنان برای مهار و کنترل این بیماری را سخت تر کند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت لبنان شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۶۰۹ نفر و تعداد کسانی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند به ۲۰ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا لبنان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لبنان ویروس کرونا لبنان وزارت بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه بریکس در مورد وضعیت دشوار  مردم غزه و لزوم برقراری آتش بس فوری در این منطقه گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشستی با معاونان وزاری خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس درباره وضعیت فاجعه بار در نوار غزه که به دلیل تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ایجاد شده، بحث و تبادل نظر کرد.

طبق اطلاعات منتشره در وب سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو شد و تاکید شرکت کنندگان روی وضعیت فاجعه‌بار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای نجات جان هزاران نفر از مردم بیگناه منطقه متمرکز بود.

طبق این گزارش، نمایندگان کشورها همچنین درباره راه‌های کمک به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل همه‌جانبه بحران‌ها در سوریه، لبنان، سودان، لیبی و یمن تبادل نظر شد. شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که قصد دارند به منظور همکاری مشترک برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه و دستیابی به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های منطقه، به تماس‌های منظم خود ادامه دهند.

کشورهای شریک در بریکس توافق کردند که اقدامات خود در مورد بسیاری از موضوعات را در سایر سازمان‌های بین المللی، از جمله در سازمان ملل متحد، بیشتر هماهنگ کنند.

در این دیدار مشکلات در شمال آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مصر، اتیوپی، ایران و امارات برای اولین بار از زمان پیوستن کشورهایشان به بریکس در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوتاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکس

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • شهادت ۲ تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • ۲۱ هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی