Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی سپاه به فرمایشات رهبری در خصوص رزمایش همدلانه اشاره کرد و گفت: نیروهای مردمی که در گستره کشور حضور دارند از طریق پایگاه های بسیج وارد صحنه می شوند و افراد مستمند، نیازمند و آسیب پذیر را شناسایی و کمک های مردمی را جمع و برای توزیع آن برنامه ریزی می کنند.

«سردار یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در تبیین فرمایشات رهبری مبنی بر رزمایش کمک مومنانه مردم در مقابله با کرونا اظهار داشت: ظرفیت بسیج در واقع همان ظرفیت مردم است و بهترین بستر برای این که کمک های مردمی در کوتاه ترین زمان به افراد نیازمند برسد استفاده از همین ظرفیت بسیج  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقش نیروهای مردمی را در دفاع مقدس بی بدیل دانست و افزود: در دوره دفاع مقدس سپاه پاسداران، نیروهای بسیجی را جذب می کرد، آموزش می داد و با سازماندهی در مناطق عملیاتی از آن ها بکارگیری می کرد که این نیروهای مردمی نقش تعیین کننده و بی بدیلی در تبدیل جنگ تحمیلی به دفاع مقدس داشتند.

ظرفیت دولت پاسخگوی حل مشکلات کسب و کارهای متضرر نیست

معاون سیاسی سپاه با بیان این که امروز هم شرایطی مانند دفاع مقدس بوجود آمده است، گفت: بخشی از جامعه بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور کسب و کارشان را از دست داده اند و دچار مشکلات معیشتی شده اند؛ مشخص است که ظرفیت دولت پاسخگوی حل مشکلات این بخش از جامعه نیست.

وی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس هم دولت و هم نیروهای مسلح نمی توانستند در مقابله با تهاجم جبهه استکبار از تمامیت ارضی، استقلال، منافع ملی و امنیت کشور دفاع کنند؛ بر همین اساس خود مردم به صحنه آمدند و یک دفاع مردمی شکل گرفت.

فراخوان کمک مومنانه بر مبنای آموزه های دینی است

سردار جوانی در ادامه به فراخوان رهبری مبنی بر کمک مومنانه و خیرخواهانه مردم اشاره کرد و گفت: این فراخوان بر مبنای آموزه های دینی است؛ دفاع مردمی و حضور مردم در صحنه دفاع مقدس، مبانی دینی و اعتقادی دارد به این معنا که امروز دفاع از اسلام و سرزمین اسلامی وظیفه همه است تا در این شرایط به افراد نیازمند کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای این که در کوتاه ترین زمان به نیاز نیازمندان سراسر کشور پاسخ داده شود، نیروهای مردمی که در گستره کشور حضور دارند از طریق پایگاه های بسیج وارد صحنه می شوند و افراد مستمند، نیازمند و آسیب پذیر را شناسایی و کمک های مردمی را جمع و برای توزیع آن برنامه ریزی می کنند. 

معاون سیاسی سپاه با بیان این که تعداد خیرین در کشور ما بسیار زیاد است گفت: مردم عزیز کشور ما دلسوز هستند و این حقیقت را در طول چهل ساله گذشته به خوبی نشان داده اند. 

ظرفیت بالای بسیج در جمع آوری و توزیع کمک های مردمی

سردار جوانی بیان داشت: بسترها و زیرساخت های لازمی برای جمع آوری و توزیع کمک های مردمی وجود دارد که الحمد الله در پایگاه های بسیج این ظرفیت ها شکل گرفته است. 

وی عنوان کرد: در این دو ماه گذشته و از اوایل شیوع ویروس منحوس کرونا و مبتلا شدن تعدادی از مردم و با توجه به نیازهایی که در خصوص گندزدایی و رسیدگی به مشکلات مردم وجود داشت، شاهد بودیم که بسیجیان، گروه های جهادی و مردم در سراسر کشور به خوبی فعال شدند و خدمات شایسته ای داشتند.

معاون سیاسی سپاه در پایان گفت: با توجه به این که ماه رمضان در پیش است این ظرفیت بسیار بالایی است که بسیج بتواند کمک های مردمی را به خوبی جمع و ساماندهی کند و هم بتواند این کمک ها را توزیع کند تا به دست افرادی برسد که مستحق دریافت این کمک ها هستند.
 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون سیاسی سپاه نیروهای مردمی کمک های مردمی کمک مومنانه دفاع مقدس کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد