Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@08:45:26 GMT

درگیری سنگین نیروهای سعودی و اماراتی در یمن

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۴۰۳۰

درگیری سنگین نیروهای سعودی و اماراتی در یمن

مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن که از حمایت عربستان برخوردار است، شنبه شب اعلام کرد، نیروهای عبدربه منصور هادی، شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات را از یک پادگان نظامی واقع در جزیره سُقُطری بیرون راندند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مختار الرَحبی که پیش از این دبیر مطبوعاتی رییس جمهوری مستعفی یمن بود، در صفحه توییتری خود نوشت: پس از آن که نیروهای امنیتی و ارتش (دولت مستعفی) به طور کامل پادگان نیروهای ویژه را آزاد کردند، فرماندهان شورای انتقالی جنوب دسته‌جمعی فرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الرحبی افزود، نیروهای دولت مستعفی یمن (مورد حمایت عربستان) هم‌اکنون مشغول تأمین امنیت پادگان و مناطق اطراف آن هستند.

مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت منصور هادی سخنان "رمزی محروس" استاندار سقطری را بازنشر داد که در آن  از تمام نیروهای ویژه خواسته بود به محل مأموریت خود بازگردند.

محروس اعلام کرد: ارتش یمن (دولت مستعفی) همواره بر صلح در سقطری تأکید داشته و هرگز اجازه نمی‌دهد امنیت و ثبات این استان بازیچه دست ناپاکان قرار گیرد.

در تصاویر و فیلم‌هایی که الرحبی از این پادگان در صفحه توییتری قرار داده، نشان می‌دهد که نظامیان دولت مستعفی پرچم نیروهای انتقالی جنوب وابسته به امارات را پایین کشیده‌اند.

توییت الرحبی بار دیگر نشان داد که درگیری نظامیان دولت مستعفی و نیروهای انتقالی جنوب همچنان در جزیره سقطری ادامه دارد.

آخرین درگیری میان دو طرف در اواخر اسفند ۹۸ و در شهر و فرودگاه "عدن" در جنوب یمن صورت گرفت.

این درگیری در حالی صورت می‌گیرد که پس از ماه‌ها کشمکش و برخورد مسلحانه میان نیروهای رییس جمهوری مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در جنوب یمن، ۱۴ آبان ماه با میانجیگری سعودی‌ها، توافقی میان دو طرف در ریاض امضا شد.

 از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض می‌توان به استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن طی مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و تعیین ۱۲ وزیر از شورای انتقالی جنوب در دولت آینده از مجموع ۲۴ وزیر کابینه اشاره کرد.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن از سوی منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت بیش از پنج سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ یمن شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی منصور هادی مستعفی یمن جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه