Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@06:00:20 GMT

بازتاب منفی حمایت سینماگران از یک مفسد اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۴۹۷۱

بازتاب منفی حمایت سینماگران از یک مفسد اقتصادی

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه کیهان، مدتی است که خبر ارسال یک نامه به رئیس قوه قضائیه با امضای ده‌ها نفر از سینماگران برای آزادی محمد امامی ‌از محکومان به اختلاس، خبرساز شده است. اما فاش شدن اسامی ‌این افراد، بازتاب گسترده‌ای یافت.

البته برخی از سینماگران، امضای چنین نامه‌ای را تکذیب کرده‌اند، اما وجود تعداد زیادی از اسامی ‌نشان داد که مسئله «پول‌های آلوده» در سینمای ایران جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌نظر می‌رسد که قوه قضائیه به‌جای رسیدگی به درخواست این نامه باید رد و بدل شدن چنین پول‌هایی را در سینما زیر ذره‌بین قرار دهد. این رسوایی تا حدی جدی و عمیق است که حتی منیژه حکمت، از فیلمسازانی که به لحاظ فکری و سیاسی، هم طیف بسیاری از امضاکنندگان نامه حمایت از امامی ‌است نیز در فضای مجازی نوشته: «شرم بر ما، شرم بر سینمای ما که به‌خاطر نواله‌ای که برایمان پرت کرده‌اند این چنین به دریوزگی افتاده‌ایم و عزت و آبروی فرهنگ و هنرمان را از کسی طلب می‌کنیم که غارت سفره ناچیز فرهنگیان کشورمان تنها خلاقیت اوست...»

سایت هفت راه نیز در گزارشی نوشته: «اکثریت امضاکنندگان را کسانی تشکیل می‌دادند که پروژه‌ای را با سرمایه امامی ‌تولید کرده و یا در آنها مشارکت داشته‌اند.» در این گزارش آمده که یک موسسه که نام مدیرانش در بین امضاکنندگان نامه حمایت از مفسد اقتصادی دیده می‌شود، در سال‌های گذشته قرارداد پروژه‌ سریال ۱۳ قسمتی را برای توزیع در شبکه نمایش خانگی با محمد امامی ‌بسته بود. پروژه‌ای که بعد از دستگیری امامی ‌ناتمام ماند و به سرانجام مشخصی نرسید. این موسسه، نیز در این میان بخشی از پول نگارش فیلمنامه را دریافت کرد و قسمتی از مبلغ باقی ماند.

همچنین دیده شدن نام تعدادی از منتقدان و روزنامه‌نگاران رسانه‌های زنجیره‌ای در نامه حمایت از این مفسد اقتصادی، باز هم زمزمه‌هایی درباره رد و بدل شدن پول‌های ناسالم بین برخی از منتقدان سینما را زنده کرده است. نکته‌ای که برخی از فعالان فضای مجازی با کلیدواژه «منتقدان خریدنی» به آن‌ اشاره کرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید شبکه اجتماعی شاد حداقل دستمزد طرح ترافیک 99 سینماگران نامه حمایت مفسد اقتصادی ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید شبکه اجتماعی شاد حداقل دستمزد طرح ترافیک 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویانی که شجاعانه علی‌رغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن نامه مسعود میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکاران محترم؛ دانشگاه‌های ما به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص‌تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، عمیقاً نگران‌کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ماست که اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کند، محکوم و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای طرح انتقاد و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

ما از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

با احترام و دعوت به اقدام، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد