Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا غلامپور امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با آغاز فعالیت پیمانکار طرح مدیریت تفکیک پسماند از اواسط اردیبهشت ماه، شهرداری بروجرد درنظر دارد تا طرح نظارت و ساماندهی زباله گردها و مراکز خرید ضایعات سطح شهر را با اهتمام بیشتری در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: در همین راستا شهرداری بروجرد این آمادگی را دارد تا در صورت تمایل افراد زباله گرد نسبت به تشکیل پرونده، اقدام کرده و از ظرفیت این افراد در طرح مدیریت تفکیک پسماند استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد با بیان اینکه مراکز جمع آوری و خرید ضایعات در دسته مشاغل پرخطر شیوع کرونا طبقه بندی شده اند، ادامه داد: تعطیلی مراکز مذکور تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و با عنایت به آغاز بکار طرح مدیریت تفکیک پسماند، و تهدیداتی که فعالیت این مراکز برای بهداشت عمومی در بر دارد مراکز مذکور از جمع آوری ضایعات مربوط به زباله منع و دامنه فعالیت آنها به حوزه‌هایی همچون آهن آلات محدود خواهد شد.

غلامپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طبق دستور استاندار لرستان، اداره کل امور عشایر استان و اداره منابع طبیعی استان تا پانزدهم اردیبهشت ماه ۹۹ از ورود عشایر به استان جلوگیری خواهند کرد، گفت: در همین راستا، شهرداری بروجرد نیز با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان اقدام به استقرار ایست بازرسی در مجاورت بقعه متبرکه امامزاده ولیان واقع در دهستان شیروان کرده است تا از ورود دام‌های عشایر به شهر جلوگیری و آنها را به خارج از حریم شهر هدایت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد یادآور شد: شهرداری این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا اگر دام‌های عشایر به ویژه قبل از ایام تقویم کوچ وارد محدوده شهر شوند بر علیه متخلفان اقامه دعوا کرده و با توجه به نظر مساعد دادستان استان، حمایت‌های لازم قضائی در این زمینه از شهرداری انجام خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تقویم زباله شهرداری منابع طبیعی بروجرد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرداری بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد از آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در شهرستان خبر داد.

اصغر بلکی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عنایت به نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی و مضرات مصرف بی‌رویه در جامعه و همچنین شعار هفته زمین پاک امسال «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»؛ اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اقدام به آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های نایلونی با کیسه‌های پارچه‌ای در سطح شهرستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت نان و مصرف بالای روزانه توسط آحاد مردم، این اداره ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها را در اولویت قرار داده و طی هماهنگی با فرماندار و تشکیل جلسات متعدد با شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و دیگر ادارات مرتبط در هفته زمین پاک اقدام به آغاز توزیع ۳۰۰۰ کیسه پارچه‌ای در سطح نانوایی‌ها در مرحله اول کرده است.

رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد اضافه کرد: همچنین طرح ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر با جدیت پیگیری خواهد شد.

بلکی‌وند بیان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی‌شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته است و به‌تدریج نایلون و پلاستیک حذف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران