Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  آمریکا رکورد قربانیان مبتلا به کرونا را در جهان شکست.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، براساس گزارش تارنمای Worldometers.info، روز جمعه در ایالات متحده آمریکا 2 هزار و 35 فرد مبتلا به کووید19 در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند که بالاترین رکورد مرگ‌ومیر روزانه در میان کشورهای جهان از زمان آغاز شیوع کرونا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش بی بی سی، با بالا رفتن تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا، در ایالت نیویورک از گورهای دسته جمعی برای دفن جان‌باختگان استفاده شده است.
بنابر آخرین آمار منتشر شده، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت نیویورک آمریکا به تنهایی بیش از هر کشوری در دنیا است.
آمریکا بامداد شنبه عبور شمار مبتلایان از نیم میلیون نفر را تجربه کرد که بالاترین آمار ابتلا در میان کشورهای جهان به حساب می‌آید.
براین اساس، تاکنون 501 هزار و 273 نفر در ایالات متحده آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آنان 18 هزار و 747 نفر جان خود را از دست داده و تنها 27 و 314 نفر بهبود یافته‌اند.

پیش بینی ترامپ از شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا
رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا کمتر از 100 هزار نفری بود که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد.
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری روزانه درباره شیوع «کووید-19» تصریح کرد ممکن است شمار مرگ و میر ناشی از این بیماری به 60 هزار نفر برسد.
ترامپ گفت: «پیش‌بینی‌ می‌شد دست‌کم 100 هزار نفر جانشان را از دست بدهند و فکر می‌کنم رقم واقعی مرگ و میر بسیار کمتر از این باشد. اینکه 60 هزار نفر جانشان را از دست بدهند اصلاً نمی‌تواند جای خوشحالی داشته باشد، اما این رقم بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که در ابتدا به ما گفته شد و فکرش را می‌کردیم.»
ترامپ گفت که این رقم از 100 هزار نفر که پیش‌بینی‌ می‌شد در اثر ابتلا به این بیماری جانشان را از دست بدهند کمتر است.
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که راهبرد دولت او برای برای مبارزه با این بیماری دارد موثر واقع می‌شود. او گفت: «نشانه‌های آشکاری می‌بینیم مبنی بر اینکه راهبرد ما دارد جان انسان‌های بی‌شماری را نجات می‌دهد.»

ابتلای بیش از 20 سرباز آمریکایی در پایگاه عین الاسد
کارشناس عراقی از شیوع کرونا در پایگاه عین الاسد و ابتلای بیش از بیست سرباز آمریکایی به این ویروس خبر داد.
نجاح محمد علی در توئیتی از ورود کرونا به پایگاه عین الاسد خبر داد و نوشت بین 22 تا 25 سرباز آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد به ویروس کرونا مبتلا و به اربیل منتقل شده اند.

صدها کارگر بخش صنعت گوشت آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده اند
به گزارش تارنمای بلومبرگ، در کارخانه‌های تولید گوشت آمریکا، آمار افراد آلوده به ویروس کرونا رو به افزایش بوده است به گونه‌ای که فقط در هفته گذشته، صد‌ها مورد آلودگی به این ویروس در این کارخانه‌ها گزارش شد. این موضوع، به تردید‌ها درباره وضعیت شکننده زنجیره تامین مواد غذایی دامن می‌زند و نگرانی‌ها را درباره سلامت کارگران افزایش می‌دهد. دو مورد مرگ روز جمعه توسط مقامات اتحادیه در پنسیلوانیا گزارش شد. این افراد هر دو در مراکزی کار می‌کردند که زیر نظر جی بی اس (JBS) بزرگترین تولید کننده گوشت جهان است.

ترامپ از سؤال کرونایی خبرنگار سی‌ان ان برآشفت
رئیس جمهور آمریکا به خبرنگار CNN وقتی پرسید آیا تست کافی برای مبتلایان کرونا موجود است؟ گفت: شما نباید از این نوع سؤالات بپرسید؛ برای بسیاری از افراد بزرگ، بسیار اهانت آمیز است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خبرنگار CNN وقتی پرسید آیا تست کافی برای مبتلایان کرونا موجود است؟ گفت: شما نباید از این نوع سؤالات بپرسید؛ برای بسیاری از افراد بزرگ، بسیار اهانت آمیز است.
 
اخراج هزاران مهاجر در آمریکا به بهانه شیوع کرونا
آمریکا  بیش از 6300 نفر از مهاجران فاقد مدرک از جمله کودکان بی سرپرست را در مرز این کشور با مکزیک به بهانه شیوع ویروس کرونا  اخراج کرد.
دولت ترامپ با سوء استفاده از شرایط بوجود آمده در تلاش است تا سیاستهای سختگیرانه ضدمهاجرت خود را که منتقدین زیادی در آمریکا دارد به پیش ببرد
برخی سناتورهای دموکرات در کمیته قضایی سنا گفته اند که این اقدام دولت غیرقانونی است.

ترامپ: کشورهایی که شهروندانشان را تحویل نگیرند، تحریم ‌می‌کنیم
رئیس‌جمهوری آمریکا حکمی را برای اعمال تحریم صدور روادید علیه کشورهایی به امضا رساند که یا از پذیرش شهروندان کشورشان از ایالات متحده در بحبوحه شیوع کووید-19 امتناع می‌کنند، یا پذیرش این افراد را با تاخیر بی‌دلیل انجام می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه جمعه در این حکم اعلام کرد: کشورهایی که با پذیرش شهروندان، افراد، اتباع یا ساکنان خود از ایالات متحده در طول همه‌گیری ناشی از کووید-19 امتناع می‌کنند، خطرات غیرقابل قبول بهداشتی برای آمریکایی‌ها به وجود می‌آورند. ایالات متحده باید بتواند بازگرداندن اتباع بیگانه‌ای را که ناقض قوانین ایالات متحده هستند، انجام دهد.
در این حکم همچنین آمده است: وزیر خارجه آمریکا باید در سریعترین زمان ممکن که بیش از 7 روز از زمان دریافت اطلاعیه از وزیر امنیت داخلی نشود، برای تصویب و راه‌اندازی طرحی برای اعمال تحریم روادید طبق بند 243 قانون مهاجرت و تابعیت عمل کند.

هشدار بازرسان مالی درباره کلاهبرداری و اختلاس از طرح 2.2 تریلیون دلاری در آمریکا
کارشناسان بازرسی و دیده بان‌های مسئول کهنه سربازان آمریکایی که درباره سوء استفاده از طرح نجات مالی دولت در بیش از یک دهه پیش تحقیق کرده بودند به‌ای بی سی نیوز گفتند طرح کمک مالی 2.2 تریلیون دلاری تاریخی دولت که مورد تایید کنگره قرار گرفته است به شدت درمعرض کلاهبرداری و سوء استفاده است.
این بسته مالی بی سابقه – به لحاظ هزینه و تعداد افراد مشمول دریافت کمک مالی – راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان و نحوه صرف این مبالغ را توسط آن‌ها دشوار می‌سازد.
ارل دیوانی که به عنوان دیده بان ارشد اداره شفافیت و پاسخگویی خدمت کرده و بسته‌های نجات مالی آمریکا را در دوره رکود اقتصادی اواخر سال 2000 ره گیری کرده است گفت احتمال وقوع کلاهبرداری بسیار بالاست.
کارشناسان اعلام کردند اگر چه در این طرح نهاد‌های نظارتی متعددی مسئولیت بازرسی دارند، اما حتی اگر درصد کمی از این بودجه مورد سوء استفاده قرار گیرد، اگر نگوییم میلیارد‌ها دلار احتمال میلیون‌ها دلار کلاهبرداری رخ می‌دهد.
این کارشناسان اعلام کردند 350 میلیارد دلار از این طرح به صورت وام‌های بخشودنی برای کسب و کار‌های کوچک درنظرگرفته شده است که باتوجه به ویژیگی‌های درنظرگرفته برای آن، شرایط سوء استفاده و کلاهبرداری را دارد. میلیون‌ها نفر از مالکان کسب و کار‌های کوچک در آمریکا درخواست وام داده اند اگر چه بسیاری از کاربران و وام دهندگان برای ثبت درخواست‌های وام با مشکل مواجه بودند.
بازرسان دیگر ابراز نگرانی کرده اند باتوجه به شرایط بحرانی کنونی و نبود زمان کافی، مقامات امکان جلوگیری از کلاهبرداری‌های بالقوه را ندارند.
 
فرار سلبریتی‌ها به مناطق روستایی نگران کننده شده است
ان بی سی نیوز نوشت: سلبریتی‌های آمریکایی از مناطق شهری که نقاط مرکزی شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شوند، به مناطق روستایی می‌گریزند، اقدامی که کارشناسان آن را برای سلامت ساکنان این مناطق خطرناک توصیف می‌کنند.
این شبکه خبری در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم گوون اویلس افزود: کارشناسان معتقدند هجوم سلبریتی‌ها به مناطق روستایی به نگرانی‌ها درباره امکانات درمانی بسیار محدود این مناطق می‌افزاید.
آلن مورگان، مدیر اجرایی انجمن ملی سلامت روستایی، در گفتگو با ان بی سی نیوز ضمن ابراز نگرانی شدید درباره این اقدام، گفت: این ایده بدی است که افراد پردرآمد مناطق شهری به مناطق روستایی هجوم برند و بر فشار‌ها بر نظام بهداشتی که برای مراقبت‌های اولیه و جراحی‌های عمومی برنامه ریزی شده است و نه برای واکنش نشان دادن به شیوع یک همه گیری، بیفزایند.
مورگان گفت تا جمعه بعد ازظهر، بیش از 16 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در مناطق روستایی آمریکا گزارش شد.
وی افزود، بیمارستان‌های این مناطق به طور متوسط یک یا دو دستگاه تنفس مصنوعی دارند و بیش از نیمی از مناطق روستایی در آمریکا اصلا بخش مراقبت‌های ویژه ندارند.
شهرستان گالانتین، یکی از 10 منطقه روستایی است که بیشترین موارد ابتلا به کووید-19 را داشته است. اکنون باوجود افزایش موارد ابتلا به کرونا، این شهرستان هشت تخت در بخش مراقبت‌های ویژه دارد، یعنی یک تخت در ازای هر دو هزار و 141 نفر ساکن بالای 60 سال.
مورگان تصریح کرد: در اوتا، در کلرادو، در سراسر کشور ما داستان‌های مشابهی می‌شنویم. مردم به این مناطق که با کمبود نیرو و بودجه روبرو هستند می‌روند، مناطقی که به منزله جعبه باروتی برای شیوع این همه گیری محسوب می‌شوند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا پنجم آوریل، در حدود 200 منطقه روستایی که 25 درصد خانه‌های آن‌ها برای اقامت‌های فصلی استفاده می‌شوند، شیوع ویروس کرونا تا دو برابر بیشتر از سایر مناطق روستایی و 15 درصد بیشتر از مناطق شهری بوده است.
برخی مقامات آمریکایی برای مهار سفر به مناطق روستایی، تمهیداتی اندیشیده اند. به عنوان مثال پیست‌های اسکی تعطیل شده یا در برخی مناطق اجازه ورود افراد غیر ساکن به برخی بانک‌ها داده نمی‌شود.
 
گزارش ام اس ان بی سی درباره برکنار شدن بازرس وزارت دفاع آمریکا
شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی نیوز در گزارشی اعلام کرد بازرس کل مسئول نظارت بر هزینه‌ها در وزارت دفاع آمریکا از سمت خود برکنار شده است.
بر اساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا رهبر کمیته مرتبط با بازرس کل را برکنار کرد که مسئولیتش در ارتباط با نظارت بر دو تریلیون دلاری بود که برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده شد.
گلن فاین سرپرست بازرس کل وزارت دفاع بود که بر کنار شد. روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد فاین به این سبب مشهور بود که فردی مستقل محسوب می‌شد. این روزنامه نوشت: "این جدیدترین اقدام در راستای رفتار‌های ناگهانی کاخ سفید در ارتباط با بازرسان نیمه مستقل در سراسر دولت محسوب می‌شود. "
مجری برنامه سپس با نیل باروفسکی بازرس سابق دولت در این باره با گفتگو کرد و گفت نظر شما در ارتباط با این هزینه‌ها چیست و این که چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که این پول‌ها در اختیار افراد درستی قرار می‌گیرد؟
باروفسکی در پاسخ به این سوال گفت: " فکر می‌کنم یک قانون کلی در این باره وجود دارد. زمانی که برنامه‌ای با این ابعاد آغاز می‌شود و این حجم از پول اختصاص داده می‌شود، خطرات مرتبط با انحراف از این برنامه هم افزایش می‌یابد، زیرا دشوار است حتی در بهترین شرایط هم بتوان بر همه ابعاد این برنامه با دقت نظارت کرد. این در حالی است که ما اکنون در بهترین شرایط ممکن قرار نداریم. "

مرگ دو زندانی و ابتلای حدود 300 زندانی دیگر به کرونا در آمریکا
دو روز بعد از انتشار خبرها درباره ابتلای بیش از 60 نفر به ویروس کرونا در زندان‌های کالیفرنیا، رسانه‌های آمریکایی از مرگ دو زندانی و ابتلای حدود 300 زندانی در ایالت ایلینوی خبر دادند.
به موازات تشدید نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا در آمریکا، از یکی از بزرگترین زندان‌های این کشور که در حومه شیکاگو مستقر است، خبر رسیده که حدود 300 زندانی به این ویروس مبتلا شده‌ و دو تن جان باخته‌اند.
طبق گزارش شبکه ان‌بی‌سی، زندان شهرستان کوک واقع در حومه شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا در این زندان خبرساز شده است.
طبق این گزارش، درخواست‌های خانواده‌های زندانیان و گروه‌های مدنی برای آزادی زندانیان این زندان به دلیل خطر ویروس کرونا به جایی نرسیده است.
به گزارش ان بی سی، خبرها از زندان شهرستان کوک حاکی از آن است که تاکنون در این زندان که یکی از بزرگترین زندان‌های آمریکا است، دو نفر از زندانیان به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.
طبق آخرین خبرها، 289 تن از زندانیان و 203 تن از کارکنان و پرسنل این زندان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
پیشتر روزنامه نیویورک تایمز خبر داده بود که طی هفته جاری حدود 300 زندانی در شیکاگو و 115 نفر از زندانبانان و پرسنل به ویروس کرونا مبتلا شدند.
بنا بر گزارش «هیل»، «لُری لایتفوت» شهردار شیکاگو پیشتر اعلام کرده بود که تست کرونای 276 نفر از زندانیان مثبت شده است.
شهردار شیکاگو در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفته بود: «اگر کسی تهدیدی برای جامعه نباشد و خطر فرار کردن او وجود نداشته باشد یا به خاطر ناتوانی در پرداخت قرار وثیقه در زندان بماند».
ابتلای زندانیان به ویروس کرونا و مرگ دو تن از آنها در ایالت ایلینوی در حالی مطرح شده که پیشتر شیوع کرونا در زندان های کالیفرنیا خبرساز شده بود.
مقام‌های ایالتی کالیفرنیا سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کردند که تست کرونای دهها زندانی و کارکنان زندان‌های این ایالت مثبت شده است که نمایانگر افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان از هفته گذشته تاکنون می‌باشد.
اداره «اصلاح و توانبخشی» کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که 18 زندانی در سراسر این ایالت آلوده به کرونا شده‌اند و تست کرونای 62 نفر از کارکنان زندانهای کالیفرنیا مثبت شده است.

رئیس زندان‌های آمریکا: برای مواجهه با کرونا آماده نبودیم
رئیس زندان‌های فدرال آمریکا گفت: بنظر من هیچ کس برای مواجهه با ویروس کرونا آماده نبود.
پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان در گزارشی به قلم دیوید شورتل و کارا اسکانل نوشت: ویروس کرونا در طول سه هفته گذشته در زندان‌های فدرال آمریکا شیوع پیدا کرده و تاکنون ابتلای بیش از 300 نفر از زندانیان زندان‌های مختلف آمریکا تایید شده است. همچنین تاکنون مرگ 9 نفر از زندانیان زندان‌های مختلف آمریکا به علت ابتلا به ویروس کرونا تایید شده است. این مسائل نگرانی‌ها درباره رویکرد دولت آمریکا را در قبال بحران کرونا در زندان‌های این کشور تشدید کرده است. شماری از زندانیان در آمریکا گفته اند در زندان‌هایی به شدت شلوغ و بدون امکاناتی مانند ماسک و مواد شوینده کافی قرنطینه شده اند.
نگهبانان زندان‌های آمریکا هم گفته اند آن‌ها نگران هستند که از زندان ویروس کرونا را به خانواده‌های شان منتقل بکنند. در زندانی در شمال کارولینای شمالی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به شکل بی سابقه‌ای حدود 400 درصد افزایش یافته است. در اوکلند و لوئیزیانا هم شش زندانی در روز‌های اخیر جان باخته اند. نیرو‌های ضد شورش هم با تجهیزات کامل برای مقابله با شورش‌های احتمالی در بسیاری از زندان‌های آمریکا مستقر شده اند. افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در 122 زندان آمریکا، به شدت خانواده‌های زندانیان و افکار عمومی این کشور را نگران کرده است.
”مایکل کارواژال“، رئیس زندان‌های فدرال آمریکا، در اولین مصاحبه خود از زمان شیوع ویروس کرونا در زندان‌های این کشور، در گفتگویی با خبرنگاران از اقدامات دولت در زندان‌ها در شرایط پرچالش کنونی دفاع کرد. وی در عین حال گفت: من فکر می‌کنم هیچ کس برای مواجهه با ویروس کرونا آماده نبود؛ بنابراین واکنش ما در برابر این ویروس مشابه واکنش دیگران است. اداره زندان‌های آمریکا همزمان با شیوع ویروس کرونا همه برنامه‌های ملاقات زندانیان را لغو کرده است و همه کسانی که در این مدت برای اولین بار زندانی شده و وارد زندان‌ها شده اند قرنطینه کرده است. از اوائل هفته گذشته هم حدود 150 هزار زندانی را در حالت نیمه انفرادی قرار داده است.
”ویلیام بار“، دادستان کل آمریکا 25 فوریه ”مایکل کارواژال“ را به عنوان رئیس زندان‌های فدرال آمریکا انتخاب کرد، وی پیش از این 28 سال در این سیستم در بخش‌های مختلف کار کرده است. کارواژال برای اولین بار به عنوان نگهبان زندان وارد زندان تگزاس شد.
رئیس زندان‌های فدرال آمریکا گفت بعد از روز 13 مارس و بعد از آن که سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام و دونالد ترامپ هم در این کشور وضعیت فوق العاده ملی اعلام کرد، اداره زندان‌های فدرال آمریکا هم همه ملاقات‌ها با زندانیان و حتی ملاقات وکلا با زندانیان را لغو کرد. وی گفت این سختگیرانه‌ترین مقررات در زندان‌های آمریکا و بعد از شورش‌های عمومی در زندان‌های این کشور است که در سال 1995 اعمال شد.
 
افزایش میزان خودکشی در پی همه گیری ویروس کرونا در آمریکا
شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی نیوز گزارش داد ارقام منتشر شده نشان می‌دهد میزان خودکشی افراد در دوران شیوع ویروس کرونا در آمریکا با افزایش مواجه شده است.
مجری برنامه سپس با خبرنگار این شبکه در ارتباط با این موضوع گفتگو کرد.
این خبرنگار گفت: "این یک واقعیت تلخ برای افراد فعال در بخش جلوگیری از خودکشی محسوب می‌شود و آن‌ها شاهد افزایش تعداد خودکشی‌ها هستند. این بخش‌ها با تماس‌های زیادی در ارتباط با کووید 19 و سپس خودکشی هستند. این افراد با موارد زیادی از این دست مواجه هستند که این موضوع نشان دهنده شیوه واکنش جامعه به این بحران ناشی از ویروس کرونا است. آن‌ها بیش از همه تماس‌هایی در ارتباط امنیت و مسائل مرتبط با آن دریافت می‌کنند. این افراد در ارتباط با شغل و پرداخت اجاره نگرانند. شمار زیادی از افراد شغل خود را از دست داده اند. پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند. آن‌ها همچنان باید به فعالیت‌های خود ادامه دهند. این افراد با افراد مختلفی تعامل دارند که یا بیمار هستند یا این که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

مرگ صد‌ها سالمند در آمریکا در شمار تلفات کرونا لحاظ نشده است
به گزارش ان بی سی نیوز مرگ دو هزار و 200 نفر در خانه‌های سالمندان در آمریکا در شمار تلفات کرونا لحاظ نشده است.

کووید 19 شکاف نژادپرستانه در نظام سلامتی آمریکا را برملا کرد
نشریه اکونومیست نوشت کووید 19 شکاف نژادپرستانه در نظام سلامتی آمریکا را برملا کرد.

صف‌های طویل در آمریکا برای دریافت کمک غذایی
گزارش‌ای بی سی نیوز از صف‌های طویل در آمریکا برای دریافت کمک غذایی حکایت دارد.

ابتلای بیش از 20 سرباز آمریکایی در پایگاه عین الاسد
کارشناس عراقی از شیوع کرونا در پایگاه عین الاسد و ابتلای بیش از بیست سرباز آمریکایی به این ویروس خبر داد.
نجاح محمد علی در توئیتی از ورود کرونا به پایگاه عین الاسد خبر داد و نوشت بین 22 تا 25 سرباز آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد به ویروس کرونا مبتلا و به اربیل منتقل شده اند.
 
تحقیق درباره احتمال شیوع ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا پیش از چین
شمار موارد پایین ابتلا به ویروس کرونای جدید موسوم به «کووید-19» در ایالت کالیفرنیا سوال برانگیز شده و حالا پژوهشگران این فرضیه را که احتمالا این ویروس سال گذشته و پیش از چین، در این ایالت شیوع یافته است، بررسی می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه خبری «ABC NEWS» روز جمعه در گزارشی اعلام کرد دانشمندان دانشگاه استنفورد در پی یافتن پاسخ این سوال هستند که چرا ویروس کرونای جدید در ایالت کالیفرنیا در مقایسه با سایر ایالت‌های آمریکا شیوع کمتری داشته است و فرضیه ایمنی جمعی (گله ای) را مورد بررسی قرار داده اند.
به گفته برخی پژوهشگران، این احتمال وجود دارد که این ایالت سال گذشته تحت تاثیر نوعی از ویروس کرونا بوده که در آن هنگام به عنوان یک آنفلوانزای ساده شناسایی شده است و قرار گرفتن شهروندان این ایالت در معرض این ویروس، بی آنکه خود آن‌ها بدانند، نوعی ایمنی در بدنشان ایجاد کرده است.
ویکتور دیویس هانسون، پژوهشگر موسسه هوور در دانشگاه استنفورد می‌گوید: «هنگامی که به دیگر ایالت‌های آمریکا نگاه می‌کنید، نمی‌توانید توضیح دهید که چرا کالیفرنیا اینقدر خوش شانس است، در حالی که می‌بایست بدشانس‌تر هم می‌بود. اینجا چیزی اتفاق افتاده است که هنوز نتوانسته ایم پیدا کنیم.»
بنا بر اعلام این شبکه خبری آمریکایی، برای بررسی این فرضیه، در حال حاضر آزمایش‌هایی درخصوص تشخیص وجود آنتی بادی در بدن شهروندان این ایالت در حال انجام است که نشان می‌دهد آیا آن‌ها قبلا به این ویروس مبتلا شده اند یا خیر.
در منطقه سانفرانسیسکو حدود 3200 داوطلب در این آزمایش‌ها که تحت نظارت پژوهشگران دانشگاه استنفورد انجام می‌شود، شرکت دارند. بخش سلامت عمومی شهر لس آنجلس نیز آزمایش‌هایی در این خصوص آغاز کرده است که روی یک هزار فرد بزرگسال صورت می‌گیرد.
بنا بر اعلام «ABC NEWS»، در ایالت نیویورک که جمعیت آن حدود نصف ایالت کالیفرنیا است، شمار موارد مرگ ناشی از «کووید-19» 14 برابر بیشتر از این ایالت است.
براساس آخرین داده‌های منتشر شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز، «کووید-19» تا کنون جان بیش از 18 هزار نفر را در آمریکا گرفته است.
 
تداوم برگزاری مراسم مذهبی در کلیساهای آمریکا
در حالی که آمریکا به لحاظ تعداد مبتلایان و افراد فوت شده بر اثر کرونا در رتبه اول جهانی قرار گرفته در برخی از ایالت های این کشور چون تگزاس٬ کشیشانی هستند که خود را برای برگزاری مراسم عید پاک در کلیسا آماده می کنند.
یکی از کشیشهای ارتدکس در اظهار نظری در خصوص دلیل برگزاری مراسم مذهبی گفته:ما مراسم دعا و نیایش را برای 15 روز به طور آنلاین برگزار کردیم. اما حالا که وارد هفته مقدس شده ایم و عید پاک در پیش است٬ به زمان بسیار خاصی رسیده ایم. ما هیچ گاه در چنین ایامی تعطیل نکرده ایم و اکنون هم باید آن را برگزار کنیم».
اصرار به انجام مراسم مذهبی از سوی برخی مسیحیان و یا یهودیان ارتدکس٬ باعث شده میزان گسترش ویروس کرونا در میان مناطقی که گروه های بزرگی از این افراد زندگی می کنند افزایش یابد
مقام های بهداشتی آمریکا از وخیم تر شدن بحران طی روزهای آینده در این کشور سخن می گویند و بسیاری از ایالت ها با اعلام وضعیت قرنطینه٬ جمع شدن افراد در گروه های بیش از 10 نفر را ممنوع کرده اند.

برخی ایالت‌های آمریکا خواستار دعا هستند نه قرنطینه
باوجود شیوع ویروس کرونا، برخی از ایالت‌های آمریکا که از هواداران جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور، محسوب می‌شوند، با سرسختی از صدور فرمان ماندن افراد در خانه خودداری کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، با نزدیک شدن عید پاک، دو تا از این ایالت‌ها یعنی داکوتای جنوبی و آیووا، به جای آن به طور رسمی خواستار برگزاری چند روز دعای جمعی برای رفع این بیماری شده اند.
کریستی نوئم، فرماندار جمهوریخواه ایالت داکوتای جنوبی، تصمیم خود مبنی بر مخالفت با فرمان اعمال قرنطینه سراسری در کشور را اینگونه توجیه کرد که در وهله اول مردم خود مسئول تامین ایمنی خود هستند.
فرماندار 48 ساله داکوتای جنوبی، روز چهارشنبه با تشبیه فرمان ماندن در خانه با اقدامات سرسختانه‌ای که دولت چین انجام داده است، به طور رسمی خواستار برگزاری مراسم دعا برای پایان دادن به این بیماری همه گیر شد.
روز بعد آیووا نیز به رهبری کیم رینولدز، فرماندار جمهوریخواه این ایالت، مراسم دعای جمعی خود را برگزار کرد.
وی در اعلامیه رسمی خود نوشت: در طول تاریخ ساکنان آیووا از طریق عبادت خداوند در زمان دشواری ها، به صلح، قدرت و وحدت دست یافته اند.
رینولدز مدارس> همچنین بسیاری از مشاغل و اماکن عمومی را تعطیل و تجمع بیش از 10 نفر را ممنوع اعلام کرده است.
هفته گذشته مقامات درمانی آیووا خواستار اجرای اقدامات شدیدتر برای نگاه داشتن افراد در خانه شدند، اقداماتی همانند آنچه برای 95 درصد از جمعیت آمریکا اجرا می‌شود. اما رینولدز گفت در مناطقی که هنوز هیچ مورد ابتلا به کرونا گزارش نشده است، اعمال چنین محدودیت‌هایی ضروری به نظر نمی‌رسد.
داگ بورگوم، فرماندار داکوتای شمالی، یکی دیگر از ایالت‌هایی که همراه نبراسکا دربرابر صدور فرمان قرنطینه اجباری مقاومت می‌کند، گفت این مسئله بیشتر به عملکرد افراد بستگی دارد تا آنچه که دولت می‌گوید.
آسا هاچینسون، فرماندار آرکانزاس، نیز معتقد است عوامل محلی مانند پایین بودن تراکم جمعیت، لزوم اعمال قرنطینه گسترده را غیر ضروری می‌سازد.
وی با بیان اینکه اعمال قرنطینه گسترده کارآیی چندانی ندارد، گفت حتی اگر قرنطینه هم اجرا شود، استثنا‌هایی برای افرادی که خدمات ضروری انجام می‌دهند، باید در نظر گرفته شود و این یعنی 700 هزار نفر از مردم آرکانزاس فردا صبح باید سر کار بروند.
از طرف دیگر در ایالت لوئیزیانا که قرنطینه اجرا می‌شود، برخی افراد در برابر این تصمیم مقاومت و این کار خود را با اشاره به آزادی‌های مذهبی که در قانون اساسی آمریکا در نظر گرفته شده است، توجیه می‌کنند. هفته گذشته برخی کلیسا‌ها مراسم روز یکشنبه خود را با حضور صد‌ها نفر برگزار کردند. در شمال شرق اوهایو نیز اماکن مخصوص عبادت از دستور ممنوعیت تجمع افراد مستثنی شده اند.
 
ماسک دزدی ترامپ برای ارتش اسراییل
یک فعال صلح آمریکایی با اشاره به نیاز شدید کادر پزشکی در بیمارستان‌های آمریکا به ماسک و دیگر تجهیزات پزشکی، خواستار تحقیق در باره ارسال ماسک از پنتاگون به ارتش اسراییل شده است.
ماسک دزدی ترامپ از متحدان اروپایی که اعتراضات علنی فرانسه، آلمان و دیگر متحدان آمریکا را درپی داشت، با افشاگری روزنامه القدس العربیه رسوایی تازه ای برای واشنگتن به بار آورده است.
vوزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"‌ پنجشنبه گذشته (21 فروردین ماه) فاش کرد که اخیرا یک فروند هواپیما حامل بیش از یک میلیون ماسک جراحی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان نظامیان صهیونیستی برای رژیم تل‌آویو اعزام شده است.
این اقدام آمریکا درحالی صورت گرفت که ابتدا به نظر می رسید اقدام ترامپ برای دزدی ماسک و تجهیزات پزشکی از متحدان اروپایی خود با هدف تامین کمبودهای این اقلام برای استفاده مردم کشورش صورت گرفته است اما با این اقدام مشخص شد که به رغم کمبود وسایل بهداشتی و تجهیزات پزشکی در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، ترامپ این اقلام را برای متحد صهیونیستی خود دزدیده است.
حالا آریل گلد عضو گروه کدپینک که با ایرنا گفت گو کرده، گفته است: در حالیکه کادر درمانی در سراسر ایالات متحده مجبورند از ماسک‌های دست دوم و دست‌ساز استفاده کنند، ترامپ یک میلیون ماسک به ارتش اسرائیل هدیه کرده است تا بتواند با اطمینان بیشتری به اشغالگری خود ادامه دهد.
وی خاطرنشان کرده، این خبر را ابتدا در روزنامه صهیونیستی جروزالم پست دیده و بعدا یک خبرنگار رادیوی ارتش اسرائیل هم آن را مخابره کرده است. بلافاصله این خبر به طور وسیع و گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت و بسیاری شروع به انتقاد از آن کردند.
گلد تصریح کرد: با راه افتادن این موج، جروزالم پست تیتر گزارش را عوض و بخش‌هایی از آن را حذف کرد. البته خیلی از روزنامه‌نگاران همان لحظه، از صفحه تارنمای جروزالم پست تصویر برداشتند و این روزنامه هیچ توضیحی درباره اینکه چرا نام ایالات متحده را از این گزارش حذف کرد، ارائه نداد.
این فعال صلح خواستار مداخله دیگر نهادهای دولتی و مدنی آمریکا برای بررسی ارسال لوازم پزشکی مورد نیاز مردم آمریکا به ارتش اشغالگر شد و گفت: ما خواستار اجرای تحقیق کامل در این خصوص هستیم تا مشخص شود آیا پنتاگون ماسک‌های پزشکی را به ارتش اسرائیل داده است یا خیر.
گلد که در ایالت نیویورک زندگی می کند، گفته این منطقه به شدت با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و بیمارستان‌های آن دچار کمبود جدی تجهیزات همچون ماسک پزشکی برای کادر درمانی هستند.
منابع خبری در آمریکا هم گزارش کرده‌اند که دولت ترامپ سفارش‌های بیمارستانی و درمانگاهی در دست کم هفت ایالت این کشور را مصادره کرده و به مکان نامعلومی برده است.
روزنامه لس آنجلس تایمز با اشاره به بحران بی‌سابقه ویروس کووید-19 در مراکز درمانی آمریکا نوشت: مسئولان بیمارستان و درمانگاه‌ها می‌گویند دولت فدرال سفارش‌های آنها را برای تامین منابع ضروری بدون توضیحی مصادره کرده و برده است.
بنا به دستور دولت ترامپ، ایالت‌ها و بیمارستان‌ها تا حدود زیادی مسئول تامین هرگونه وسایل مورد نیاز خود در طول دوره شیوع ویروس کرونا شده‌اند. با این حال، دولت فدرال به طور بی‌سر و صدا برخی از سفارشات لوازم و تجهیزات پزشکی را برده است.
لس آنجلس تایمز می‌افزاید که بخش‌های پزشکی و درمانی در سراسر کشور نمی‌دانند که این تجهیزات چه شده و کجا رفته است و نمی‌دانند چگونه می‌توانند آنچه را که لازم دارند به دست آورند. بنا به گزارش این روزنامه آمریکایی، مسئولان بیمارستان و درمانگاه‌ها در هفت ایالت این کشور در مصاحبه‌هایی طی هفته گذشته خبر از مصادره و ناپدید شدن سفارش‌هایشان داده‌اند.
آژانس مدیریت فوریت‌های اضطراری فدرال و همچنین دولت آمریکا توضیحی درباره اینکه چه اتفاقی برای تجهیزات پزشکی افتاده و آنها به کجا برده می شوند، نداده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا ویروس کرونا در آمریکا ویروس کرونا مبتلا شیوع ویروس کرونا پایگاه عین الاسد کرونا در زندان زندان های این کشور رئیس جمهور آمریکا ویروس کرونا مناطق روستایی زندان های آمریکا ایالت های آمریکا ایالت نیویورک ایالت کالیفرنیا نفر از زندانیان تعداد مبتلایان سرباز آمریکایی ویروس کرونا تجهیزات پزشکی برگزاری مراسم حدود 300 زندانی شیوع کرونا ابتلای بیش دونالد ترامپ ان بی سی نیوز بیمارستان ها ایالات متحده سوء استفاده ایالت ها سلبریتی ها هفته گذشته نگرانی ها آمریکا هم مبتلا شده مرگ و میر پیش بینی هزار نفر همه گیری لس آنجلس داده اند شده اند کووید 19 بخش ها مرگ دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت

سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری دسته جمعی در یکی از مناطق روستایی چالوس که منجر به تیراندازی و مجروح شدن ۲ نفر از اهالی این روستا شده بود، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی ۷ نفر از عوامل این درگیری با انجام اقدامات اطلاعاتی توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شناسایی و در کمتر از ۶ ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمانی از دستگیری یکی دیگر از عاملان این درگیری که قصد فرار به استان‌های شرقی کشور را داشت خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی متهم یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه ۱۶ عدد فشنگ ساچمه‌ای کشف شد.

او در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و با کسانی که بخواهند آن را خدشته دار کنند با برخوردی قاطعانه مواجه خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر