Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دفتر تسنیم استان کردستان در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه و کنار استان منعکس می‌کند. ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بسته خبری پیش‌رو بخشی از اخبار گوشه و کنار استان کردستان گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین خوش‌اقبال؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌ها که با دستور کار بررسی روند اجرای فاصله‌گذاری هوشمند برگزار شد، اظهار داشت: طرح فاصله‌گذاری هوشمند در تداوم فاصله‌گذاری اجتماعی بوده و باید فرمانداران همچنان دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه فرمانداران در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند نباید سیلقه‌ای عمل کنند، گفت: باید این طرح در همه شهرستان‌ها براساس دستورالعمل اجرای شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی و همراهی مردم و اصناف در جبهه مبارزه با بیماری کرونا تصریح کرد: یقیناً اگر برای کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری همکاری مردم نبود، نمی‌توانستیم تا این اندازه موفق شویم.

خوش‌اقبال خطاب به هم‌استانی‌ها فهیم تاکید کرد: از مردم انتظار می‌رود همچنان با رعایت توصیه‌های بهداشتی، مسئولان را در مبارزه با کرونا همراهی کنند.

215 دستگاه خودرو در استان کردستان توقیف و جریمه 500 هزار تومانی شدند؛ پلمب 612 واحد صنفی متخلف

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران از توقیف و جریمه 500 هزار تومانی 215 دستگاه خودرو در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در 25 نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح براساس دستورالعمل ابلاغی کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا اجرا می‌شود.

وی از 10 هزار و 165 مورد بازدید و بازرسی از اصناف و پلمب 612 مورد از واحدهای متخلف صنفی باهمکاری کارشناسان علوم‌پزشکی و صمت در سطح استان خبر داد و گفت: در راه دفاع از سلامت مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

فرمانده انتظامی کردستان از کشف بیش از 51 کیلوگرم انواع مواد مخدر در دو عملیات مختلف در سطح استان خبر دارد و افزود:‌ 28 کیلو و 600 گرم مواد مخدر در یک منزل در شهر سنندج و 23 کیلو و 300 گرم مواد مخدر از یک خودرو در دیواندره کشف و در این عملیات‌ها دو نفر دستگیر شدند.

فرمانده سپاه کردستان: رزمایش سراسری کمک مومنانه ‌در کردستان آغاز شدتلاش دانشجویان جهادگر کردستانی این‌بار در جبهه مقابله با ویروس کرونا+تصاویر

روند افزایشی مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کردستان

این اقدامات در حالی انجام شده که بر‌اساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، آمار مبتلایان به کرونا در کردستان روز به روز روند رو به افزایشی داشته به طوری‌که از زمان شیوع این بیماری تاکنون از 1552 نمونه ارسالی، 773 مورد مثبت، 737 نمونه منفی و نتیجه آزمایشات بقیه افراد هم در حال بررسی است.

از 773 نفر مبتلا به ویروس کرونا، 217 نفر در شهرستان سقز، 191 نفر سنندج، 116 نفر بانه، 55 نفر قروه، 44 نفر مریوان، 43 نفر دهگلان، 36 نفر بیجار، 34 نفر دیواندره، 26 نفر کامیاران و 11 نفر در سروآباد هستند.

در همین حال، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار فوتی‌های بر اثر بیماری کرونا در استان را 88 نفر اعلام کرده که 28 نفر از آنان مربوط به سقز، 14 نفر در قروه، 13 نفر در بانه، 12 نفر در سنندج، 6 نفر در بیجار، 6 نفر در کامیاران، 5 نفر در مریوان و 4 نفر در دیواندره است.

پرداخت 2963 میلیارد ریال تسهیلات برای جذب سرمایه‌گذاری در کردستان

فرید سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر ضرورت توسعه و حمایت از حوزه کشاورزی اظهار داشت: سال گذشته در راستای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران دو هزار و 963 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این میزان تسهیلات سرمایه‌ای‌ به طرح‌های بخش کشاورزی از محل منابع مختلف اعتباری از جمله اشتغال پایدار روستایی، بند الف تبصره 18، کمک‌های فنی و اعتباری، منابع داخلی بانک کشاورزی و خط اعتباری مکانیزاسیون پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از عقد قرارداد با یکی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ 10 درصد با استفاده از یارانه تخصیصی خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون 610 میلیارد ریال تسهیلات از این محل به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

انتهای پیام/486/ ز

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاصله گذاری هوشمند طرح فاصله گذاری استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طوسی ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از خدمات ماندگار و ارزشمند این نهاد تأمین سرپناه مناسب برای مددجویان تحت حمایت است، عنوان کرد: مددجویان روستایی که فاقد مسکن مناسب هستند می‌توانند از خدمات این نهاد برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه امسال، این نهاد به تمام مددجویان روستایی متقاضی ساخت مسکن ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

طوسی تصریح کرد: همچنین این مددجویان با معرفی به بنیاد مسکن می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ ساله بهره مند شوند.

وی ادامه داد: خانوارهای تحت حمایت ۲ نفره به بالا که ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هستند می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: سال گذشته ۷۳۸ واحد مسکن روستایی برای مددجویان استان کردستان ساخته و تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد و بنیاد مسکن امسال نیز در مرحله نخست ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان روستایی ساخته خواهد شد.

کد خبر 6099448

دیگر خبرها

  • اختصاصی|جزئیات جدید از قتل مریوان/قاتل بیماری روانی داشت
  • هزینه بیمه ماشین در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • انهدام 237 شناور حامل گازوئیل قاچاق و کشف 3.7 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
  • توقیف ۱۸ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • خودروهای خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در آب های استان بوشهر توقیف شد